Здравейте,
вече не съществува Н-8, а е заменена от действащата сега Н-13. Това, което Ви интересува е в чл.4 ал.8 и 9 от Н-13.

Скрит текст :
Привет!
Няма да стане да подадете коригираща с код 307, защото нямате редовна с този код.
Подайте редовен запис с този код - по него няма какво да коригирате, а само го добавяте към вече подадени данни.
Като за начало, за да търгувате извън границите на България трябва да сте регистрирам по ДДС.

Това категорично не е вярно.
Ще съм брагодарна на всякакви насоки.

Здравейте, може би най-правилната насока е да потърсите специализирана консултация със счетоводител и юрист / по преценка / , а не да очаквате форумът да даде отговори на толкова много разностранни и сериозни въпроси.
С какъв код да ги добавим към приетите декларации за трудовите доходи -
с 1 корекция и само код 307

Подайте редовен запис с този код - по него няма какво да коригирате, а само го добавяте към вече подадени данни.
07.2022 r 08.2022 много четох, много се бълтах и накрая реших така да процедирам , с много колеги коментирах , всеки на различно мнение и накрая така реших .

Всъщност независимо от различните мнения записът в клетка 9 е единствената възможност /правилно или не/  да се отдели доставката с код 07 или 08 , защото в другия случай не се вижда колко е тя. Нямаха време като го измислиха това с брашното да го отработят като хората.  :smile1:
 покупката с 0% ДДС ми е в клетка 9

Покупка с ДДС 0 % не ми се струва много удачно да бъде в графата на тези без право на данъчен кредит. Това понятие има малко по-друг смисъл от нулево ДДС. Но и тука НАП е с широк "мироглед" . :smile1:
/ извинявам се, че пиша малко извън темата - имаше една дискусия точно по този въпрос /
Стигаме до извода, че може всякак - стига софтуерът да го позволява и както го позволява. А и НАП няма конкретни изисквания.  :smile1:
Дали тогава тази логика за двата реда на отразяване важи и за дневник продажби?

Логиката би била същата.  :smile1:
Ако имам смесена фактура продажби ще я запиша на два реда, защото няма как да запиша на един  07 и 08 заедно.
Между другото и на мен ми се струва нелогично отразяване на един документ на два реда.

Нелогично е и на един ред в дадения случай - сам го констатирате.  :smile1:

 Така се получава омагьосан кръг ...ако покажа код 07 излиза, че той е валиден за цялата доставка, а ако не го направя отново съм в нарушение, защото не показвам доставка на хляб.
Не ми се вярва това с работодателите да се засича по някакъв начин от системите на НОИ и НАП,

Като се случи да го засекат обаче парите връща фирмата и си ги търси после от работника.
Здравейте,
как процедирате при отразяването в дневник покупки и колона 8А на смесена фактура за хранителни стоки и хляб в един документ например ? Четох тълкувание на експерт счетоводител, че тъй като нямало изрично указание на НАП как се процедира, то той смята за правилно такъв документ да се отразява на два реда в дневника, като на реда за хляба в 8А се посочи код 07.

Отразявам фактурата на два реда, а и програмата ми  позволява този подход като единствено възможен.
А подадохте ли в НОИ приложение № 9 за анулирания болничен?

Ами нали не е бил за тяхната фирма ?
Използвам темата да задам въпроса си. Служител носи болничен, но забравил да кажа на лекаря, че е сменил работата. Съответно болничния се анулира и лакаря издава нов болничен със същите параметри, само с коректен работодател. Въпросът ми е трябва ли да подавам нещо за анулирания болничен лист или не?

На практика този анулиран болничен няма връзка с Вашата фирма.
Според мен няма доход, няма данък и не се включва в справката.

Така е.
 стоката не е получена

Каква дата на данъчното събитие ще впишете в Протокола ? Каква фактура ще посочите ?
Аз пък имам лице което е починало през годината . И за него се чудя дали да го включвам?


И аз имам - програмата си го включи, подадох и е приет записът.
Да, следва да го включите без значение, че не сте основен работодател. Ако лицето си подава по някаква причина ГДД ще си формира данъчната основа за годината тогава.
 Тъй като няма задължение за подаване уведомление по чл.77 до НАП не можах да намеря отговор има ли срок за подаване на заявление по чл.5 до НОИ за предаване на документите.

Не, няма - когато подадете тогава правят ревизия и издават необходимия документ, който вече Ви дава възможност да подадете документи за заличаване на ЕТ.
Това означава ли, че не подлежи на задължителна регистрация

Означава .  :smile1: