Благодаря много за отговора, но навсякъде където четох до сега пишеше, че трябва да се издаде фактура за прехвърляне на правото на придобиване от лизингополучателя на третото лице . Въпросът ми с каква стойност трябва да е тази фактура?

Фактура ще пуснете само, ако сте договорили такава сума. Имаше тука подобни теми и писма към тях, ако ги намеря ще ги постна.


Справката-декларация по ДДС за м. Януари по старите образци ли се подава или трябва по новите ( няма да се декларира данък уикенд ) ?

Ако имате и по старите образци ще го декларирате.
С подаването на СД  ЗДДС за 12.2015 сте вече в процедура и тя приключва с  подаването на СД ЗДДС за 02.2016 или още през 01.2016 , ако имате по-голямо ДДС за внасяне и можете да приспаднете това от 12.2015.
Скрит текст :

Това е линкът от по-горе с изброяването на случаите, в които говорим за свързани лица.Във Вашия случай имате две ЮЛ с различни собственици/управители и нямате никой от гореизброените случаи на свързаност / поне не давате информация за такива / .
Да дам пример - ако управителят на ЕООД е управител и на ООД - то ЕООД и ООД биха били свързани лица - имате свързаност по буква г .
Точно затова и по-горе писах да видите дали не попадате в някое от изброените обстоятелства от линка.
 :good:

За 2015 - по стария ред на съставяне на ГФО.
Собствениците на двете фирми са съпрузи, явно не подлежат на деклариране сделките между техните фирми

В случая имате взаимоотношения между две ЮЛ, а не между ФЛ. Не декларирате свързаност , защото такава между ЮЛ няма. А взаимоотношения между ФЛ не съществуват - те са между техните фирми.
Считано от 01.01.2016 имате ли лично ползване декларирате в  справка - декларация по ЗДДС за съответния месец - би могъл и да е 01.2016.
От това съобщение на НАП:
"До 14 февруари регистрираните по ДДС компании трябва да декларират данъка за ползваните за лични нужди служебни активи с подаване на месечната справка декларация и дневниците за покупки и продажби пред НАП."

Съвсем определено не става дума за някаква декларация, че не ползваме еди какво си за лични нужди, а ако имаме лично ползване да се отрази в СД ЗДДС за месеца. В случай, че нямаме съответно не отразяваме нищо, свързано с лично ползване.
http://www.kik-info.com/spravochnik/svurzani-lica.php

Вижте дали не се вписвате в някое от обстоятелствата , упоменати в по-горния линк.
пасат ,
прав си и то много , ама много . Кой се интересува в крайна сметка от мнението ни, от трудоемкостта на работата, от неудовлетворителното или никакво заплащане за нас на това администриране и прочие такива неща ? Ясно е, че държавата иска да вземе едни пари и това е - няма честно и вярно . Ако искаха да е достоверно щяха да оставят нещата така и да проверяват за наличие на обстоятелства при ревизии. Обаче така е далече по-лесно - едни определени пари и мир да има. Да въвеждат прагове, да приемат , каквото са решили и това е. Накрая това е, което ще предпочетем - да не се занимаваме залудо , да е опростено и толкова.
 Катя Крънчева правилно назова този данък във видеоматериала като " данък с екзотичното име данък - уикенд " . Много екзотика има и в прилагането му.
И накрая дано приемат нещо с по-малко необходимост от еквилибристики , защото изобщо не става вече дума за достоверност.
Справката е за изплатени доходи на физически лица и ЕИК-а няма място в нея.
n_alex7,

Аз изобщо се чудя как излезе толкова недомислено и неработещо в този си вид Указание ! И преди Законът изискваше да правим разграничение на личното ползване от това за дейността. Сега явно държавата иска да прибере още едни пари, но се чуди как. Аз съм за достоверността също - как едни ще плащат данък уикенд, а други не , защото техните ДМА, стоки и прочие са под един евентуален праг ? Или ползваш нещо за лични нужди и има за това механизъм в ЗКПО и ЗДДС какво да се прави или не ползваш за лични нужди. Само дето до "патент" не се е стигнало.
Истината е обаче, че все нещо трябва да направят, за да стане това Указание работещо, защото в този си вид мисля, че не е . За мене дори не е нужно да ни Указват да спазваме Закона, но явно така са решили...
значи може въпреки ,че е СОЛ в ООД , в същото време и да се назначи на тр договор?

Да и ще се осигурява на две различни основания.

http://www.kik-info.com/novini/kazusi/Osiguryavane-na-sadruzhnik-za-rabota-i-po-trudov.33939.php

http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=7394.0
Напълно е възможно и законосъобразно да има и ТД в дружеството , което не пречи пак да си е пълно безумие. :smile1:
ДА,но аз питам за т.3.-салдата.На този ред-с ДДС или без ДДС.За ред 1-ясно е че е без ДДС.Ред 3.Ме интересува-салда към 31/12.

Да обединим на едно място отговорите, че стана разтегнато :
За салдата - посочвате неразплатената част от вземания/задължения. Ако са на доставчици и клиенти те си включват ДДС-то / ако контрагентите са регистрирани лица, разбира се/ и не се занимаваме с него. Ако са задължения за личен труд те така или иначе нямат ДДС.Приходите или разходите са сумите по съответните приходни и разходни сметки.
ДА,но аз питам за т.3.-салдата.На този ред-с ДДС или без ДДС.За ред 1-ясно е че е без ДДС.Ред 3.Ме интересува-салда към 31/12.

Салдата са друго нещо / и питате т.3 как да е, а тя е за приходите / - салдата какво общо имат с ДДС въобще - пишете неплатената част от вземания/задължения и тя си включва ДДС-то.
Точният текст е " общ размер на счетоводните приходи" и аз мисля, че е без ДДС.
Заверено копие на ГОД от НАП ли ? По-скоро от НСИ ми се струва, че трябва да го поискате. Преди години ми трябваше копие на една конкретна справка , заверена от НСИ - издадоха ми я срещу заплащане на такса / не помня вече каква - на страница беше /. Не знам как стоят сега нещата. :smile1:
медицинска сестра НКП 22215001    МОД 2016 - 514