Допълнителните вноски по чл.134 отТЗ според указанията на МФ не се декларират.

Би ли постнала това указание ?
Защо в служебната бележка, издавана от фирмата трябва да фигурират обезщетения, получавани от НОИ ? Тях лицето би трябвало да декларира само в самата декларация за детските .
А как стои въпроса според вас свързани лица ли са еоод  и ет с един и същи собсвеник

Да, свързани са.
От указанието не ми стана ясно нещо, за което и нашият адвокат ми даде уклончив отговор: попада ли в обхвата на приложението свързаност между две дружества на баща и син или всякакви видове роднински връзки, когато помежду си не са съдружници в нито една фирма... Според юриста - това е по-скоро от изключенията по буква а). Как мислите вие?

Аз мисля, че ако А и Б са роднини, то фирмите им не " споделят " тези техни роднински връзки - просто няма сделка между свързани лица.
За приспадането на данъчна загуба от формирана данъчна печалба не следва да вземате контировка в счетоводството - приспадането в този случай е само за данъчни цели .
Ако обаче имате решение на ОС на ООД или на собственика на ЕООД за покриване на загуба с последваща печалба само тогава ще контирате 122/121 .
За целите на определяне на данъка след приспадане на данъчната загуба от данъчната печалба начислявате данък, за който вземате контировката Дт 123/Кт 452 или която сметка ползвате.
Данък се начислява на данъчната печалба, когато има такава.  :smile1:
Зависи  каква  е сделка..напр.чл. 25 ал. 4 от ЗДДС и са сделки с периодично изпълнение и съответно има друг ред за определяне на дата на данъчното събитие ...

Да, така е.  :good:
В питането ставаше въпрос за закупувани стоки с касови бележки .
В указанията за попълване на уведомлението при заличаване пише, че се попълват т.2,3,4,8 и 10. За тип на документа - този, който ще заличавате - 01 при Вас. :smile1:
mari_m_ ,

" Може ли и двата болнични да подам сега до 15 март или втория трябва да се подаде до 15 април . "


Можете, не е необходимо да чакате 15 април.
Не мисля, че за заличаването има срок - след като отказва да започне работа то направете протокол с тази констатация, съответно на ТД трябва да няма подпис на текста, че работникът се е явил на работа ....и заличете уведомлението.
Член за заличаване на трудов договор няма - има заличаване само на подадено уведомление. Веднъж сключен , трудовият договор трябва да бъде прекратен, а не заличен. Ако лицето не се е явило на работа не е било правилно да попълвате трудовата му книжка с дата на започване. Сега анулирайте записа в ТК с подпис и печат .И не регисттирайте неподписани документи.
Скрит текст :
Тези са задължителните реквизити, които трябва да съдържа сборната фактура.

В контекста на питането по-горе - ако има множество касови бележки от различни дати -  при сборната фактура трябва да пишем " 10. датата, на която е възникнало данъчното събитие на доставката, или датата, на която е получено плащането " за всяка доставка .

" Сборната фактура задължително съдържа реквизитите по чл. 114, ал. 1, т. 9 - 15 за всяка отделна доставка "

Не ми се е налагало да пиша сборна фактура, но се замислих - къде ще побера цялата тази информация при наличието на Х на брой касови бележки от различни дати . При определени условия използването и е удобство и тя е алтернатива на ал.4 която си е съществуващият общ принцип за издаване на фактурите.


Нямам опит точно в тази област, но някога бях си копирала едни писма по друг случай - не знам дали не биха ти помогнали да направиш някаква аналогия.
Привет!  :smile1:

Без претенции за " правилност " на разсъжденията ми и аз като Ирена смятам, че Аа следва да се декларира, Аб не следва да се декларира и за Ав се колебая, защото няма информация кой е управител в тези случаи, а това ми се струва от значение.

Кой какво е искал да вложи като смисъл в тази справка остава неизвестно.

Хубав ден и празник !  :smile1:
За 2013 може и старата бележка - на сайта на НАП има съобщение, че старите бележки не следва да се преиздават. Ако не е издадена то можете да издадете и старата / с дата от 2013 / и новата / с дата от 2014 /. Няма да имате проблем. За 2014 вече е в сила новата бележка.

http://www.nap.bg/news?id=1780

"Служебните бележки, които са издадени по старите образци (действали през 2013 г.)  няма необходимост да бъдат преиздавани."
Мисля, че по-важно е дали тези суми, които виждаме като надвнесени са наистина такива. И аз имам в една фирма, но в никакъв случай не е надвнесена - нещо има и трябва да ходя да уточнявам защо е така.