"Годишно приключване 2022 год."

Сигурно имате предвид 2021 ?

Искам да попитам за  годишно приключване на ЕТ срока си остава до 30 юни, както си беше до сега нали така?

 :good:
Добавянето на нови данни не мисля, че е корекция. Действието е всъщност корекция на подадени данни.
Парите, които е получил еднократно , равняват ли се на обезщетението му за целия период или ползва и допълнителна помощ ?
Тези с код 10 в търговските дружества също не се регистрират в НАП, ако не са по КТ.

Да се чете "тъй като не са по КТ".
Питането ми е, ако това е вид договор за управление и контрол, само че в ЮЛНЦ, нали не трябва да се регистрира в НАП, както се прави за тези с код за вид плащане 10 в търговските дружества ...?

Тези с код 10 в търговските дружества също не се регистрират в НАП, ако не са по КТ.
 Лице е назначено по чл. 68 ал.1 т.1 от КТ  до 05.04.2022 год.
Ако не се прекрати договора с изтичане на срока,  договора се превръща в безсрочен .
Необходимо ли е да се изпраща уведомление на НАП или това обстоятелство се отразява автоматично в системата на НАП.

Уведомление подавате , ако имате сключено ДС за промяна на срока. В този случай в системата на НАП ще фигурира безсрочен трудов договор на лицето.
Ако не сключите ДС и лицето продължи да работи договорът става безсрочен, но това не се отразява в НАП.
Така е, но защо се намесва 2020 година?

Вероятно лицето има доход за 2020 и той е получен през 2021 / примерно личен труд СОЛ за 12.2020 и изплатен 01.2021 / . Следва да подаде и корекция на Т2 за минали години. В същия такъв случай бях подала две Д6 - една за 2018 / примерно / и друга само за 2019 / отчетната /. появиха се едни лихви и последва една "кореспонденция" с НАП докато ги премахнат. Тогава ми казаха да подавам една Д6. Не искам да ми се случва отново такова преживяване обаче. :smile1:
Подавате една Д6/13 за 2021 с обща сума по фондове - авансови плюс тези за довнасяне.
Здравейте,

кой ли не се е лутал с отговора на този въпрос ? Поствам една по-стара тема точно в тази връзка като илюстрация на това си мнение. Независимо от тази тема, която "оформя"  отговор, че трябва да начисляваме осигуровки при достигане на МРЗ след приспадане на НПР ми се е налагало да се връщам многократно към този въпрос и подкрепям мнението на ХХХХХ - първото дадено - от темата. Следва да начислите осигуровки на всеки договор при полагане на труда в един и същи месец. Плащането е без значение, защото то само определя кога да подадем Д1 и Д6, но определящ за Д1 е месеца на полагане на труда. колкото месеци толкова Д1 независимо от датата на плащане. Това е моето мнение и така бих процедирала в този случай. Дори и да не е платено по даден ГД ФЛ следва да знае какви договори има сключени и на каква сума за всеки месец. Плащането си е отделно.

https://kik-info.com/forum/index.php?topic=28156.0
По същество таксите са финансови приходи, но пък нали това е основната дейност на фирмата. Ако се посочат като финансови приходи в НПП няма да има нищо, т.е. нямаме приходи от основната си дейност.

Защо да нямате приходи от основната си дейност  ? Просто тези приходи не са нетни приходи от продажби в случая.
В кой текст от ДОПК намирате някакво потвърждение/съмнение за свързаност във вашия случай ?
Над справката за деклариране на взаимоотношения със свързани лица в ГДД чл.92 пише :
"Свързани лица са тези по § 1, т. 3 от ДР на ДОПК."

Отваряте ДОПК и четете.
Първосигнално - не, не са.
Един класически пример / вероятно / , при който е "свършена услуга" на някого и с цел да не плаща много наетото лице е " било на работа "  само 2 дни. С основание НОИ вече се отнася подозрително в такива случаи. Поне месец да беше поработила тази жена, а не така очевидно да се прави всичко. За съжаление в повечето случаи казваме, че държавата нищо не ни е дала, че и ние искаме да вземем каквото можем. Сътворяваме легенди и "доказваме" колко е наред всичко. И така се лъжем взаимно.
Здраве и късмет !


Моля питащата да не приема поста ми лично .
Здравейте,
не бих осчетоводила тези разходи като текущи. Бихте могли да ги обособите като отделни ДМА - обзавеждане на апартамент 1, апартамент 2, апартамент 3 и в по-далечна перспектива като дойде ред да ги смените / поради износване и др. подобни причини / тези последващи вече разходи вече да осчетоводите като текущи . Дори има и поле за размисъл дали да не увеличите стойността на апартаментите с тях, но вече ще си прецените нюансите.
Фирмата има проверка от НАП и в искането се иска да се опише къде  се извършва дейността  .

Ами опишете, а когато поискат и ако поискат представете договора. Като е от 2021 имате време да го осчетоводите за приключването. Оставете го неплатен.
Едновременността на подаване на Д1 и Д6 касае само Д6 с код 5 . За ДДФЛ не се прави такава засечка.