Аз само бих искала да напиша отново, че ако мога да ви бъда полезна с отговор на някакъв конкретен въпрос в рамките на моята компетентност, с радост ще го направя.

Благодаря Ви за добронамереността и желанието да помогнете. Надявам се да не приемате лично някои наши може би крайни преценки. Аз специално за себе си мога да кажа, че би ми било полезно да видя един готов модел , одобрен по някакъв начин официално като такъв, а не да интерпретирам Регламент от такъв ранг със скромните си познания по въпроса. Един вид да се каже "Имате ТРЗ - необходим Ви е еди кой регистър" и "Този регистър изглежда така..." . Да имаме един модел и да работим по него.
Както и да е...
Хубава вечер на всички !
Кога една работа се върши перфектно ? Когато за нея някой е поел лична и професионална отговорност, когато има сериозни глоби / но се и налагат / и когато предметът на тази работа е достатъчно сериозен, за да породи професионална мотивация същата да бъде извършвана. В тази ситуация напълно споделям опасенията / меко казано / , че това ще е поредната акция по създаването на още една / поредна / дейност без реално покритие - съжалявам за това си изказване, но който е убеден в противното да ме обори. Как да си представя, че многобройните дребни търговци по пазари и сергии ще имат един такъв механизъм на европейско ниво , който да гарантира  защитата на лични данни , с които боравят ? Кога ще престанат да ми звънят от мобилни оператори , рекламни агенции , издателства и да търсят разни фирми на телефона ми като се има предвид, че телефон за връзка съм давала единствено в НАП и НСИ ? Интересно като попитам откъде ми имат телефона и затварят.
Ясно е, че нещо се иска / отново / от нас, нещо ще направим в някакъв приличен вид и дотам. И както в много случаи собствениците на фирми ще са наясно, че ще са уязвими защото 99 неща да са наред ще ни глобят за стотното.
Ние вече сме като студента , който учел китайски език и като го попитали кога може да се яви на изпит казал да му дадат въпросника и утре ще е готов.
Напълно споделям мненията на ХХХХХ и P.G.H.R. и ми се ще да имаме един ясен модел и ясни правила , които обаче да са изпълними от всички - и от малки и големи фирми .


ами то няма ЕИК, с ЕГН си е :blink:

Нали казвате, че е ФЛ-ЗП ? Самоосигуряващо се лице ?
Ако ЕИК-ът му съвпада с ЕГН не значи, че няма ЕИК.
Ако имате ПИК на лицето в задължени лица ще имате два реда :
ЮЛ и ЕГН и ще можете да подадете през ЕИК=ЕГН.
Вариант е и  да накарате лицето да си извади ПИК .
Ще има все повече нови въпроси - колкото повече четем и навлизаме в материята. Трябва да отчитаме обаче обстоятелството, че ако искаме да се заемем с тази дейност трябва да сме грамотни, информирани и да сме на "ти" с материята. Глобите не са никак малки и не следва да се надценяваме или заблуждаваме, че сме направили всичко и сме предвидили всичко във връзка с новостите по защита на личните данни , ако наистина не е така.
По отношение на адвокатите - не мисля, че създават истерия. Не мисля, че и доста фирми биха сметнали даването на пари на външни такива за хвърлени на вятъра. Зависи все пак за какви пари ще става дума и за какви фирми.
Тепърва предстои да видим накъде вървят нещата и до колко е целесъобразно едно или друго действие.
Здначи подавам заявлението от упълномощено лице, като чеквам услугата , в която попада декл.55
трябва ли да се носи в НАП?

Тя попада и при ЕИК и при ЕГН - важното е като упълномощител да посочите ЕИК. И да - носи се уведомлението за упълномощаване.
Да, това е причината . ФЛ могат да са платци само, ако са и СОЛ и имаш достъп до подаване от ЮЛ.
Айде сега да плащаме и на Служба по личните данни да плащаме :( Не ни стига СТМ :(
Нали ще се намалява административната тежест на бизнеса?


Нали обаче не трябва да става за сметка на увеличаване тази на счетоводителя без да му е това работа. Ние май така се срастнахме с бизнеса все едно е лично наш.
Накрая пак така ще стане де - всеки ще вдигне рамене - само ние не. Чак и рима има.
  Как да се заприходят, след като са подарени?     ...    Мислим да не ползваме ДК за разходите, свързани с тях.

http://qwerty1/6604-danychen-kredit-za-hrana-na-kuche-pazach/

Иначе биологичен актив / приход  или разход / приход в зависимост от ... хм оценката му ?

/ документирайте си добре нещата и си ползвайте всичко, както си се полага /
Аз много се надявам фирмите и бизнесът като цяло да осъзнаят важността на ситуацията и да се обърнат към адвокати за компетентна реакция по отношение на необходимата документация по въпроса.
 А по моята логика, подавайки нова редовна декларация само бих натрупала нови задължения.

Точно така е - не подавайте редовна , когато искате да заличите. :smile1:
Заличаване на подадени вече данни от Д6 става с подаване на Д6 с нулеви данни и КОД КОРЕКЦИЯ.

Подчертавам го, защото в постнатата тема се говори за заличаване и нулеви данни , но се използва / неправилно / нулева и с код 0. Да не стават обърквания , както в този случай.
да точно така , питането ми е точно за удържания данък за 2017г , като в договора пише че данъка е за сметка на наемателя

В закона обаче не пише така...
При попълване на Т2 в колона 3, при какви случаи се включва и размера на получената пенсия от НОИ?

При всички случаи, когато имате да попълвате Т2.
Най-вероятно питането е свързано с размера на удържания данък , но Вие нямате информация какво кога е платено от дължимата сума за годината и вероятно има част, изплатена последно тримесечие на 2017 , за която не е удържан данък и следва лицето да си го плати.
Това е , ако сметката е за 2017 г., ако е за 2018 размерът на данъка не знам как е изчислен / бих казала, че е неправилно / .
Сл. бележка с код 101 от работодателя по ТД, а другата с код 102 - от дружеството, където лицето получава личен труд.
Ще приложите две бележки - ТД е с код 101 , а личният труд 102 . :smile1:
Образец 2001 - част IV ред 8 - там ще го впишете.  :smile1:
 Трябва ли да се иска разрешение от НАП , за да направим корекцията по чл.126, или можем да си отразим проформата в 04/18 със знак минус, а реалната фактура с плюс.

За трябването - трябва, но и за моженето - може. Аз бих направила второто.  :smile1:
Указание към Приложение 10 :


Приложение № 10 (образец 2010) се попълва от лица, които ползват предвидените в глава четвърта от ЗДДФЛ данъчни облекчения за доходи, подлежащи на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа и/или с данък върху годишната данъчна основа по чл. 28 от ЗДДФЛ.   
Когато конкретно данъчно облекчение е ползвано в пълен размер при работодателя по основното трудово правоотношение, това обстоятелство се отбелязва на предвиденото за целта място и не се попълва съответната част от приложението (Част І, Част ІІ, Част ІІІ, Част ІV, Част VІ или Част VІІ, в зависимост от вида на облекчението, което е ползвано в пълен размер при работодателя). В тези случаи се попълва само в Част VІІІ от приложението.