Най-добре е да попитате във форума на Микроинвест или да видите как е разписана тази процедура в Ръководството на програмата, което също може да изтеглите оттам. Защо искате да я редактирате, а не примерно да я изтриете и да въведете нова сметка след това ?
В ГДД по чл.50, незавършеното производство, авансовата приходна фактура,  го включвам в част 3-та ред 1, шифър 2-3001 и го изключвам от ред 2, шифър 3-0011, дали  е правилно?

Следвате си направения ОПР. След като в него сте включили незавършено производство в приходната част / увеличение на запасите - да бъдем по-точни/  не следва да го изключвате от разходите. Нали именно това е и смисълът да фигурира в отчета в приходната част - за да компенсира разходите, които са част от това незавършено производство.
Ако не сте задължени - не подавайте. Ако все пак искате - използвайте избора по чл.83 ал.3 ЗКПО.
се получи задължение и доста голяма лихва за 2016г., за която са редовно внасяни и осигуровки и данъци.пробвахме с молба за заличаване на лихвите, но казаха, че не може да стане.

Редовно са внасяни според Вас, защото според системата е нямало задължения и са се натрупвали надвнесени суми, които са погасили по-късни задължения.
Попълвате в колона 5 дохода от получен наем, а в колона 4 - осигурителния доход, върху който внасяте здравни осигуровки.
Направете си го да Ви е удобно и прегледно и да води до правилен краен резултат. Подробностите не са от съществено значение.  :smile1:
В едностранното счетоводство имаме ли разходи за бъдещи периоди,

Защо да нямаме ? Те си съществуват независимо от формата на счетоводството. Може би е добре да си направите един регистър/книга и там да ги вписвате и пренасяте в книгата за разходи, когато тези разходи станат текущи.
С ГДД чл.92 ЗКПО вече не могат да се декларират авансови вноски.
Може би трябва да изисквам документ, че ще си декларира дохода, за да мога да осчетоводя при мен разхода?

Това си е негова работа - ако иска да не го декларира. Вие не следва да се съобразявате с това точно. Все едно някое ФЛ от България да не си декларира дохода и това да попречи на нашето осчетоводяване и признаване на разхода. Вижте обаче облагането на доходи, изплатени на ЧФЛ , удържането или не на данъци, декларирането им от платеца.
Предизвестие при предстоящо пенсиониране


Скрит текст :
За тези възнаграждения от 2019, получени 2020 ще попълните коригиращи Т1/2 за 2019. Там ще отразите тези суми.
Чудесна опция в услугите на сайта ! Благодаря ! Сега успях да разгледам и да си създам "любими" закони - много удобно !
Новорегистрирано ООД( 10.2020 ), има регистрация и по ДДС.
Все още не е започнало дейност.
За 2020г. има  2-3 фактури за разход – за печат, за е-подпис – общо стотина лв. Има и 1 фактура за аванс – 8000 лв. – за предстоящо изграждане на ДМА.
Всичките фактури все още не са включвани в СД по ДДС. Подавани са нулеви декларации по ДДС.
Чудя се какви годишни отчети трябва да подам.

ЗСчетоводството
Скрит текст :

Плащането на аванс за ДМА сякаш води до неизпълнение на подточка "в" и според мене не сте за "фирма без дейност".
Да, въпросът е по-скоро възможно ли е полагането на личен труд, свързан с дейността на дружеството, при условие, че ФЛ е СОЛ и се осигурява като такова през друго дружество

Да, при тези условия.  :smile1:
След като се осигурява в друго дружество Д1 ще е с код 90 и няма да има право на приспадане на личните осигуровки при формиране на данъчната основа за изчисляване на данъка.
Вижте тука има доста теми по въпроса - администрирането на личния труд и този на ДУК е принципно съвсем различно , както и смисълът им. Не, лице по ДУК не е лице, полагащо личен труд по отношение на получавано възнаграждение, дължими осигуровки и данъци.
"Този образец не се попълва, когато получателят на дохода от друга стопанска дейност ..."

Доходът от наем не е доход от друга стопанска дейност.
Фирма продава фирмен автомобил на физическо лице . Освен застрахователна стойност трябва ли да има и оценка от лицензиран оценител и ако ДА - коя стойност се взима за продажна цена във фактурата.

Във фактурата се вписва именно продажната цена.