За увеличаването е ясно ,но аз все си мисля че не са разход на фирмата и нямат място в гр.60...?

Не са данъчно признат разход, но счетоводен са . :smile1:
Фирма има мотокар, който се използва за дейността на фирмата - товаро-разтоварна работа . Предстои да се извършва същата работа и за друга фирма като ще се издава и фактура за договорената сума. Сещате ли се за необходимостта от някакво разрешително или каквото друго би могло да е, необходимо за извършване на тази дейност от фирмата / не е транспортна услуга / ?

да не попадна някъде, където не мога сега да съобразя, че ме " дебне" нещо......
Да разбирам, че не е проблем фактурата да е от април а фискалния бон да е от февруари!

Нали фактурата се издава до 5 дни от плащането, когато то е предшестващо издаването на същата ? Как фактурата ще е априлска, а касовият бон от февруари ? Фактурата трябва да си е февруарска със същия касов бон според мене.
Защо да не може датата да е правилната - датата на данъчното събитие през февруари ? Ако фактурите са компютърни би могъл да се използва кочан ръчни фактури .
Защо правилната да е с априлска дата - напишете си я с правилната дата и същия бон.
Включена в СД на издателя на фактурата, но не и на доставчика - така го разбрах, но дали е така..........
" ЗДДС
Чл. 116. (4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа::"

В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика. :smile1:
В колона 5.1 съгласно указанията :


5.1 Тази колона се попълва от едноличните търговци. Те формират годишния си осигурителен доход като на ред 13, колона 5.1 от Таблица 2 вписват облагаемия доход, деклариран в Приложение 2, част ІІІ, ред 9.1 от данъчната декларация. Месечният осигурителен доход се определя като тази сума се разделя на броя на месеците, през които е упражнявана дейността.
В колона 3 съгласно указанията :

 " 3. Колона 3 се попълва от лицата по т. 1 от указанията, имащи доходи, върху които се дължат осигурителни вноски : от трудови, служебни и приравнени към тях правоотношения; от пенсии; доход върху който се внасят здравноосигурителни вноски за периодите на временна неработоспособност "

В колона 4 :

" 4. В колона 4 се попълва избраният осигурителен доход, върху който лицата, изброени в т. 1 от указанията, дължат авансово осигурителни вноски."

Ако лицето е работило примерно 10 дни и е имало 10 дни болнични / при хипотетично 20 р. дни в месеца / при осигурителен доход 420 лв. то в колона 3 се попълва 210 и в колона 4 също толкова. В колона 5.1 делите общата сума на месеците на упражняване на дейността.
Според мене -  83322010 Шофьор, товарен автомобил .
Категорията не зависи от кода . :smile1:
При промяна на длъжност, на заплата. А в дневника записваме, работникът е представил ТК на ... дата, подпис. Оформяме промените, и после дата на връщане, и пак подпис.
Абе, направо е......

Самият дневник носи наименованието " Дневник на издадените трудови книжки " . На какво основание правите тези вписвания - то направо щатна бройка трябва да има за лице, водещо дневника при това положение.......
Не е ли вариант просто да си стои и да бездейства в изчакване или на започване на дейност или на продажба , а може и бракуване ? Няма проблем да имате касов апарат, а да нямате дейност .
" В него са отбелязани всички новоиздадени тр. книжки, на напусналите, както и всякакви вписвания в трудовите книжки."


Какви вписвания отбелязвате интересно ми стана ?
ДА ПОЛЗВА ИМОТА  - И КАКВО ПРАВИМ????

Ако не желаете да имате избягване на данъчното облагане сключвате възмезден договор за наем.


Отклонение от данъчно облагане
Чл. 16
......................
(2) За отклонение от данъчно облагане се смята и:
1. значителното превишение на количествата на влаганите материали и суровини за производство и други производствени разходи над обичайните за извършваната от лицето дейност, когато превишението не се дължи на обективни причини;
2. договорите за заем за послужване или друго безвъзмездно предоставяне за ползване на материални или нематериални блага;
Щом физическото лице е собственик на имота, то договорът трябва да е сключен с него, а не с ЕООД-то му.

Така де, но ако ЕООД-то ползва имота какво правим изключваме го от кръглата маса ли? :idea:

Според мен придобития доход е този, който в действителност е получен, без приспадане на признатите разходи.

Аз също мисля така.  За четвърто тримесечие също посочвате дохода без приспадане на НПР.  :good:
Как така да няма - виж ГДД чл.92 с приложения - отварят се всички приложения на чл.92.
Съществуването на регистър на съставителите , отговарящи на изискванията на действащия Закон за счетоводството вече ми се струва повече от необходим на фона на случващото се. Дори бих казала, че стъпки към неговото въвеждане трябва да се предприемат не като противодействие на идеята за лицензиране , а като осъзнат акт в защита на интересите на съставителя включително и от нелоялната конкуренция на нямащи това право или криещи се зад нечий гръб . Така ще се избегне и подписването на ГФО от самия собственик, защото и той "можел сам да се справи" .

Би могло да се положи начало не на нашата отбранителна позиция против лицензирането, а на градивна позиция за създаване на Регистър на съставителите на ГФО.
Няма кой да ни го направи наготово и да ни покани да се "впишем"  :smile1:
До сега не ми се беше налагало да отразявам приходи от Гугъл Ирландия в годишна декларация по чл 92 от ЗКПО...

Не би ли следвало просто да са отразени в счетоводството като приходи , а в декларацията да си попълните общо приходи и общо разходи ? Специално място в декл. чл.92 за приходи от Гугъл няма . :yes3:
ЗДДС
Скрит текст :

Регистрирани ли сте по ЗДДС ?