Мога ли да осчетоводя фактура от 2012г с ДДС тази година 2013г Как да отнеса разхода като текущ за тази година


Можете да осчетоводите ф-рата за 2012 през 2013 - за данъчното третиране на този счетоводен разход вижте чл.75 ЗКПО .

Мога ли да ползвам ДДС-то

Да , стига да имате право на данъчен кредит за тази фактура и да не е минал 12 месечния период от месеца на издаването и.
И аз имам питане.Каква факнура се издава на гръцка фирма,която идва и си взима стоката директно от склада?


http://accountplus.info/pismonap3-177315062010.html
Всъщност така се изразява съмнение дали лекарят не е издал неправомерно болничния лист - с една дума болен ли е бил болният ? Иначе не става дума мисля за фалшив болничен като документ. Само дали точно НОИ би могъл да е арбитър в този спор ? И защо е нужно всичко това ?
 :give_rose: Ели , има напредък вече .

Винаги подавам аз, но в моят случаи когато опитвах и ме връщаше не беше с този вид осигуряване и докато не написах този на ТД не ми го прие. Това беше миналата година.
 :wave:
В системата на НАП ше е 01, ако има увед. за това. Ако не сте подавали обаче и в НАП ще е 02. Прекратяването сте зависи  от вашите действия - дали сте подавали или не уведомление за 01.
Точно така и става .  :ok:

Сега направих справка в сайта на НАП на един наш работник. Беше назначен със срочен трудов договор. След това има подадено уведомление за промяна - в безсрочен. В справката за действащите трудови договори на лицето има: дата на сключване на първоначалния договор, дата на подадено допълнително споразумение и основание - 01. Според мен при прекратяване в т.8 - основание - трябва да посоча 01 и на т.10 - дата - датата на първоначално сключения договор.
Това е напълно възможно , ако е нямало ДС и съответно уведомление за преминаването на договорите в безсрочни и е стояло 02 в системата.

И на мен ми е любопитно какво ще излезе от вашата проверка в стр. на НАП!
Защото току-що прекратих с ел. подпис договори на пенсиониращи се, сключени преди 10г. на основание срочни, във времето станали безсрочни. Но в уведомлението НАП ми прие прекратяването с основание 02 и датата през 2003 (примерно), когато е сключен първия договор с лицето. Логиката (за мен) е, че ти прекратяваш ТД, а не ДС ....
 :wave:
Аз лично имах срочен ТД и ДС за преминаването му в безсрочен. Прекратих впоследствие ТД с 01 и всичко беше точно. В този смисъл подкрепям поста на  jeni1 .
Да, би могла да си вземе платената отпуска , неползвана до момента, както и да излезе в неплатен отпуск за гледане на дете 6 месеца.
Приемам по подразбиране, че става дума за лице, наето по трудов договор. :smile1:
Нищо вече - обезщетенията от НОИ са приключили и не се носи нищо .
КТ
.............
чл.68
..............
(4) (нова, ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишна ал. 3, ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) По изключение срочен трудов договор по ал. 1, т. 1 за срок най-малко една година може да се сключва за работи и дейности, които нямат временен, сезонен или краткотраен характер. Такъв трудов договор може да се сключи и за по-кратък срок по писмено искане на работника или служителя. В тези случаи срочният трудов договор по ал. 1, т. 1 със същия работник или служител за същата работа може да се сключва повторно само веднъж за срок най-малко една година.


Да, при определени условия - може. :smile1:
Копирам линк към експертно мнение по въпроса , както и едно съдебно Решение.

http://ezines.zakonnik.net/2009/viewzine.php?id=3774

http://balans.bg/1596-obektivna-nevyzmojnost-za-izpylnenie-na-td-po-smisyla-na-chl-328-kt/
В НАП се декларира само започване на дейност на съдружник и прекратяване / прекъсване на същата. Ако не е подавал ОКД5 нищо не е необходимо да прави , за да уведоми, че не упражнява дейност. Иначе правилно отбелязвате , че да не упражнява дейност най-общо казано " ...... не може да сключва сделки от името на фирмата, да не може да представлява дружеството, да не може да разписва ГФО и т.н " - с една дума не извършва никаква дейност във фирмата.

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,6262.msg33939.html#msg33939
още нещо в помощ
Да, може да бъде на трудов договор без да е СОЛ - стига да не упражнява и дейност като съдружник извън тази по ТД.
" Пояснение в стойността на месечния наем е включено следното: месечна амортизация на актива, застраховка ГО и Каско/годишна разделена на 12/, данък МПС и винетка/пак делени на 12 месеца/ "

Всъщност ми се струва, че сте договорили не наем, а възстановяване на разходите си .........
Те са я приели, но така ще изчислява завишена база за болничните на лицето, ако има такива и да не стане време да връща пари..........това ме притеснява.
 И аз така съм подала - неправилно - включено в нетното и обезщетение по чл.224 за май 2013. Приета е декларацията, но системата едва ли има контрол дали е включено или не обезщетението , така че трябва да подадем корекция в клетки 29 и 34 - брутно и нетно възнаграждение.
Винаги си казвам, че всяко нещо си има логичното обяснение - във Вашия случай то не е тука в рамките на тази дискусия и тя не може да даде повече по въпроса. Остава да се обърнете към работодателя си или към  ИТ. Успех ! :smile1:
По въпроса с включването във ведомостта - там не можеш да си ги включваш произволно във времето - все пак обезщетението си е дължимо към датата на прекратяване на ТД. Ако може нещо да се отлага, макар и неправомерно - това е изплащането на самата сума и затова посочих КТ по въпроса.
Но пък може и да научим нещо ново............ :smile1: