Не съм сигурна,но допускам ,че през подаване за минали години ще можете да подадете само за периода,който Ви е отключен.
Споделете после.
Всяка последна Д55 е актуалната. Принципно там няма опция корекция.
 Следва ли да подам заличаващи декларации за грешно подадените

Какво ще заличите като нищо грешно подадено не е прието ?
Аз имах предвид материалите, които се ползват за ремонт.

Да се доизясним.  :smile1:
Имах предвид следното - завеждате апартаментите в 304 / стоки за дообработка примерно / . След влагане на материалите увеличавате стойността на стоката и прехвърляте вече в 304 / стока за продажба / .
Материалите - в 302 / материали /. Вложените материали отнасяте към съответния апартамент в стоки за дообработка.
 Може би в 302-ра сметка ще ги сложа и ще бъдат в "Суровини и материали" в баланса.

Както си го решите така - аз лично бих ползвала сметка с наименование вариант на "стока...". Не ми е много приемливо апартамент да е материал. :smile1:
 Възможно ли е да е "Разходи за бъдещи периоди"

Аз не бих ползвала тази точно сметка за характеристика на това, което описвате - довършване на закупените апартаменти и привеждането им във вид за продажба.

в края на годината къде да покажа това в баланса?

Разходи за бъдещи периоди си има точно място в баланса - позиция с това наименование. Просто помислете дали това са такива разходи.
Чл. 1. С тази наредба се определят:
........
3. обхватът и редът за предварително деклариране на данни за превоз на стоки с висок фискален риск...


И в двата случая нямате превоз и би трябвало да няма и деклариране. :smile1:
След като при закупуването апартаментът не е в готовност за последваща продажба и ще се извършват допълнителни разходи в тази посока е добре да си създадете сметка , в която да го завеждате до привеждането му в окончателен вид. Натрупвайте там разходите и тогава прехвърлете в 304. Можете да я наречете, както Ви е удобно за целите на създаването и. Примерно стоки за дообработка или друго - сметкопланът вече е освободен по отношение на номера и наименование на сметки стига да отразяват правилно характерът на операциите , извършвани с тях.
 СМР, с които сме възстановили изцяло пътната настилка.

Според мене е текущ разход.
Може ли ЕООД да се преобразува в ООД, в случая съдружник ще бъде мъжът и и той да се впише като управител.

Да, може.

Той от своя страна си има негово ЕООД и се осигурява като СОЛ там. В ООД трябва ли да се пусне отново ОКД без осигуряване

Да след като в качеството си на управител, ще упражнява дейност , а се осигурява на друго място като СОЛ.

В същата ситуация ел.подписът ми си остана валиден, но не знам дали и сега продължава да е такава "технологията" . :smile1:

И за настоящия СОЛ предвид излизането в майчинство - не прекъсвайте подаденото вече ОКД5 с осигуряване за ОЗМ.
Принципно, когато едно лице се регистрира като СОЛ с подаването на ОКД5 декларира, че упражнява труд без значение дали получава или не възнаграждение.

Упражнява дейност да се чете.
 управлението без възнаграждение само по себе си ще се счита за личен труд и следва да се регистрира като СОЛ?

Принципно, когато едно лице се регистрира като СОЛ с подаването на ОКД5 декларира, че упражнява труд без значение дали получава или не възнаграждение.
При начисляване на личния труд върху МРЗ-само ДОД ли трябва да се внесе или всички осигуровки,които се дължат?

Принципно СОЛ има вече подадено ОКД5 и е обявил там за какво се осигурява. Каквото е обявил това и начислява. Ако е пенсионер и е декларирал, че няма да се осигурява за пенсия си внася само здравно. При това положение няма как да се отрази на пенсията .
По добре да не се пуска тогава декларация за прекъсване,

Принципно е неправилно при наличие на дейност да се подаде прекъсване.

да се подаде Д1/следващия месец/ и да се посочи крайна дата там за осигуряване т.е. 31,05,2025 г

Това не е необходимо - неподаването на Д1 и наличието на документ, че лицето се осигурява друга страна от ЕС е напълно достатъчно като документиране на ситуацията. Принципно нямате последен ден в осигуряване, а просто не дължите такова поради осигуряване на друго място.

В такъв случай не е проблем да се пусне декларация за прекъсване на дейност.

Ако лицето работи и си движи и бизнеса в Бг Е проблем. Активна декларация ОКД не означава осигуряване , ако лицето се осигурява другаде съгласно нормативната база.
Проблема е,че нарушавал европейска директива,защото той дублира определени месеци работа  по трудов договор в ЕС /там осиурен/ и работа в България като осигуряване/ самоосигуряващо се лице като собственик на ЕООД/.

Какво всъщност нарушава ?

Постоянно да пуска тук ОКД5 ,защото е там а работа си е просто ми се струва странно.

ОКД не се пуска постоянно, а еднократно и се декларира, че упражнява дейност. То зависи и от дейността дали е възможно да се упражнява дистанционно като не е тука на място, но това вече ще го прецените .
 От 1 Юни ще пусне декларация за прекъсване на дейност,но ще продължи фирмата да е икономически активна и евентуално ще има дейност.

Това при положение, че няма наети лица е практически невъзможно - кой извършва дейността във фирмата ? Фактът, че собственикът не дължи осигуровки в Бг не значи, че не упражнява дейност или , че не може да упражнява и според мене не трябва да подава ОКД за прекъсване.
След като изпратите справката по имейл веднага ще получите на пощата входящ номер.
Командироват се не само лица, с които имате сключен трудов договор. :smile1:

В подкрепа на това вижте чл.33 от ЗКПО, както следва да отчетете и определението за трудови правоотношения съгласно ДР на ЗДДФЛ. Те обхващат не само наетите по трудов договор.