Ще се регистрирам на борсата за безработни но осигуровките за последните 12 месеца са ми на 4 часа. Ще имам ли право на обещетение?

Да, имате право на обезщетение.
Имам спорен казус - за мини багер фирмата закупува прозорци и врати, които могат да се свалят. Целта е и зимата да се ползва.
Отчитам го като увеличаване стойността на актива,

И аз имам в една фирма същата ситуация. Вратите и прозорците - въобще цялото остъкляване е направено по мерките на този минибагер и на практика не може да се ползват нито самостоятелно, нито да стават на друго съоръжение въпреки, че се свалят. Не бих могла да се аргументирам в случая с нищо в полза на това тези прозорци и врати да са разход.
Друг е въпроса, ако този минибагер вече е имал такива и се правят нови, защото старите са негодни за употреба. Случаят обаче ми се струва, че не е такъв.
За това писах и на мен ми се струва нередно, но срока е пропуснат, така или иначе. Много ми е лесно ще направя всички декларации и съпругата му с куп документи да ходи и да се моли на НАП-аджиите да не глобяват фирмите, защото те не са виновни.


Едва ли ще се стигне до това, което описвате. Най-вероятно ще приемат документите евентуално придружени с накакви изисквани от тях документи за легитимиране на жената пред НАП.
Чудя се ,мога ли счетоводно общо от 3-те фактури да формирам едно ДМА? Както всъщност се е случило... И как?

Не само, че можете, но и се налага .  :smile1:
Примерни варианти :
1. Всяка фактура осчетоводявате 205/401 като в амортизационния план отразявате ДМА на стойност тази от трите фактури.

2. Всяка фактура осчетоводявате 207/401  / разходи за придобиване на ДМА - какъвто номер на сметка ползвате /
    При закупуване на всички елементи на ДМА ще вземете 205/207 / или друга като номер /
Така се получава дублиране на плащанията(получава се двойно плащане).Как да оправя тази грешка от касовия отчет.
Счетоводните ми записвания са:
411/702-1701.00 лв.
но при плащането се получава двойно-веднъж 503/411-1701.00 лв.  и 501/411-1701.00 лв.

Получава се двойно, защото Вие го правите двойно.

501/411 - с платените суми в брой
503/411 - с платените суми по банка

Не може и двете плащания да давате по 501.
Вижте чл.53 ал.3 ЗДДС - последното изречение .
Изключвайки служебната намеса на НАП в случая това е начинът по електронен път дори и да се впишат правилните дати. Ако корекцията е в срок всичко е ОК. Ако не е не знам би ли приела това системата / бих пробвала / или задължително трябва на място в НАП.
А, някой знае ли как се прави корекция в този случай?

1. Подавате ОКД5 , че започва дейност на 30.11.2020. Изчаквате да бъде приета.
2.Подавате ОКД5, че прекъсва дейност на 01.12.2020
Благодаря. И аз така ги смятам, но ТРЗпрограмата ги изкарва 21.

Вероятно има някаква неправилна настройка за работните дни в месеца или Вие неправилно въвеждате данните.
СОл подава декларация за спиране на осигуряване ОКД-5 считано от 30,11.


20
Това с външното лице по ДУ без възнаграждение е като да имаме работник на трудов договор , който е и безвъзмезден . Като имаме предвид, че лицата са и свързани това е отклонение от данъчното облагане - чл.16 ЗКПО.
47.91 Търговия на дребно чрез поръчки по пощата, телефона или Интернет

46.19 Неспециализирано търговско посредничество с разнообразни стоки

Това не са ли всъщност две различни дейности ? Какво ще постигнете с ДС ?
Разгледайте условията, на които трябва да отговаря лицето, за да има право на кандидатстване по дадена програма. Така и ще прецените дали да бъде първо назначена на трудов договор и тогава да се възползва от помощите .
Мога ли  в дневника за ноември фактурата да я отразя със знак минус и после същата фактура да я отразя като кредитно известие, както всъщност трябва да е?
Дава ми грешка -  фактура е със знак минус и дублиране на документ.

Може да го направите, както го описвате. Съобщенията за грешка са предупредителни и нямат характер на фатална грешка.
Нали коментара е за СОЛ-а и самоосигуряването му. За ТД е ясно. Ще му бъде изплатен само болничния за ТД.
Лицето се осигурява на ниския процент. Следователно при попълване на данните в Приложението за болнични ще отбележи, че към момента не е осигурено за ОЗМ. Според мене това е едно основно изискване , за да има право на обезщетение...
Здравейте, колеги !

Ако някой има абонамент и може да копира една статия от долния линк ще бъда много благодарна !

ето тази
Здравейте, при ДЗЗД съставено само от юридически лица възможно ли е да се изплаща личен труд на представляващия и да се назначават работници по тд ?

Разбира се, няма законова пречка за това.
Здравейте, може ли да се подаде по електронен път Искане за прихващане и възстановяване по чл.129 от ДОПК? Не откривам никъде такава възможност, а според данъчните може.


И аз не виждам в менюто на електронните услуги да има такава опция.
Не въвеждам нищо, Влизам с електронен подпис
Избирам вид на потребител - осигурител/самоосигуряващо се лице
След това избирам потребителска регистрация - и излизат ЕИК, име, номер на сертификат,

На пръв поглед всичко си е коректно. Данните се разпознават автоматично от електронния подпис. Ще трябва да говорите с НОИ.