Правилно е. В този случай предписанието цели единствено дните на работника да са в правилната позиция в обр.1.  :good:
Преди да пуснете с код 04 вижте тези разлики точно сумите по граждански договор ли са да не стане двойно задължение - може да са подадени и за гражданския договор , но с код 01 - проверете си преди да пускате нова колона . А декл.чл.55 е задължение на платеца на дохода в случая.
И аз за първи път подавам Д1 и Д6 за граждански договор. Срока на договора е от 01.05.2014 до 30.05.2014 г. , като изплащането е в същия месец. Лицето работи по трудов договор в друга фирма. Малко наивно се доверих изцяло на програмата, подадох ги и ми ги отхвърли. Като загледах Д6 е същата като миналия месец (имаме 1 назначено лице по тр д-р). В посочените грешки пише код за вид плащане 4 декл обр.1 ДОО = хххлв./Декл. обр6 ДОО= 0.00лв./Разлика ДОО= хххлв.
Очевидно не е разнесена сумата с удръжките от Д1 в Д6 за гражданския договор. Въпроса ми е трета колонка ли да пускам в Д6 за ГД и с код 4 ли да бъде тя?
Извинявам се ако въпроса ми е зададен неясно :)

От това, което пишете за вида на грешката ми се струва, че тя е неравнение на обр.1 и обр.6 и ви дава съобщение с колко е разликата .
Няма ли да се получи разминаване с информацията от касовия апарат в НАП, ако запиша тази продажба в ддс за м май

Касовият апарат отчита направените плащания , а не документира извършени сделки и не е задължително да има равнение на касовия апарат с направените продажби.

Ако имахте нулев отчет на КА, а продажба по фактура по банка - нали НАП ще видят и в този случай, че няма равнение ?
Тя продажбата пак си е станала май, а плащането е "минало" през юни. Не виждам защо да сторнирате юни - просто тогава само ще си отразите плащането , а самата продажба си отразявате за май , както е и в действителност.
Затова питам може ли да продам левове от левовата каса и да си заприходя евро във валутната каса?

Може, стига да ги продадете наистина.Ако ли не - нямате документална обоснованост на тази покупка на валута и това е една фиктивна счетоводна операция. Нали редното е да отговорим как е по закон, защото другият вариант " незаконният " е ясен и не бихте питали - ще си осчетоводите покупка без да има такава .
Реално няма да купуваме валута, предполагам, че собственикат ги е взел от познат.

Можете да оформите тази сума като заем от собственика или друго лице или като допълнителни парични вноски по чл.134 от ТЗ и да ги внесете във валутна каса или сметка . От там при съобразяване с изискванията на Валутния закон и ЗОПБ платете на доставчика.
Не искаме да минава през банка или обменно бюро, а само като покупко-продажба по касов път.

Ако не купувате реално валутата няма да имате документална обоснованост за тази операция. Друг е въпросът, ако собственикът си ги има парите във валута - тогава си заведете сумата по сметка каса във валута.
Здравейте,

 Може ли от наличността в лева да направя операция за покупка на валута и по този начин да си заприходя необходимите евра във валутната каса?

Без на практика да купувате валутата ли ?
Точно така - обобщена справка по доставчици и клиенти най-общо казано за размера на задълженията и вземанията.  :smile1:
Тази разбивка всъщност е аналитичността на вземанията и задълженията по оборотна ведомост към определена дата. Ако имате задължения - към кого са и в какъв размер, ако на вас дължат суми - кой ви дължи и в какъв размер.Няма бланка, а вероятно и повечето счетоводни програми дават възможност тази справка да  се разпечата от програмния продукт.
КСО
.........
Чл. 54д. (Нов - ДВ, бр. 1 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.) (1) Изплащането на паричното обезщетение за безработица се прекратява при:
1. започване на трудова дейност, за която лицето подлежи на задължително осигуряване по чл. 4;

чл.4
.......
(3) (Обявена за противоконституционна по отношение на работещите пенсионери, включени в кръга на задължително осигурените лица по този законов текст - РКС, ДВ, бр. 55 от 2000 г.) Задължително осигурени за инвалидност поради общо заболяване за старост и за смърт са:
.............
5. (изм. - ДВ, бр. 64 от 2000 г., доп. - ДВ, бр. 119 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) лицата, които полагат труд без трудово правоотношение и получават месечно възнаграждение, равно или над една минимална работна заплата, след намаляването му с разходите за дейността, ако не са осигурени на друго основание през съответния месец;
" Четох в ЗДДС, че вече периода за включване на фактурите е 12 месеца , а не както преди 3 месеца."

Защо не вярваш на прочетеното ? Срокът е 12 месеца .  :good:
Стойността на фактурата е 770.97 и съответства на стойността на касовата бележка. Несъответствието не е между фактура и касов бон, а между ДО и ДДС и Сумата за плащане, която излиза с 1ст по- малко от сбора на ДО и ДДС. Ако при осчетоводяването примерно намаля ДО или ДДС с 1 ст. ми се равнява Д-т и К-т. В противен случай ми дава разлика.

Дт 601  - 642.48
Дт 4531 - 128.50
Кт 401   - 770.98 - това бих осчетоводила, защото сборът във фактурата е грешен
Дт 401/Кт 501 - 770.97 това е касовата бележка и тука идва едната стотинка разлика
Това имам пред вид, че бих осчетоводила Дт 401/Кт 501 - 770.98 , за да не ми се получава тази несъществуваща на практика разлика.
Аз нещо се опетлах. Delphine точно така както го казвате е, но аз немога да си обясня защо така ми се получава. Съставям  Дит 601 -  642.48лв. 4531/   128.50лв и К-т      /401    770.97лв.
И така кредита ми е по-малко с 1 ст.

642.48+128.50 = 770.98 - това ли е общата сума на фактурата или е написана обща сума 770.97 ? Отговаряйки до момента не знам защо приех, че имате несъответствие на обща сума по фактура и касова бележка ? Ако не съм разбрала правилно колко е сумата на касовата бележка ? 770.97 ли ? Ако е така то си осчетоводявате точните суми по фактурата за данъчна основа и ДДС като по Кт 401 ще Ви е с 1 стотинка повече от сбора във фактурата и ще имате разминаване с касовата бележка, както и коментирах по-горе.
Няма как да имаме несъответствие в касов бон и фактура и да имаме правилно и точно осчетоводяване - една неточност води до друга .
Причината е в несъответствието на сумата по фактурата и на сумата в касовата бележка. Осчетоводяването Ви е правилно, но поради това несъответствие излиза, че имате да давате още една стотинка на доставчика.Това е резултат от така предоставените документи от магазина. Аз бих осчетоводила плащането да съответства на сумата по фактурата, защото излиза, че иначе трябва да отидете да си платите още една стотинка. Не, че това ще направите, но това показват документите . :smile1:

Не , че тази една стотинка си заслужава толкова коментарите, но така по принцип :
1.Ако имаме платена една стотинка повече от стойността на фактурата това си е надвнесена сума на доставчик
2.Ако имаме една стотинка по-малко от стойността на фактурата това си е дължима сума към доставчик

Нямаме законово основание да отнесем тези суми директно на разход , въпреки, че могат да са счетоводен, но не и данъчно-признат такъв. По-скоро следва да обръщаме внимание касовите бележки на доставчиците да съответстват на сумата, документирана във фактурата.