11901
Според мене няма как да е шофьор на такси на граждански договор при условие , че всеки ден на практика ще кара. Може на 4 часа, но в този случай ИТ държи в договора да са упоменати тези часове от.....до.....А ако го проверят извън тях ? Най-редно би било самият шофьо да се регистрира като свободна професия.
11902
ТРЗ и осигуряване » Re: личен труд и декларация 6
19.10.2012, 14:05В какво се изразява грешката ?
11903
Данъци и счетоводство » Re: права по граждански договор
19.10.2012, 11:30Към счетоводителя във фирмата, където сте били на трудов договор ?
11904
Данъци и счетоводство » Re: Деклариран доход собственик ЕООД
19.10.2012, 11:14Възможният доход на СОЛ в ЕООД би могъл да бъде доход от дивидент или доход за упражняване на личен труд.
11905
Данъци и счетоводство » Re: Размисли от къде да започна с уволненията
19.10.2012, 10:55Най - лесно е винаги с добре аргументираната истина - намерете подходящия за вашите намерения член от Кодекса .
11906
Данъци и счетоводство » Re: Сторно на касов бон
18.10.2012, 15:47От кочан касови бележки за сторно пишете такава за сгрешената сума с пояснение за причината - превод по банка на същата.В случая не става дума за върната сума. Осчетоводявате си прихода със сгрешената сума в по-малко за съответния месец.
11907
Данъци и счетоводство » Re: Разходни норми на автомобили
18.10.2012, 11:29Добре, че във фирмите нямаме стари самолети да им замерваме разходите
11908
Данъци и счетоводство » Re: Разходни норми на автомобили
18.10.2012, 11:23Както се казва, топката е във вашето поле......ще намерите начин
11909
Данъци и счетоводство » Re: Разходни норми на автомобили
18.10.2012, 11:14НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
Разяснение 24-31-91 от 28.08.2009
В ЦУ на НАП е постъпило Ваше запитване с вх. № 24-31-91 от 07.08.2009 г., в което поставяте въпрос, свързан с определяне на разходни норми на различни видове моторни превозни средства (МПС): леки автомобили, товарни автомобили, автобус и мотор, предвид обстоятелството, че същите не са посочени в Наредба № 3 от 25.09.1989 г. за нормиране на разхода за горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.
Законът за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) не съдържа норми, които да регламентират реда за определяне на разходите за гориво и смазочни материали на МПС. За да бъде даден счетоводен разход признат за данъчни цели по реда на ЗКПО, най-общо същият следва да е документално обоснован и да е свързан с дейността на съответното данъчно задължено лице. Следователно по въпросите, свързани с определяне на разходни норми на МПС и по прилагането на Наредба № 3 от 1989 г. НАП не може да вземе отношение, поради това, че отговорът на същите е извън компетентността на изпълнителния директор на НАП, установена в разпоредбата на чл. 10 от Закона за Националната агенция за приходите.
Независимо от това определянето на размера на разходите за горива и смазочни материали е пряко свързано с правилното установяване на данъчния финансов резултат по реда на ЗКПО. С оглед на това в своята практика НАП е отправяла запитвания до съответните компетентните органи с цел изясняване на въпросите относно разходните норми на МПС и съдействие на данъчно задължените лица.
В свой отговор, изготвен през 2006 г., във връзка с отправено запитване относно действието на Наредба № 3 от 1989 г., министърът на транспорта изразява становище, че същата следва да се счита за мълчаливо отменена, поради отмяна на основанието, на което е издадена. Същото становище е застъпено и в писмо изх. № 04-09-12 от 21.04.2005 г. на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", като освен това е пояснено, че Република България е ратифицирала със закон присъединяването си към "Спогодба за приемане на еднакви технически предписания за колесни превозни средства, оборудване и части, които могат да бъдат монтирани и/или използвани на колесни моторни превозни средства, и на условия за взаимно признаване на одобрения, издавани на основата на тези предписания" (обн. ДВ бр. 1 от 2000 г.). Спогодбата е в сила от 21.01.2000 г. и според ИА "Автомобилна администрация"от същата дата са валидни и могат да се прилагат нормите, посочени в техническата документация на МПС, издадена от фирмата производител на колесното превозно средство.
Имайки предвид гореизложеното, както и липсата на специална регламентация в ЗКПО, изразявам становище, че нормата, посочена в техническата документация на съответното МПС, може да служи като разходна норма за съответния вид (модел, марка) МПС.
Предвид спецификата на извършваната дейност в дадено предприятие разходната норма може да бъде допълнително коригирана (увеличена или намалена). Корекцията следва да бъде съобразена с особеностите на изминаваните маршрути, атмосферните условия, както и други влияещи експлоатационни фактори, като по този начин се достигне до реалната разходна норма при отчитане спецификата на експлоатация за конкретното МПС. Следователно в случаите, когато предприятието е в състояние по безспорен, логичен и недвусмислен начин да обоснове различен реален разход на гориво от посочения в техническия паспорт на автомобила, то считам че няма нормативна пречка същия този разход да бъде признат за данъчни цели. Начинът за установяването на реалната норма на разход при различни експлоатационни условия, не може да бъде регламентиран, тъй като не могат да бъдат обхванати всички възможни хипотези за специфични експлоатационни условия предвид бързо развиващите се техника и технологии, както и поради тяхното многообразие в практиката.
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР НА НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ:
/КРАСИМИР СТЕФАНОВ/
Разяснение 24-31-91 от 28.08.2009
В ЦУ на НАП е постъпило Ваше запитване с вх. № 24-31-91 от 07.08.2009 г., в което поставяте въпрос, свързан с определяне на разходни норми на различни видове моторни превозни средства (МПС): леки автомобили, товарни автомобили, автобус и мотор, предвид обстоятелството, че същите не са посочени в Наредба № 3 от 25.09.1989 г. за нормиране на разхода за горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.
Законът за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) не съдържа норми, които да регламентират реда за определяне на разходите за гориво и смазочни материали на МПС. За да бъде даден счетоводен разход признат за данъчни цели по реда на ЗКПО, най-общо същият следва да е документално обоснован и да е свързан с дейността на съответното данъчно задължено лице. Следователно по въпросите, свързани с определяне на разходни норми на МПС и по прилагането на Наредба № 3 от 1989 г. НАП не може да вземе отношение, поради това, че отговорът на същите е извън компетентността на изпълнителния директор на НАП, установена в разпоредбата на чл. 10 от Закона за Националната агенция за приходите.
Независимо от това определянето на размера на разходите за горива и смазочни материали е пряко свързано с правилното установяване на данъчния финансов резултат по реда на ЗКПО. С оглед на това в своята практика НАП е отправяла запитвания до съответните компетентните органи с цел изясняване на въпросите относно разходните норми на МПС и съдействие на данъчно задължените лица.
В свой отговор, изготвен през 2006 г., във връзка с отправено запитване относно действието на Наредба № 3 от 1989 г., министърът на транспорта изразява становище, че същата следва да се счита за мълчаливо отменена, поради отмяна на основанието, на което е издадена. Същото становище е застъпено и в писмо изх. № 04-09-12 от 21.04.2005 г. на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", като освен това е пояснено, че Република България е ратифицирала със закон присъединяването си към "Спогодба за приемане на еднакви технически предписания за колесни превозни средства, оборудване и части, които могат да бъдат монтирани и/или използвани на колесни моторни превозни средства, и на условия за взаимно признаване на одобрения, издавани на основата на тези предписания" (обн. ДВ бр. 1 от 2000 г.). Спогодбата е в сила от 21.01.2000 г. и според ИА "Автомобилна администрация"от същата дата са валидни и могат да се прилагат нормите, посочени в техническата документация на МПС, издадена от фирмата производител на колесното превозно средство.
Имайки предвид гореизложеното, както и липсата на специална регламентация в ЗКПО, изразявам становище, че нормата, посочена в техническата документация на съответното МПС, може да служи като разходна норма за съответния вид (модел, марка) МПС.
Предвид спецификата на извършваната дейност в дадено предприятие разходната норма може да бъде допълнително коригирана (увеличена или намалена). Корекцията следва да бъде съобразена с особеностите на изминаваните маршрути, атмосферните условия, както и други влияещи експлоатационни фактори, като по този начин се достигне до реалната разходна норма при отчитане спецификата на експлоатация за конкретното МПС. Следователно в случаите, когато предприятието е в състояние по безспорен, логичен и недвусмислен начин да обоснове различен реален разход на гориво от посочения в техническия паспорт на автомобила, то считам че няма нормативна пречка същия този разход да бъде признат за данъчни цели. Начинът за установяването на реалната норма на разход при различни експлоатационни условия, не може да бъде регламентиран, тъй като не могат да бъдат обхванати всички възможни хипотези за специфични експлоатационни условия предвид бързо развиващите се техника и технологии, както и поради тяхното многообразие в практиката.
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР НА НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ:
/КРАСИМИР СТЕФАНОВ/
11910
Това е най-хубавото, което бихме искали да ни кажат, но не го разбирам така. Дано аз да съм в грешка, това би било по-доброто, но коментарите тепърва предстоят
Въпросът е дали администрирането на осигурителните отношения на фирмата по повод наличието на работник и управляването на бизнеса ще се сторят на НАП упражняване на дейност от СОЛ.
Въпросът е дали администрирането на осигурителните отношения на фирмата по повод наличието на работник и управляването на бизнеса ще се сторят на НАП упражняване на дейност от СОЛ.
11911
Данъци и счетоводство » Re: ДОГОВОР ЗА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ
18.10.2012, 10:00А може би глобата за неподадена ОкД5 от 12.09.2012 ще е по-малка от осигуровките върху МОД на управител ?
11912
ТРЗ и осигуряване » Re: Изтичане на срочен договор
18.10.2012, 09:49Ако все пак обаче сключите ДС то трябва и да подадете уведомление.
11913
Този линк отваря въпросния документ, но нещо не го виждам нито в сайта на НАП, нито на МФ. Иначе като го чета на прима виста не виждам да е отпаднало назначаването на прокурист, ако фирмата има дейност, но ЕТ - СОЛ не упражнява такава.
11914
" Може ли тогава да се докаже наличието на сключен договор? "
Може би не, но със сигурност може да се докаже упражняване на дейност и с това - възникване на задължение за осигуряване и така стигаме до въпроса защо всъщност няма сключен договор ? Или има приложение терминът " неначислени "....хайде лека вечер, че е време за почивка.
Може би не, но със сигурност може да се докаже упражняване на дейност и с това - възникване на задължение за осигуряване и така стигаме до въпроса защо всъщност няма сключен договор ? Или има приложение терминът " неначислени "....хайде лека вечер, че е време за почивка.
11915
ЕООД Х има за собственик ЕООД У. Физическото лице нямва ДУ, добре. КОЙ управлява то-
гава ЕООД У ? Няма съдружник - СОЛ да управлява в това си качество, няма наето по ДУ
лице, възможно ли е тогава физическото лице изобщо да управлява без ДУ, макар и склю-
чен по телефона ?
гава ЕООД У ? Няма съдружник - СОЛ да управлява в това си качество, няма наето по ДУ
лице, възможно ли е тогава физическото лице изобщо да управлява без ДУ, макар и склю-
чен по телефона ?
11916
ТРЗ и осигуряване » Re: Втори трудов договор
12.10.2012, 15:20Не, никъде не е указано, че първият трудов договор трябва да е сключен с най-висока длъжност, каквото и да значи това. ))))))
11917
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация 1 и 6 при ГД
12.10.2012, 15:19" Един ден като тръкне да се пенсионира не трябва ли НОИ от там да му извади осигурителния стаж и доход или се бъркам "
Да, от персоналния регистър на лицето би трябвало да се вземе при пенсиониране осиг. доход , върху който лицето е осигурявано по ГД . А по ГД се дължат и внасят осигуровки при определени условия, но смятам, че са изпълнени след като коментираме подаване на обр.1 .
Да, от персоналния регистър на лицето би трябвало да се вземе при пенсиониране осиг. доход , върху който лицето е осигурявано по ГД . А по ГД се дължат и внасят осигуровки при определени условия, но смятам, че са изпълнени след като коментираме подаване на обр.1 .
11918
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация 1 и 6 при ГД
12.10.2012, 15:04Независимо ще ви наложат или не глоба е редно декларациите да се подадат - ако е следвало да се подават.
11919
Данъци и счетоводство » Re: Личен труд в дружество
12.10.2012, 13:45Именно - подаването на обр.6 е в пряка връзка с изплащането на възнаграждението за личния труд .
11920
Данъци и счетоводство » Re: Личен труд в дружество
12.10.2012, 13:24Декларация обр.6 се подава при изплащане на възнаграждението за личен труд - това не е задължително да е помесечно. При изплащането се удържа и внася съответно и ДДФЛ.