Според мене и правилно ОКД5 не се коригира в тази си част за процента. Това би довело до толкова корекции - на кого когато му " хрумне " , че не го устройва единия или другия процент със задна дата . :smile1:
Има си срок в началото на годината - желаещите могат да променят вида осигуряване.
Аз все си мисля, че в НАП са отговорили, че не може да се направи корекция на ОКД5 / не е пояснено всъщност точно / . Там е маркиран вместо ниския високия процент според питането. На практика остава само да се довнесат пари и да се коригира Д1.
нали не бъркам, онлайн подаването ще е валидно и за декемврийските болнични?

Да,ако са заведени в дневника за болнични с дата на представяне след 01.01.2016 .
/не е акционер, само управител/

т.е. фирмата има собственик!
Може да стане!

От това не разбрах аз, че не е собственик. Даже ме учуди този акционер...ама разбрахме се. :good:
Прегледах тази тема вече...
Управителя назначен по ДУК не е собственик в ЕООД-то, затова пуснах нова тема

С това точно обстоятелство по въпроса трябваше и да започнете питането си. "Спестената" информация води и до такива отговори. Няма проблем в този случай това външно за ЕООД-то лице да има ТД.
Здравейте,
моля за информация как най-лесно Управител назначен на безсрочен ДУК в ЕООД /не е акционер, само управител/ да премине към трудов договор?
Каква е най-бързата и лесна процедура?
Благодаря предварително за помощта!

Процедурата всъщност е лесна - това не може да стане .
Здравейте отново,
В продължение на темата вариант ли  е да получим книгите като дарение от физическото лице?
благодаря!

Не е невъзможно - направете си договор за дарение, вижте в ЗМДТ какво следва като деклариране и данъци евентуално . Честно казано / извънсчетоводно / е малко странно да се направи безвъзмезден акт от ФЛ на фирмата, която ще продаде дарението, но на какво ли не ставаме свидетели на практика...така че ...защо не.
защото няма осигурителни вноски за периода на неплатения отпуск

Ако този отпуск е неплатен, зачетен за трудов стаж дните са дни в осигуряване без осигурителни вноски.
"По въпроса за електронното подаване- "
Ще има ли софтуер на НОИ, който да генерира въпросните приложения 9,10 и 11- и кога....- ако някой има информация?

Да, ще има. Вероятно след 01.01.2016.
Здравейте !  От тази дискусия научих много за оформянето на ТК с неплатен отпуск, имала съм пропуски  .
 Има само едно нещо което немога да разбера защо накрая пишем , че осигурителният стаж е равен на трудовия

А според Вас защо да не е равен ?
Попълвам в кл.21 420. Кл.34 е нетно възнаграждение и там не мога да пиша при осигурен с код 12.

Точно там Ви е грешката - попълнете в кл.34 420. Тя се попълва и за СОЛ с високия процент.
Благодаря на всички за включването по въпроса. Няма нещо притеснително в никакъв случай , но ми се стори , че този текст  няма еднозначен отговор. Първосигнално помислих, че следва да пазим в електронен вариант примерно масив от електронни фактури, които не разпечатваме, банкова поща, която също не разпечатваме, а я ползваме виртуално и прочие такива неща.Вариантът за архив на програмата не, че не го допуснах, а и колеги около мене споделиха такова мнение, но направо ми се видя неработещ. И аз помислих за варианта, при който си сменяме програмата или не сме вече счетита на дадена фирма , а тя продължава да работи с друг софтуер. И вие по-горе сте споделили подобни мисли. В края на краищата дори може да се допусне и че дадена програма може да спре да бъде поддържана.
След като НАП ни вменява такова изискване може би те ще имат задължението да имат достъп до програмни продукти, на които да разархивират архивите ???

/ в това последното силно се съмнявам /

И не на последно място остава въпросът какво ще се случва с този архив, който е изработен от нас, но , както и Антеа е писала попадне в недобросъвестни ръце ?
Скоро имах такъв случай - в една фирма по заведено дело за кражба ни поискаха електронния архив на склада. Имахме такъв и го предадохме, но вече работим на друга програма. Предаденият архив така и не се разархивира........поне до момента.
Иначе да направим архив на счетоводната програма и да го предадем си е най-лесното нещо като изпълнение. дали това обаче има смисъл и дали ще даде желаните резултати ?
Хубава вечер на всички. :smile1:
ДОПК
...............
Задължение за съхраняване


Чл. 38. (1) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г., в сила от 13.07.2007 г.) Счетоводната и търговската информация, както и всички други сведения и документи от значение за данъчното облагане и задължителните осигурителни вноски се съхраняват от задълженото лице по реда, установен в Закона за Националния архивен фонд, в следните срокове:
1. ведомости за заплати - 50 години;
2. счетоводни регистри и финансови отчети - 10 години;
3. документи за данъчно-осигурителен контрол - 5 години след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното задължение, с което са свързани;
4. всички останали носители - 5 години.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г., в сила от 13.07.2007 г.) След изтичането на срока за съхранението им носителите на информация по ал. 1 (хартиени или технически), които не подлежат на предаване в Националния архивен фонд, могат да се унищожават.
(3) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2015 г., в сила от 01.01.2016 г.) Задължените лица, които при създаването и обработката на цялата или на част от информацията по ал. 1 използват информационни системи, продукти или архиви, съхраняват създадените данни в електронен вид за периода по ал. 1 независимо от съхранението им на друг носител.
(4) (Предишна ал. 3, доп. - ДВ, бр. 94 от 2015 г., в сила от 01.01.2016 г.) Задълженията по ал. 1 и 3 имат и правоприемниците на задължените лица.

Как разбирате това изменение в сила от 01.01.2016 ? Имам мнение, но бих предпочела да не влияя с него. Бихте ли дали и примери ?


 
В такъв случай правилно ли ще е да подам само 1 Декл.6 - до 25.12 за 11-те месеца - 326.59 лв., , посочвам м.11, вид плащане - 5, 6 ,8?

Да, правилно, месец 11.2015 с код 8 и дата 30.11.2015  при положение, че данъкът е удържан през 11.2015.
    А декл. 6 за всеки месец как ще я подавам - дали няма да има санкции, освен лихви за закъснение, защото данъка сега ще бъде внесен? Благодаря!

Д6 ще подавате само за месеца на удържане на данъка до 25 число на следващия месец.
Да, варианта е да начисля заплатите за м.12.2015г. още този месец . Принципно ги изпащаме и начисляваме след като мине месеца.
Ако заплатите за 12,2015 няма да ги изплащате 12,2015 те няма да влязат в служебната бележка на лицето и не е нужно да бързате да ги начислявате.
Всъщност към 31.12.2015 би трябвало да можете да издадете бележка за получените доходи за 2015. Вероятно заплатите за 12.2015 ги изплащате 2016 вече ?