КТ

 Чл. 155. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) Всеки работник или служител има право на платен годишен отпуск.
(2) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) При постъпване на работа за първи път работникът или служителят може да ползва платения си годишен отпуск, когато придобие най-малко 8 месеца трудов стаж.


Всъщност нямате избор - лицето няма право на платен отпуск за 2013 и ще си ползва тези дни 2014 евентуално.В случая не става дума за прехвърляне на платен отпуск, а за право на такъв едва през 2014 .
 :wave:
Следва да имате пред вид, че сумата, която сега ще изпралите се отнася за различни месеци и следва да съобразите през тези месеци какъв е осигурителният доход на лицето. Изпращам Ви линк от подобна тема, прочетете я - ще се ориентирате.


http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,8705.0.html

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,8344.0.html
 :wave:

Отговорът Ви може би се съдържа тук ?

ЗДДФЛ

Използване на лично имущество на физическото лице за дейност като едноличен търговец
Чл. 27. (1) Физическо лице - собственик на предприятието на едноличния търговец, може да включи в имуществото на едноличния търговец придобити от него движими и недвижими вещи, които:
1. не са в режим на съсобственост, или
2. са част от съпружеска имуществена общност.
(2) Вещите по ал. 1 се завеждат в счетоводството на едноличния търговец по документално доказаната им цена на придобиване.
(3) В случаите по ал. 1 физическото лице - собственик на едноличния търговец, съставя протокол, в който посочва вида на вещта и цената по ал. 2.
(4) В случаите по ал. 1, т. 2 другият съпруг декларира с нотариално заверена декларация съгласието си за включване на вещта в имуществото на едноличния търговец.
(5) Ако впоследствие вещта по ал. 1 бъде изключена от имуществото на едноличния търговец и премине към физическото лице - собственик, за данъчни цели се смята, че физическото лице - собственик на едноличния търговец, извършва продажба на тази вещ по пазарна цена, независимо от обстоятелствата по чл. 13. Облагаемият доход се определя като разлика между:
1. пазарната цена и данъчната стойност - за данъчни амортизируеми активи по Закона за корпоративното подоходно облагане;
2. пазарната цена и документално доказаната цена на придобиване - за всички други вещи.
(6) Данъчните временни разлики по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане, които са свързани с вещ по ал. 1, не се признават за данъчни цели към момента на продажбата по ал. 5 и през следващите години.
(7) Пазарната цена по ал. 5 се приема за цена на придобиване при последваща продажба или замяна на вещта от физическото лице - собственик, както и при последващо прилагане на ал. 2.

Прилагам едно становище на МТСП по въпроса със сключване на трудов договор с управител на ЕООД, където се и аргументират защо това е недопустимо. По повод ситуацията с ООД и трудов договор между съдружник и дружеството, в което той е управител биха били приложими същите аргументи. При така описаната ситуация и даденият отговор на Г.Мушкаров трудов договор би могъл да се сключи , но между съдружник в ООД и управител - друг съдружник в същото ООД, за да не са налице тези съображения.
/ или, ако освен този съдружник , който е и управител има и друг управител , който би се явявял представител на работодателя /
Накъде без декларация ?  :laugh:
slavitb ,

най-важното в момента е нещата да не приемат посока на решаване с администриране по пътя, указан от ИДЕС с полагането на изпити, защото е ясно, че целите за това не са нито благородни нито с умисъл за доброто на професията. Да не говорим за конфликта на интереси . Не трябва да се създават предпоставки за излишно напрежение, а за един път на спокойно обсъждане без крайности и най-важното - да има обективност в критериите . Това със специалността счетоводство не е невъзможно, но вероятно биха се появили и опоненти с не по-малко сериозни доводи. Въпросът е в градивната дискусия. И да имаме разбирането, че нищо не може да стане толкова бързо, за тези качествени промени се иска време . Та в изказаните предложения се засягат и учебни планове на ВУЗ-ове......не е работа за година дори. Какво да кажем за многото , завършили неикономически специалности, но имащи магистратура счетоводство ? Изобщо има върху какво да се мисли , важното е да се мисли съзидателно.
" Пак ще Ви попитам какво значи според Вас либерализация ? Може би " без чл.35 и без изпити" ? "
Всъщност въпросът ми е излишен, в по-горните си постове точно това сте изразили като позиция плюс виждането съставител да е човек със специалност точно счетоводство . За какво ли ще служат другите икономически специалности, особено като се има пред вид колко хора работят с такива и като счетоводители и като служители в различни структури на НАП , контролни органи и прочие? Може би на тях идеята за изпити ще допадне повече , защото биха се доказали ?
Това вероятно е част от "либерализацията".......
" Абсолютно съм убеден, че ако от ИДЕС се опитат да пробутат този проектозакон, ще последва контрамярка от различни НПО-та и работодателски организации с предложение за пълна либерализация "

В това не се и съмнявам - за реакциите . Бихте ли все пак пояснили виждането си за "пълна либерализация" ? Искате отпадането на чл.35 и без изпити ?
Виждате на практика какво се получава - колкото хора, толкова и мнения. До тука поне се очертаха няколко варианта :
- моментното положение с чл.35
- чл.35 и изпити
- само изпити
- без чл.35 и без изпити
Всеки един вариант се характеризира с много нюанси като предложения какъв да бъде всъщност критерият. Споменават се брой отчети на един съставител, да се отстранят от професията хората с несчетоводно образование - това също с разновидности кога да стане. Ето така "либерално" да се отстранят от професията хората с икономическо образование, които не са точно счетоводители. Точно поради тази причина, че винаги ще има субективизъм е необходимо законът да "въдворява" ред. В някаква минимална степен да има основа, от която нататък регулатор да е пазарът. По тази причина не виждам чл.35 да е неподходящ. Той дори е много либерален , за което лобирате и Вие, защото поне досега е "позволил" безнконтролно хора от всякакви професии / предимно собственици, нежелаеще да дават пари за счетоводител / да са "съставители" .
Пак ще Ви попитам какво значи според Вас либерализация ? Може би " без чл.35 и без изпити" ? То и сега е либерално положението с неспазването на чл.35........
" Ами защото има две лобита - едните са за пълна либерализация, другите за регулация."

Не ми се струва да е така. Кои са за пълна либерализация ? И какво значи пълна ? Ако под пълна разбираме без изпити и чл.35 - такива няма мисля, да лобират за това. По-скоро новата "вълна" е за изпити , а чл.35 не е много ясен искат ли го или не . По-скоро им пречи, защото си изпълнява своята роля на регулатор като задава едни параметри кой може да бъде съставител и кога. Ако сме и без него то вече и инженер да си стига да изкараш изпитите - съставяй на воля.

Аз съм за чл.35 и спазването му. Ако е необходимо - и прецизирането му.
Да си пожелаем Дядо Коледа да е счетоводител.  :laugh:
Ако едното дефиниране на икономическо образование ни кара да пишем и спорим за изпити възниква резонният въпрос - защо ? Защото не искаме да го дефинираме или липсата на дефиниция ни развързва ръцете да дефинираме други понятия ? Защо да е трудно ? На пазара на труда има завършили икономически специалности във ВУЗ-ове и техникуми. Нека се прецизира кои са по-икономисти и кои не чак толкова с оглед специалностите. Но е смешно да кажем, че не може - това е равнозначно на " не искам " . Който има желание намира начин, който няма търси оправдания или обяснения, съшити с бели конци. Хайде сега да се изпитваме, че е много трудно да кажем с оглед на наличните кадри като завършени специалности кой може да съставя отчети.

Изпадаме в положение едва ли не да се оправдаваме или обясняваме защо не искаме изпити, да търсим доводи за това. Нека тези, които родиха тази идея те да ни изложат своите доводи . То стана като да сме виновни до доказване на противното.
" При абсолютно неясна дефиниция, на служителите от НАП не им е работа да се занимават с горните опции.  Решението е просто - цялата работа се подминава или става повод за изкарване на дребен рушвет.  "


Не е трудно да се " въведе " липсващата дефиниция, яснота или прецизиране на " икономическо образование " и така бихме спестили дребния рушвет без да преминаваме към по-едър такъв.
 
" Пазарът е най-добрия регулатор "

Ей под това се подписвам и аз, но защо оставам с впечатлението, че искате да помогнете на пазара и с изпити ? Пазар плюс администриране ? Иначе чл.35 си стои добре, мисля, все пак е един минимум като изисквания за квалификация.
 :smile1:
И аз преди година имах такива и ги подадох след 01.01., но честно казано го направих поради невъзможност да го сторя по-рано. Правя аналогия с трудовия договор, който се счита за регистриран от датата на получената за него справка. Един вид работникът е работил известно време без регистриран такъв. Та и с ДС така. Я по-добре сега ги подай, а ?  :hmmm:


иначе за фатално не ми се струва да е........
Подавай 2013 , датата на подписване и тази на влизане в сила може да са различни . :ok:
Управителят е по ДУК ? Значи е трудово правоотношение, срокове за подаване обр.1 и обр.6 до 25 число на месеца, следващ този на полагане на труда.

за повече информация http://lex.bg/laws/ldoc/2135514771

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4692.0.html
Издавате правилната СИС и бележка на работника, връщате му удържаните пари за ДДФЛ,не подавате декларация чл.55,а надвнесената сума си прихващате от други бъдещи задължения.
" Същевременно ми предстои встъпване в длъжност Управител (и собственик) на ЕООД (дружеството е същото, където работя на 4-часов трудов договор ) "

След като станете собственик на ЕООД, където сега сте на трудов договор последният трябва да бъде прекратен. Собственик на ЕООД не може да има ТД в собственото си ЕООД. Правилно е да се самоосигурявате и това самоосигуряване ще покрие дейността Ви като управител и работещ съдружник. Подавате ОКД5 за начало на дейността Ви като съдружник. Най-добрият съвет в момента към Вас би бил да си намерите счетоводител , с когото да обсъдите всички въпроси с оглед на правилния старт на дейността Ви.


Чета в проекта на Закона за ДОО за 2014 следното :
" Промените в Глава пета КСО - чл. 55, ал. 2, чл. 58, ал. 6, чл. 59, ал. 1, т. 4 и 5, чл. 60, ал. 3, чл. 66, чл. 66а и чл. 67 КСО са с оглед синхронизирането на текстовете за трудова злополука и професионална болест с относими изменения в Кодекса на труда и други нормативните актове, които не са отразени в КСО. "

Иначе не е сериозно да приемем, че осигурените лица не следва да познават Правилата за ВТР и да спазват изискванията по безопасност на труда. Може би точно в този раздел на КСО не е целесъобразно да се фиксират тези изисквания. По-горният ми пост беше повече иронизиращ тези текстове от цитираното от Вас резюме, които само объркват, отколкото да изясняват защо са предприети.

Не, че съм права, опитвам се да разсъждавам...