Да, може да работи като се регистрира като свободна професия.
Тези, дето чакали края на света се събирали в някакво френско селце Бугараш, защото то щяло да бъде пощадено.Четох го в нета. Та има шанс и има дестинация.....раниците на гърба и хайде.С фото и каквото там друго искате..........Властите обаче вече не пускали туристи натам, че се пренаселило.
Вече писах, че доста походих по ИТ и НАП за да мога да прекратя един такъв допълнителен тр.договор и да го направя основен със стара дата.

Съгласна съм, че доста често правим това, което е безконфликтно по отношение на контролните органи . В случая защо трябва да правим един договор основен със стара дата като той по презумпция си е станал такъв ? По силата на обстоятелствата е основен, защото остава първи по отношение на всеки следващ.
Интересно ми е като прекратяваме така един втори до момента трудов договор дали ще изплатим и обезщетение по чл.224 на лицето, което пак ще назначим ? Всъщност въпросът ми е риторичен, нека всеки си прецени, ако попадна в такава ситуация нищо чудно и аз да духам някаква каша. :laugh:
Лека и на тебе, утре ще мислим на свеж ум.
:lazy2:
За регистрацията по ЗДДС - тя, разбирам , че ще е доброволна. Ако по някаква причина не ви е нужно да сте регистрирани по-бързо то тя би могла да стане и преди и след прехвърлянето на инструментите. Как ще стане това прехвърляне ? Кой ще е доставчикът ? Ще бъде ли това свързано с данъчен кредит или не ? Всъщност и преди и след регистрацията по ЗДДС бихте могли да ползвате този данъчен кредит, ако има такъв.

За наема - ако давате под наем тези инструменти в България и сте регистрирани по ЗДДС си начислявате ДДС на наема. За даването под наем в чужбина ще трябва да видите чл.21 от ЗДДС и свързаните с това особености по начисляването или не на ДДС.

За осигуряването - това лице дали е осигурено в собствената си страна и в какво качество? Трябва да се види законовата база в случай, че е осигурен там дали е нужно да се осигурява и тука в България. Иначе това, че сам собственикът ще свири си е упражняване на личен труд, свързан с дейността на фирмата.

Това на пръв прочит. Утрото може да донесе и други мнения и избистряне на въпросите и отговорите. :smile1:
Ако в качеството си на самоосигуряващо се лице в ЕООД-то се осигурява за ОЗМ / на високия процент / трябва да представи и болничен в ЕООД-то . Двата болнични листа ще бъдат представени в НОИ - от работодателя по трудов договор и от ЕООД .
Мисля, че е по правилно да се освободи от допълнителния и да се назначи по основен, защото Д1 не е достатъчно. Когато решите да освободите работника после в уведомлението е т.8 какво основание ще пишете? Трябва да е 01 (ако е основен) а на вас ще ви излезе друг код.

При освобождаването ще се пише кода на назначаването, но това не значи, че договорът междувременно не е станал основен. При попълване на уведомление не съществува основание " основен договор ".
 Т.е не е необходими да се прекратява допълнителния трудов договор и да се назначи на нов вече основен ТД , а само се правят два записа на Д1 , ако да кажем договорът на лицето при основния му работодател е бил прекратен на 15.10 ? Правилно ли мисля или ?

Да, смятам, че това е правилното в случая.
Не мисля, че се прекратява. Прекратява се само ако е втори договор за да премине в първи. :)

В този случай , когато по силата на обстоятелствата вторият трудов стане основен не е необходимо да се прекратява. При подаване на информация обр.1 от момента на превръщането на договора в основен подавате лицето с код 01.
имам хора с по 7 запора!!!!!! сумата която се удържа се разпределя по -равно на всички.Всички съдия изпълнители са ОК с това.

Всъщност това законово правилно ли е ? ЧСИ ли трябва да гледаме да удовлетворяваме или да се погасява задължението на лицето ?
За двете вече минали процедури 04-06 и 07-09 .2012 можете да подадете искане, за третата , започнала 10.2012 още не знаете с какъв резултат ще приключи.

допълнение

Ако изчакате и декември ще имате трите процедури вече приключени
" И чак днес се сетиха,че искат да им се възстановят тези пари."

Извинете, Вие счетоводителят ли сте на тази фирма ? Защото те няма как да се сетят, Вие би трябвало да следите процедурите за възстановяване на ДДС . Иначе от 04 до 10.2012 са минали две процедури и тече трета. Може с искане да си поискате ДДС за възстановяване за периода 04-09.2012 г. вкл като подадете за това две прил.6 за двете процедури - едната 04-06.2012 вкл и другата 07-09.2012 г. вкл..
Мисля, че в писмата от ЧСИ има един текст - въпрос дали има друг запор на същото лице. Може би трябва на едното место да уведомите, че вече има друг запор  и превеждате по него.
За вас данъчното събитие настъпва ноември, издавате си за това КИ и си осчетоводявате нормално с минус това КИ, а за вашия контрагент след като е дерегистриран по ЗДДС не възниква задължение за плащане на ДДС по това КИ.
Промяната на основанието ще отразите с подаването на обр.1 за периода след прекратяване на основния трудов договор. Ако питането е за допълнително споразумение според мене не е необходимо, защото вторият става основен по силата на възникналите обстоятелства.
Благодаря Ви за бързия отговор. Значи започвам да се осигурявам на 420 лв и си избирам дали да е към ЕООД-то или ЗП. Т. е мога да продължа осигуровките към ЗП, на вече на 420лв и в края на годината правя изравняване. Правилно ли съм разбрала.

Точно така, правилно си разбрала.
За явяване на ТЕЛК производствената характеристика е задължителна.

Само при приключването и попълване на данъчната декларация съобразете, че надвнесените над 0.4 % суми не са ви данъчно признат разход.
Това, че сте плащали повече едва ли е някакъв проблем - за НАП имам пред вид. Ако за вас е проблем и искате да го коригирате - направете го.
Да, така е.