Колега, напълно сте прав - това го казвам повторно. В същото време , ако изискването на някоя програма е едноличният собственик на капитала да има ТД такъв се сключва въпреки необоримите аргументи, които превеждате. Това е изискването на тези програми и условие да се усвоят средствата по тях. И въпреки закона това се случва и контролните органи определено са наясно с това и го приемат . Всъщност проблемът е в ЕООД, където имаме 1 собственик, който трябва да е по ТД по съответната програма.
Днес пуснах едно уведомление на обяд и до два часа дойде справката.
Всичко това е напълно вярно и неоспоримо като теория. Различни европейски програми обаче категорично изискват сключването на трудов договор и това се оказва непреодолимо препятствие за фирмата - страна по тази програма , ако трябва да се "вслуша" в теорията по въпроса. Още повече, че контролните органи знаят за тези изисквания и правилно или не , ако такова има едноличният собственик на капитала ще сключи ТД, за да може да участва в тази програма с такова изискване.
Не само , че може, но често си е и задължително.
Ако според програмата трудовият договор е за управленска дейност, а лицето извършва и друга дейност , свързана с дейността на фирмата , следва да е и СОЛ.
Ако според програмата трудовият договор е за дейност извън управленската и няма външен управител следва лицето да е и СОЛ и да управлява в това си качество / освен, ако не желае по някаква причина да е на ДУК / .
Всичко това е при условие, че не коментираме правилността на ТД на лице, което е и едноличен собственик на капитала и няма външно лице - управител.
Няма такава колона, както няма Д1 за време без стаж. Да заличат подадената Д1 и да си подадат правилно редовна.
...съдружника в ООД  има подадена ОК 5  без да се осигурява . На съдружника трябва ли да се подава Д1 с нулеви ст-сти / като не получава възнаграждение и не полага личен труд /

След като съдружникът не полага личен труд / без значение дали получава или не възнаграждение / за какво е подадена тази ОКД5 ?
На всички въпроси - да. То май нямате и друг изход. :smile1:
най вероятно по ел.път ще ми отхвърли уведомлението

Какво губите , ако пробвате ? Все ми се струва, че всичко ще е ОК. Споделете после. :smile1:
Вариант ли е да оставя така уведомлението и би ли имало някъкви последици за осиг. стаж и доход при положение, че в Д1 така или инъче ще го подавам с код за втори трудов

Нали можехте и да не го забележите ?  Все пак самото уведомление не влияе нито на стаж нито на доход. Разбира се най-доброто е да оправите нещата. :smile1:

Бихте могли да подадете първо назначаването с правилното основание и после да заличите. Мисля, че ще стане по електронен път.
Договорът е за периода 01.04.19 - 30.04.19, Възнаграждението е изплатено на 15.05.2019 (т.е. в 05/2019г.) Въпросите ми са за Декл.1 и 6, правилно ли е:
Декл.1
1) Месец 04/ 2019                              - да
2) вид осигурен - 4                            - гражданските договори не са ли 14
3) подаване до 25.06.2019г.           - да

Декл.6
1) т.8, вид плащане - 4                                           - да
2) т.9, Месец,год. - 04/2019                                   - да
3) т.18, дата на плащане - 31.05.2019                - да
4) Подаване заедно с Декл.1 - до 25.06.2019   - да
5) В сайта на НАП при подаване на Д1 и Д6 избирам период за който подавам: 04/2019
- да
Всъщност е важно този пенсионер в какво качество отдава имот под наем.
Пенсионери може да дължат здравни осигуровки


И, както и Маграт отбеляза , ще трябва да се регнат и по чл.97а при ползване на Booking и AirBnb .
Мерси все пак   но баба ми на село отдава част от къщата си през букинг и airbnb и освен че ще плаща ДДС май и осигуровки трябва да внася.

Всъщност най-после казаха в прав текст това, което трябваше. Не, че сега е новост, но се позволяваха интерпретации и особено с онлайн продавачите на "лични вещи" . Това си е една независима икономическа дейност с всички произтичащи от това задължения.
Въпросът е как трябва да се декларира в ДДС дневниците тази фактура в България?

Никак. По смисъла на ЗДДС тази фактура не е данъчен документ и не подлежи на вписване в дневниците по ЗДДС. Бихте включили в дневниците Протокола по чл.117 в случаите, когато следва да се издаде такъв.
Със сигурност си много прав. Ефектът обаче е ... горе - долу.  :smile1:
Не е тема за вицове тука, но един ще постна :


" - Госпожо, пиша Ви акт 50 лв. за оскърбяване на служител на НАП!
  - Пиши за 150, че още не съм свършила..."
В крайна сметка всеки ще си прецени - Наредби, Закони и Разяснения на НАП ли да ползва или да ги "коригира" с мненията на различни служители на НАП. Не е нито първия случай нито ще е последен, когато срещаме противоречиви на нормативната база тълкувания.
Според НАП е автоматизирано и го приемат за софтуер.

Здравейте,
по-долу прикачвам един файл - Разяснение от страницата на НАП " Що е то СУПТО" .От този документ :
" Това означава, че софтуерът автоматизирано следва да обработва и съхранява в база данни въвеждана информация за количество, вид и продажна цена на заявени от клиент стоки и/или услуги и да отразява тяхното предоставяне/заплащане. Точно тази автоматизирана обработка и наличието на посочената информация дава възможност на търговеца да проследи връзката между извършваните продажби и използваните за тях ресурси (напр. стоки, материали, човекочасове, заетост на стаи и др.). "

В тази връзка мисля, че изводът Ви , че " Според НАП е автоматизирано и го приемат за софтуер " би следвало да перифразираме, че не според НАП това е така, а според лектора на семинара и този извод не е верен.
Дори и в Excel, ако пишем фактури, ни  заплашиха, че  ще ни направят проблем.

Това им е част от работата - да ни плашат, но пък и ние не от всичко ще се плашим, нали ?
Подайте я сега. Мисля, че системата ще я приеме.