Бихте ли ми казали също дали в различни месеци избраният осигурителен доход може да бъде различна сума - м.11-800лв, м.12-1000лв и т.н.?

Принципно няма проблем да е така - все пак става дума за авансов осигурителен доход, който ще бъде изравняван в края на годината.
НАП дотолкова им е удобно да прехвърлят каквото могат на работодателя, че даже са вменили и това с една декларация да приемаме, че лицето няма задължения и има право на такива облекчения. Дали е така даже и лицето не знае, но с охота декларира. Впоследствие съм получавала запори за подобни задължения, които уж липсваха. Най-чисто си е хората да си подават ГДД и като имат задължения да си ги оглеждат и плащат навреме. Аз не срещам неразбиране до момента като ги препращам към подаване на ГДД и дано е така до края на кампанията. Да не говорим , че се натрупват за връщане едни хиляди във фирми с много хора и малки деца, които иначе НАП ще възстанови в доста по-бързи срокове на хората, отколкото на фирмите.
Без претенции за изчерпателност и с препоръка да си направите една обстойна консултация по въпроса със счетоводител, защото поставените въпроси изискат уточняващи въпроси, а и отговорите не са еднозначни / не винаги по-евтиното в момента е евтино и в перспектива / :
- ако фирмата е ООД/ЕООД може да продадете автомобила от фирма на ФЛ. Ако е ЕТ вижте чл.27 ЗДДФЛ
- ако ползвате автомобила и за лични нужди/ а той е фирмен / ще следва да имате и плащате данък лично ползване , евентуално ще документирате личното ползване и с писане на пътни листи
- няма да имате право на ДК за горива и експлоатационни разходи на автомобила , ако е фирмен
- при продажба на ФЛ това, че не сте ползвали ДК не означава непременно, че няма да следва да го начислите
- ако го продадете на ФЛ бихте могли при използването му във фирмата да ползвате ДК на горива и експлоатационни разходи на вече наетия автомобил

Важно е какво целите и как точно ще Ви служи този автомобил във фирмата, за да прецените какво да правите. И си направете консултация . :smile1:
Данъчно облекчение се ползва при наличие на доходи и представлява намаление на данъчната основа в определен размер. Вие си преценете има ли служителката доходи, за които бихте могли да и намалите данъчната основа. Това с майчинството е извън тази тема.
Според мене ЗДДС е съобразен с Директивата / това имаш вероятно предвид / , но самият Закон не ограничава страните до ЕС. Смятам, че можеш да се позовеш на тази алинея за недвижимите имоти и по отношение на Македония. Големият въпрос е дали можеш да защитиш, че тези геоложки проучвания са съотносими към "недвижим имот" . Това е основата на решението ти. Аз лично някак не намирам връзка, но и не съм запозната с обстоятелствата.

http://trudipravo.bg/component/content/article?id=652:-20088

Този линк не е точно по темата, но обяснява, че ал.4 си е самостоятелна и дава изключенията за определяне мястото на доставка при услуги.

Хубав ден !
 Подадох заличаване и нов с правилна начална дата онлайн, но не знам онлайн има ли смисъл да чакам ...

Направили сте необходимото - какво повече да чакате  и за какво да ходите на място ?
Да, това би компенсирало чисто математически липсите на сума за разходи. Вижте обаче и до какви осигуровки ще доведе и дали са приемливи за собственика , ако са над минималния осигурителен доход за СОЛ.
Как да осчетоводи разходите по покупките, при положение че не му дават документи за покупките

Без документи какви разходи ? Дори и да си създадете някакви вътрешнофирмени то те не биха били данъчно признати.
Има и разяснение на НАП от предходни години в този смисъл / потърсете в нета / - след като е регистрирано по ДДС ЕТ-то следва да се издава фактура при отдаване под наем от ФЛ.
Във всяко Приложение на ГДД посочвате съответните приходи в зависимост от вида им и в съответствие с характеристиката на самото Приложение.
Само при мен ли не работи справката "Проверка на ДДС номер във VIES".

Пробвайте отново - при мене работи.
Чл. 96. (1) (Изм. - ДВ, бр. 97 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г., доп. - ДВ, бр. 96 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) Всяко данъчно задължено лице, което е установено на територията на страната, с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 7-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този закон. Когато оборотът е достигнат за период не по-дълъг от два последователни месеца, включително текущия, лицето е длъжно да подаде заявлението в 7-дневен срок от датата, на която е достигнат оборотът.
(2) Облагаемият оборот е сумата от данъчните основи на извършените от лицето:
1. облагаеми доставки, включително облагаемите с нулева ставка;
2. доставки на финансови услуги по чл. 46;
3. доставки на застрахователни услуги по чл. 47.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) В облагаемия оборот не се включват доставките по ал. 2, т. 2 и 3, когато не са свързани с основната дейност на лицето, доставките на дълготрайни активи, използвани в дейността на лицето, както и доставките за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2 и 3.
И все пак тази уебстраница има ли качествата на електронен магазин?

Това е отправната Ви точка за отговор на въпроса.

Какво е е-магазин? Прочетете тука.


Прочетете, отговорете си на  въпроса , поставен от bobo и тогава другият отговор ще си дойде сам. :smile1:
Предполагам, искате да кажете че има фактури за придо идването на стоките :) , а все още няма разход. Признаването на разхода е свързано с други неща (напр. с продажба, влагане...), а не с осигуряването на собственика.

Аз първосигнално го разбрах като питане дали като фирмата уж няма дейност разходите ще бъдат признати / във времето / . Само че фирмата не е без дейност - нищо, че е без приходи. Да се надяваме питащата да прави разграничение между разхода като счетоводен и данъчно признат и като разход, предполагащ осигуряване на собственика.
Абе малко сложно стана , но дано е и ясно... :smile1:
регистрирана фирма тази година, но все още няма дейност. Собственикът е закупил стока ...

Наличието на дейност не е наличие на приходи. Тя е по-широко понятие от това да се реализират приходи. Според мене е следвало да се подаде ОКД5 още преди започване на тези действия по закупуване на стоки и прочие други разходи. Няма причина разходите да не се признаят, но биха се търсили осигуровки за този период.
Здравейте, може ли да ми помогнете трябва да изготвя УП 3 на служител, който до 12.1989 г е с българско име, а от 1990 г с турското си. Как се изготвя в такъв случай?

Поискайте да Ви представи Удостоверение за идентичност на имена
НОИ оспорват болнични, при които има режим - домашен стационарен, а лицето например ходило да продава канцеларски материали. Как да стане? За това става дума. Да няма доказателства, че е нарушил режима, защото няма да получи пари и по ТПО.

Не подвеждайте с подобни отговори . По тази Ваша логика майка по ТД, но работеща едновременно като СОЛ - упражняваща дейност е недопустимо, а е често срещана практика и то законосъобразна.
да попитам и още нещо  от ЕТ в което е самоосигуряващ  трябва ли също да се издава  Пр. Характеристика

Здравейте,
не съм на ти с въпросите, касаещи тази ПХ, но ще изкажа мнение. Намирам формуляра за не твърде издържан в някои отношения. Примерно пише "стаж" , а не трудов . Следователно неи точно думата трудов би трябвало да е водеща. Ще дам такъв пример : имам ЕТ, в което работи само СОЛ и кара тежкотоварен камион. Във връзка с иддадения ТЕЛК точно тази му дейност се оказва противопоказна за упражняване. Вписахме я в ПХ , защото този човек е работил винаги и единствено само това. Първоначално не попълних нищо и му казах да обясни в ТЕЛК и да попита - това беше резултата от питането.
Не мисля, че ще е грешно да се впише и "професионалния маршрут" в ПХ на СОЛ. Точно това е употребеният израз там.
Доста спорно, защото ако не спазва режима, НОИ могат да откажат плащане, а накрая счетоводителят ще е виновен, че не е предупредил.

Кое плащане ще откаже НОИ ?