Извинете за неточността! Фирма, която се занимава с производство на смеси и изкопни услуги има закупени климатици, шкафове, маси, столове и т.н, питането ми при формирането на себестойността амортизацията на коя от двете дейности трябва да се отнесе?

Би трябвало да имате възприет принцип на разпределение на общите разходи. Част от тях биха могли да са административни, а друга да бъде разпределена между отделните производства и дейности на база нетните приходи от продажби. А бихте могли да имате и друга база , ако тя отговаря по-точно на спецификата на дейността .
Аз нещо не разбирам въпроса , както е зададен......... :hmmm:
Извън изказаните вече мнения - имаме работник в 2 фирми и болнични. Би следвало да изиска втори болничен за новата фирма и всяка да си подаде болничните за времето, през което лицето е на работа там. Тука обаче виждам слабо място в обстоятелството, че се подписва ТД с лице в нетрудоспособност.
Да споделя нещо по въпроса.
Назначихме в една фирма работник. Донесе си книжката от предишната фирма - всичко сякаш беше ОК. След време става ясно, че е взел болничен два дни след напускането на работа и преди да дойде при нас. От НОИ му отказали болничния с аргумент / и правилно / , че работи. Вече му бяхме подали Д1 и инфото е оттам. Казали му, че ако в ТД на новото място е имало дата на започване, съобразена с болничния е нямало да има проблем. Ама като си е мълчал...та се присъединявам към мнението на Пъпешче по-горе.
Тази не върши работа в София :)
Има една, която я дават на място, всеки път се каня да си направя копие и все се отнасям.

Голяма държава сме - различни градове, различни декларации.
Следващият път я копни, Пъпешче! :smile1:
Не знам какво ново има , но Ви прикачвам една, която съм ползвала преди 5-6 месеца. Ако Ви върши работа - ползвайте я.
Става въпрос за ЮЛНЦ , едностранно счетоводство.

Едностранно ли ???
" Значи и СОЛ ,който сам извършва трудова дейност,е задължен да има оценка на риска."

Да, точно така ! :good:
Като се сложи на една страна сумата за банково обслужване / вкл. таксите за преводи / и цената касовото обслужване в банката плюс чакането там не знам дали не е по-добре човек да плати за спестено време / с електронно банкиране е още по-мотивиращо / .
Делфинче, приключването не ти се отразява добре :)
Сгрешила си темата :)

Мдаааааа, Ели ! Права си, я да преместя това на правилното място... :air_kiss:
Като се сложи на една страна сумата за банково обслужване / вкл. таксите за преводи / и цената касовото обслужване в банката плюс чакането там не знам дали не е по-добре човек да плати за спестено време / с електронно банкиране е още по-мотивиращо / .
Какво значи да го анулирате ? Не му ли стига , че е заличен ?

Иначе , за да го заличите следва да имате определена причина и договорът вероятно "защитава" Вашето решение по някакъв начин.
Тука да не върви някаква " първоаприлска " дискусия ?
 Иначе и аз имам една фирма, ползвала отстъпката, но не платила . Обаче никой не ми се е обадил ... Да се притеснявам ли ?
а корекция за декларацията ???

И какво ще и коригираш ? И как - след 31 число вече чл.92 е в" почивка" .
но в декларацията е посочена
сега трябва да довнеса ли ???
ътрябва ли да с екорегира декларацията ???

Е, новак - ясно е, че трябва да довнесеш! Първо провери в единната сметка дали се е закрило плащането - ако има остатък ще е отстъпката и естествено ще се довнася.
 Проблема обаче, както коментират колежките бил, че се изисквало да притежава минимална образователна степен бакалавър. Ние сме частна фирма, нямаме бюджет или държавно участие.

Не виждам проблем да си назначите момичето - учудва ме мнението на колежките за изискването да има степен бакалавър. Пред вид, че сте частна фирма това изискване дали не е на колежките, а не на фирмата ?  :smile1:
В длъжностната характеристика за това работно място ще си упоменете изискването за образование и ще го направите да е съответно на образованието на лицето / въпреки изискванията на колежките /.
а моят случай е следният:приятелка иска да си внесе ЗО за един месец,защото е освободена от работа и се е записала на борсата.Трябва ли да подаде декл 7 или в случая -без нея?

Да отговоря с въпрос - фирма плаща осигуровки на наето лице само за един месец - да подава ли декларация обр.1 или без нея ?
Сумите по записите ми са верни, но се дублират. С корекцията ще се изчисти ли дублирането?

Да!!!
" Ет няма дейност през 2015 г. Осчетоводени са разходи ..."

Това нещо не се " връзва " много...
И аз съм ЗА подаване на ГДД .