При мен документално необоснованите разходи
Са свързани с плащане от фирмена карта за лични нужди.

Подкрепям мнението, че в този случай е следвало да дадете сумата на разчет със собственика и той да си възстанови парите. Единствено, ако ставаше дума за разходи, които са във връзка с дейността на фирмата, но са документално необосновани водят до преобразуване на резултата в увеличение и контировка 60.../401 .

Мисля, че трябва да подхождаме по-внимателно със скритото разпределение на печалбата , а не с тази формулировка да си "оправяме" счетоводно някои положения.
Влезте в страницата на НАП и ги сравнете с актуалните образци, за да сте сигурни.
Честит 8 март ! Хубава празнична вечер на всички !
И аз доста съм се мислила в подобни моменти, но напоследък получавам в една търговска фирма и все с голямо закъснение КИ и вече ги включвам без колебание. Никой не ме е потърсил да ме глобява, а и в крайна сметка такива са обстоятелствата - включвам КИ , когато го получа. Как бих могла по-рано ?
Напоследък караме доставчика да пише на гърба кога е връчено.
и трябва ли да се корегират ГФО и Декл. по чл.92?

Това, че КИ е към фактура от 2018 не значи, че данъчното събитие е от 2018. Вероятно 2019 са настъпили обстоятелства за издаване на това КИ независимо, че е към фактура от предходна година. На самото КИ със сигурност е отбелязана дата на данъчното събитие и тя едва ли е от 2018 / Вие си знаете какво точно е станало / .
Да, корекция с правилните суми.
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,5347.msg37641.html#msg37641

Какво ли не се е обсъждало, но пък сега може да Ви помогне.  :smile1:
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,5347.80.html
https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=19391.0

Доста неща се повтарят в тези теми, но пък доста е разглеждана ситуацията с личния труд от различни гледни точки.

"Аз имам решение, и ведомост и сега се чудя дали трябва и нещо като фактура?"
Фактура - не . Би трябвало и това да е достатъчно, но аз правя и договор. Въпрос на избор.
За да не отварям друга тема, за тези които работят с Микроинвест ТРЗ и Делта ПРО, най - вече за ТРЗ, с която версия на програмата правите изравняване и т.н. на СОЛ, понеже в новите праговете са променени и обновени. Аз обикновено пазя една версия преди обновяването, но все пак ми е интересно как другите процедират.

Тази година започнах да ползвам ТРЗ ПРО за Д6 на СОЛ. Забелязах следното по твоя въпрос :
Като избереш горе в полето, че искаш да генерираш Д6 / 13 долу в ляво има едно поле за избор на месец. Ако зададеш 12.2018 ти прави Д6 / 13 за 2018. Ако зададеш 01.2019 прави Д6/13 за 01.2019 / като илюстрация за поведението на програмата /. Явно то е определящото. Не пазя инсталационен файл от предходна версия. Принципно е полезно обаче, но нямам този навик.
Грешно преведени пари и върнати съответно. Вземи направи един разчет, какви приходи ... :smile1:
примерно :
503/499
499/503 с основание връщане на грешен превод
/ може пък друга идея да имаш /

Принципно не е било проблем, че е платил от личната сметка / после при него ще възникнат разчети /, но след като е решил да бъде от фирмената  остава да се приведат нещата в съответствие.
Нищо. Да си работи спокойно. Никой не го ограничава във времето кога ще упражнява трудова дейност. СОЛ - ът няма общо с Кодекса на труда.
Фирмата има малък магазин и сайт и плащането при  продажбите от сайта се извършва при доставка на стоките с Еконт.

1. Трябва ли да се регистрира като електронен магазин в НАП?
...
Предполагам продажбите от сайта означават, че имате електронен магазин ? Или според Вас не е така ? Иначе - да, трябва, ако имате електронен магазин да го регистрирате в НАП.

2. Трябва ли да се маркира на касов апарат продажбите от сайта?
...
Трябва, ако не сте избрали да получавате парите си от Еконт по банка. Дори и тогава може да издавате , ако решите да имате такава организация при подходящо програмиране на касовия апарат, за да имате правилна отчетност.

3. И трябва ли да има втори касов апарат за продажбите през сайта
...
Не , освен, ако магазинът и мястото, от което реализирате онлайн търговията не са два различни обекта.
Това, което виждам аз около мен е че е не рядко срещана практика хората да не плащат авансово, а да си подават почти нулеви прогнози и след това да ги редактират. Така ли е около вас? Колко често хората подават нулеви очаквания и ги редактират декември?

За статистиката само - около мене не е така. Плащат си авансовите вноски с идеята, че първо са задължени и второ да си помогнат в плащането на данъка в края на годината. Някак не им се губи време в сметки и корекции. Друг е въпросът, ако има очевидна необходимост от това и резултатите драстично се разминават с прогнозните.

max0701 ,

това съобщение и съответно забраната за запис забелязах, че го даваше версията 11.01. Сега има 11.02 - свалихте ли нея ? Не знам дали това е причината, понеже не ползвам програмата на НАП, но вижте последната версия ли имате инсталирана ?
Каспарче, ако имаш ПИК на ЮЛ влез и виж колко от това може наистина да се подаде. :smile1:
Някак не ми звучи добре това 604/493 .  :smile1:
Хем разход , а от друга страна за сметка на собственика. Разход ли е , за сметка на собственика ли е ?

Ако използвате сметка 604 би следвало да дадете разчет по кредита на 421. Тука можем да стъпим на определението на личния труд като трудова дейност на собственика.
От друга страна договорът за личен труд си е един облигационен договор.
Бихте могли да осчетоводите 602/401 сумата на възнаграждението за личен труд.
Аз лично използвам втория вариант.

602/401   - 550
401/454   -   39.71
401/501   - 510,29

Ако приспадате личните осигуровки от 550 ще изплатите разбира се сумата от 357,39 лв.. Въпрос на изборе  дали ще удържате осигуровките от възнаграждението или не.
Към края на годината и на сол-а и на дук-а нетните възнаграждения са платени. Не са платени само данък по ддфл и осигуровки.

ЗКПО
чл.42
(5) (Нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Разходите за задължителни осигурителни вноски, свързани с непризнатите разходи по ал. 1, не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане, когато задължителните осигурителни вноски не са внесени към 31 декември на текущата година.

След като сте платили възнагражденията и те са данъчно признат разход не увеличавате резултата с неплатените осигуровки. В чл.42 ал.5 се пояснява, че става дума само за тези осигуровки, които са свързани с неплатени възнаграждения по ал.1.