Баща ми е говорил с адвокат от Пловдив и му е било казано че след като са повече от два имота НАП гледали на нас като на бизнес

Това е една възможна хипотеза , но изказана твърде прибързано и неаргументирано от Вашия адвокат. И да питате НАП няма да получите категоричен отговор, защото всяко твърдение следва да се аргументира от коя да е от страните.
Вижте едно мнение на нотариус, което е различно от това на Вашия адвокат . Правя уговорката обаче, че това дали продажбите не са независима икономическа дейност от Ваша страна ще следва да аргументирате Вие.

 Някои изменения на данъчните закони, касаещи сделките с недвижими имоти

 
Скрит текст :


Относно това дали продажбата на имоти е или не е независима икономическа дейност и начина, по който следва да разгледате нещата Ви предлагам да прочетете една статия в "Капитал" .

https://www.capital.bg/biznes/konsult/2017/07/17/3008375_danuchno_tretirane_na_prodajbata_na_nedvijimi_imoti/

Икономическа дейност или не

Скрит текст :
А при следния случай: издаден с нулева ставка, а се налага да се издаде нов корекция  вече с ддс 20 процента? Старият може би с минус в двата дневника, а другият си се качва стандартно? Прикаченият документ разглежда само случай за протокол с начислено неправилно ддс и с ползван дк.

Всъщност прикаченият файл показва случай на неправилно издаден документ, който следва да бъде анулиран и да се издаде правилен такъв. Неправилно начислено ДДС не означава непременно ДДС 20 % . В примера, който давате ДДС-то е също неправилно начислено. :smile1:
Ако става дума за определяне на дейността за целите на МОД то принципът е преобладаващият брой заети в дадена дейност да определя и НКИД. За статистически цели определящ дейността е най-големият обем продажби за дадена дейност.

Вижте внимателно тази тема - там има отговор на въпроса Ви.

https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=15631.0
https://www.tita.bg/free/taxes/524

от линка :
"Ако гласуваният от общото събрание дивидент е 10 000 лв., то тогава сумата трябва да се изплати по сметка, независимо че след приспадането на данъка сумата е под 10 000 лв. "
В първата графа с вписаната за 2018 г. МРЗ сте написали 2017 вместо 2018 г. - моля, коригирайте.
^^ Че какво общо има входираното предизвестие с неходенето на работа? Времето на предизвестие си е работно време както всяко друго - или ходиш на работа, или си в някакъв вид отпуск или в самоотлъчка. Да, ако е написал, че няма да спази предизвестието - това вече е друго, но май случаят не е такъв.

До тук, както казваш, miro7874, няма взаимно съгласие (то не става със заповед, дори и да е написана такава може да се отмени), има предизвестие, през част от което работникът не ходи на работа, пък и не е уведомил писмено, че няма да спази предизвестието. Съвсем си е самоотлъчка с всички евентуални последствия (за които едва ли ще остане време да се приложат). Не мога да преценя дали работодателят може да си търси обезщетение за времето на самоотлъчката.

Подкрепям !  :good:
Мисля в дневника за декември да въведа грешната фактурата с знак минус и вярната с плюс,но не знам как това ще излезе

Ще Ви свърши работа .  :good:
Благодаря за отговора,но той не ми помага да разбера закона.
Ясно е че до 2 имота са освободени от данък,но какво става като са 3???

Честита Коледа !
Всъщност мисля, че законът в случая е недвусмислен - в чл.13 се изброяват необлагаемите доходи и се посочва, че такива са "до два имота, които...." .Имате продадени 3 - 2-та попадат в чл.13, а третият е облагаем, защото не отговаря на условието за необлагаемост.
Всичко това е така при условие, че тези продажби не са независима икономическа дейност за лицето.
[Ами знам ли....  :blush: 0188?


- ако лицето е осигурявано всички работни дни през месеца - попълва се 0;
- ако лицето не е осигурявано всички работни дни през месеца - попълва се 1.
напълно съм съгласен ..възмутен съм от самоправството по тези програми ..и с риск да се разделя с клиент отказвам да се занимавам с тях но тук нещата са ..така де  и аз така си мисля,че каквото и да се инатя ще ми сключат ГД ...
просто трябва декларация,че съм СОЛ поне да им попълня

Ами това е положението, а след като Вие ще сте и счетоводителя поне правилно ще си правите удръжките / т.е. няма да правите такива за осигурителни вноски / . :smile1:
предполагам не трябва да се подава нова ГДД и декл.6 за 2016 г ?

Д6 за 2016 при това положение - не. ГДД - подавате за 2017 с Т2 за минали години .
Тези програми и изискванията по тях са направо държава в държавата - там наистина може да имате само и единствено граждански договор и нищо няма да промени това. Редно или не ще ви пуснат договор . :smile1:
Следва да подадете ГДД чл.50 за 2017 г. като попълните и образец 2004: Справка за окончателния размер на осигурителния доход за минали години .
Вижте прикачения по-долу файл. :smile1:
Може - точно затова вноските се наричат авансови и има изравняване в края на годината - тогава всичко си идва на място. Щом СОЛ има желание нека си плаща на максимума.
delphine, напълно съм съгласна с теб, че част от хората не са наясно какво дължат. Затова ми се иска да фигурира текста за наказателната отговорност.

 :good:
Според мен не е договор по КТ и като при всеки облигационен, плащанията се ограничават от закона за плащания в брой.


Да, точно така е.  :smile1:

Има обаче и хипотеза, при която договорът за личен труд няма краен срок и в този случай няма как предварително да се знае ще надвиши ли или не сумата от 10 000 лв..Ето и един линк по въпроса.

http://qwerty2/1279-prilagane-na-zakona-za-ogranichavane-plashtanijata-v-broj/
Работодателят няма право да изисква каквито и да било бележки и/или удостоверения. Законът е постановил, че декларация от лицето върши работа.

Точно така е относно законодателството. Не мога обаче да оспоря правото на работодателя да се позове на достоверна информация от НАП предвид "информираността" на хората за липсата им на задължения. Често всъщност и представа си нямат за това дали дължат или не нещо.
Прави ми впечатление, че в държавни и общински институции направо карат хората да си вадят документ от НАП за липса на задължения. Иначе според законодателството е достатъчно лицето да подаде декларация, че няма задължения и да носи само отговорност за това. Как ще я носи тази отговорност не знам обаче като парите ще се платят от работодателя...
401/503-контировката е вярна, но не са избрали фактурата и доставчика

Мисля, че въпросът ви не е счетоводен, а касае чисто технически възможностите на програмата Ви да си засрещнете фактурата и плащането . Моята програма не би ми позволила да ползвам 401 без да избера доставчик.