По същество с лиценз или не превозът е извършен и евентуално би последвала административна санкция за липса на лиценз, но не и промяна на  ставката на ДДС защото практически транспортът е извършен реално . :good:
http://www.admcourt-varna.com/site/files/Postanoveni-zakonni-aktove/2014/12-2014/0261d814/868c0814.htm

от обосновката по делото :
" Липсата на лиценз би могло да ангажира евентуално административно-наказателна отговорност на дружеството, но в никакъв случай, не може да се приеме като основание за определяне на допълнителни публични вземания, защото тогава следва да се счита, че целият транспорт е бил извършен на територията на страната, което не е така. От тази гледна точка оспореният акт противоречи на прогласения в чл. 7 от АПК извод на истинност, а именно, че административните актове се основават на действителните факти от значение за случая."



Да,ама моя превоз не е за собствена сметка.Хората ми плащат .

Да, точно пишех да се коригирам, защото сте отбелязали, че колите са на името на друга фирма.
Мерси много !Продължавам борбата с изясняване на нулевата ставка ....или 20%...

От текстовете по-горе става ясно, че при превоз за собствена сметка не се изисква лиценз, а се издава Удостоверение за регистрация и за него се представят съответните документи.
Освен да вървя да питам данъчните....


Просто потърсете из закони и наредби - от това по-достоверно няма.
Ето примерно тук


от линка - може би е подходящо за случая :
 Превоз на товари за лична сметка

Скрит текст :

Потърсете и други нормативни документи , проверете примерно дали все още е актуално това по-горе.
Милена Теодосиева, версията е вече 3,00

А дано те видят след година...........
Мислите ли,че са прави?Лошото е,че ми предстои още един такъв транспорт.Хептен се ошашках!

Всъщност е важен коментарът по тази част от отговора :
"В случай, че извършите услугата  в нарушение на ЗАП, считам, че не можете да приложите нулева ставка за тази услуга."
С една дума има ли пряка връзка между ставката и лиценза ? Това със сигурност едва ли някой може да го твърди, но при всяко положение е правилен изводът, че сте постъпили неправомерно извършвайки международен транспорт без лиценз за съответната кола.
Друго предизвика отговора ми - "Лошото е,че ми предстои още един такъв транспорт." . Един път е допустимо да се направи пропуск , но след първия път и поуките от него не следва да има втори път. :smile1:
тя казала на собственичката,какви са тези покупки с ЕГН за толкова пари - е как покупки като дневника е за продажби

Продажби са за фирмата, а са покупки за собственика с това ЕГН - на практика изглежда, че собственикът изкупува собствените си стоки и неясно какво прави след това с тях...
Не съм на 100 процента сигурна, но мисля, че става дума за това :

http://www.nap.bg/page?id=425
Колеги, нещо ново и според мен важно от КЗЛД, публикувано е преди няколко дни!

В кои случаи не се изисква съгласие за обработване на лични данни

Направи ми впечатлението допускането на устна декларация за съгласие. Интересно как бихме доказали, че има такава и от друга страна не е ли това начин всеки да каже, че съм дала такова съгласие устно дори и когато не съм направила това...


Огласиха окончателния проект за промени в закона заради GDPR

Много "удобно" не са фиксирани глоби, а препратки към Регламента , където глобите са едни "скромни" проценти . Не виждам да е изяснен и въпросът с назначаване на длъжностно лице - премахнат е прагът от 10 000 и свързаното с него задължение, но точните критерии отново ми убягват. Всъщност отново сме "препратени" към Регламента, който не ни помогна недвусмислено да си отговорим на въпроса кога сме задължени да имаме такова лице.

Как стои въпроса с пропорционален данък при закупуването и експлоатацията?

Просто прочетете статията по-горе.  :smile1:
Относно необходимостта от пътни листа/пътна книжка или друг подобен документ при смесено ползване на автомобил

" ако лицето е избрало да определя данъчната основа за данъка върху разходите в натура по реда на чл. 215а, ал. 2, т. 2 от ЗКПО , т.е. основата за облагане е 50 на сто от всички разходи, свързани с превозното средство – единствено и само в този случай лицето ще има право да не оформя пътен лист, пътна книжка или друг подобен документ за доказване на извършения разход "
 :lol:


Една блондинка пита друга блондинка :
- Кое е по-близо - Луната или Лондон ?
- Много си глупава - като погледнеш нагоре какво виждаш - Луната или Лондон ?
След като е вписан като управител задължително трябва да управлява - или по ДУК или като СОЛ. Това не му пречи да има и ТД за друга позиция в дружеството , за която обаче ще следва да се осигурява отделно.
3.питам служител на НАП и възстановявам дейността със задна дата от 01.06.18 и прекъсвам дейността пак със задна дата от 30.06.18, за да се върже новото възстановяване на дейността от 02.07.18 което вече съм направил.

Ако имате ПИК може да опитате да направите това и по електронен път и без да питате НАП. Така всичко ще си дойде на място , ако нещата се получат.
На работното място - преди обяд се боря с глада, след обяд с дрямката - и въпреки всичко - не мисля че ми плащат достатъчно.
Да, напълно си права, Алексче ! Въпросното писмо се отнася до корекция на осигурителните вноски и вид плащане 5. Честно казано не разбирам логиката на тези разминаващи се два срока. Увеличаването на срока за корекция на осигурителните вноски ни дава глътка въздух, както се казва, а в същото време за данъка отново трябва да ходим на място. Каква идея са вложили в това поне на прима виста не разбирам... :smile1: