В зададения въпрос липсва информация, която би могла да даде отговор на поставения от Вас въпрос - например регистрирано ли е ФЛ по ЗДДС и за какво е бил използван апартаментът . В този смисъл и отговорът ми за основанието / чл.50 ал.2 / не е в никакъв случай изчерпателен или дори верен в зависимост от обстоятелствата, свързани с този апартамент.

Основание за неначисляване на ДДС би могъл да бъде и чл.45 ал.7 ЗДДС.

ЗДДС
..........
чл.45
(3) Освободена доставка е и доставката на сгради или на части от тях , които не са нови ..........
Все пак преди да продадете стоката вие я купувате от доставчика т.е. влиза в склада Ви и след това я продавате и изписвате от същия този склад. Няма значение, че това става в кратък интервал от реално време - склад има и трябва да се води.
Фактурата би могла да изглежда така:

Стойност на сделката по договор   3718,00 лева
Приспаднат аванс                           - 1779,00 лева
ДДС 20%                                            387,80 лева
Сума по фактура                              2326,80 лева

Гаранция                                            -185,90 лева
Сума за плащане                               2140,90 лева

Точно - гаранцията с включеното в нея ДДС се приспада от сумата за плащане, а не от данъчната основа .  :good:
ЗДДС
чл.24
............
(4) В данъчната основа на доставката се смята включена:
........................ ..
2. стойността,задържана от получателя като гаранция за добро изпълнение.

Не следва от фактурата при изчисляване на данъчната основа да бъде приспадана гаранцията.
Вписването няма нищо общо с датата на начало на дейността на лицето по трудов договор. Вписването в ТР има уведомителен характер.За Вас считано от...е от датата на встъпване в длъжност , която може да е евентуално веднага след вземане на решението или на по-късен етап, когато реално лицето започва работа .
Уведомлението се подава в тридневен срок от датата на сключване на договора.
Бяхме в НОИ днес. От там ни казаха,че щом  до сега е осигурявана на минимална заплата, едва ли ще взима повече от минималната пенсия и за това да не търся тези години, ами да подам молба за социална пенсия.
В тази връзка, ми се иска да знам социалната и минималната пенсия на една стойност ли са?


http://defakto.bg/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%8F/%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81-3-%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81-2-7/875/


http://www.nssi.bg/pensions/grantpensions/424-pntd
" Логично се налага единственият законосъобразен извод, че и коригиращ ефект по отношение на този облагаем оборот биха могли да имат само кредитни известия по фактури за доставки, обхванати от релевантния за регистрацията по ЗДДС 12-месечен период."

 :good:
... Трябва да родя февруари месец, това означава ли че февруари месец се подават документите за тази помощ или още от момента на записване, а се изплащат тогава?

Ще се запишете септември и да подадете тогава още без де факто да сте майка ? Та нали помощта е за майки-студентки ???
Задължението Ви за регистрация не обхваща периода , през който сделката е развалена. След издаване та КИ за разваляне на сделката , ако оборотът Ви падне под 50 000 може да подадете документи за дерегистрация.

ЗДДС
..............
Чл.96. (1) Всяко данъчно задължено лице с облагаем оборот50 000 лв. или повече за
период не по-дълъг от последните12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в
14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да
подаде заявление за регистрация по този закон.
(2) Облагаемият оборот е сумата от данъчните основи на извършените от лицето:
1. облагаеми доставки, включително облагаемите с нулева ставка;
2. доставки на финансови услуги по чл. 46;
3. доставки на застрахователни услуги по чл. 47.
(3) (Изм.- ДВ, бр.108 от2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) В облагаемия оборот не се
включват доставките по ал.2, т.2 и3, когато не са свързани с основната дейност на лицето,
доставките на дълготрайни материални или нематериални активи, използвани в дейността на
лицето, както и доставките за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2 и 3.
(4) В облагаемия оборот се включват и получените авансови плащания по доставки по ал.2, с изключение на получените авансови плащания преди възникване на данъчното събитие по чл. 51, ал. 1.
Скрит текст :

Не мисля, че е правилна идеята да "нагодите" декларацията на лицето към погрешното изискване на дадена институция.
Аз за пръв път "чувам" да искат да се доказват доходи за заверка на книжка при задължителното осигуряване на минимума на СОЛ.

Има ли упражняване на дейност
има и задължение за осигуряване / поне на минимума / независимо от резултатите от тази дейност .
На минимума ли се е самоосигурявал този ЗП ?
Благодаря за споделеното мнение и прикачения файл. Ще го помисля малко и ще преценя какво да направя - най-вече ме занимава мисълта да не се злоупотребява с тези фактури в бъдеще . Наистина не са анулирани де факто и наистина няма глоби, но нашето законодателство не знам къде ми е " подложило" крак в тази ситуация .

Благодаря, create !

абе това коте много неуморно и в такт се кефи, чак и мене кефи.... :ok:
Фирма е регистрирана по ЗДДС. Има кочан с фактури с трайно отпечатани реквизити от номер 1 до номер 50 / примерно /. Променя се обаче адресът на фирмата и се сменя управителят. Поръчват се други фактури от 51 до 100 .

Следва ли според вас неизползваните и вече неизползваеми фактури от първия кочан да се опишат в дневниците за продажби като анулирани ?
Много се притесних за намалените заплати във Великобритания . :lol: