ЗДДС

Чл. 116.
Скрит текст :

Чл. 30. (1) (Предишен текст на чл. 30 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) Облагаема доставка с нулева ставка е превозът на стоки, когато превозът се извършва:
...
3. между две места на територията на страната, когато е част от превоз по т. 1 и 2.

Вижте част II от прикачения файл .

Легална дефиниция на понятието "трудова дейност" в КСО липсва . В същото време осигуряването на едно лице в качеството му на СОЛ е в пряка връзка с упражняването на такава. Началото на осигуряването на лицето започва с началото на упражняване на дейност и това се  официализира с подаването на ОКД 5 - Декларация за регистрация на СОЛ. В нея всъщност обявяваме, че ФЛ упражнява дейност като ЕТ , съдружник в ООД , едноличен собственик на капитала на ЕООД и т.н. и в резултат на това "упражняване на дейност" започва и осигуряването на лицето. Формално погледнато , макар и неназована с термина "трудова" именно това е дейността, с упражняването на която КСО изисква и начало на осигуряването.
Д1 подавам с код корекция само за двете лица с вече верните суми, а Д6 не е нужно да подавам, нали така?

Точно така - чеквате, че не се изисква подаване на Д6. :smile1:
Здравей, Angel Halembakov !
Известните ни определения за трудова дейност на ФЛ и за извършване на дейност от дадена фирма в последните години свързваме с определението на трудова дейност в ДР на ЗДДФЛ - въпросната точка 26 И, както и определението в ЗСчетоводството за това коя фирма е фирма без дейност. Ако въпросното лице е започвало и спирало дейност съобразно описаните от тебе обстоятелства и след подадената декларация / на фирма с дейност / едва ли щеше да има проблем. Всъщност няма противоречие с практиката на НОИ - те винаги са изисквали ГДД за удостоверяване на дейността на фирмата и лицето и са отказвали заверка при неизвършване на такава.
В случая ми се струва, че това ФЛ - СОЛ е имал основание да се самоосигурява . Можел е да го прави на определени времеви интервали, а не въобще да откаже, но ... да се опитате сега да защитите тази теза, че дейността не е упражнявана нон стоп ?
Еее, едно от двете де  - не и двете .  :smile1:
Или майката половината или бабата цялата сума.
Приложение 6 не отговаря на статуса на лицето, продавач чрез Еконт. Сумите от това Приложение не участват в изравняване на осигурителни вноски на лицето, а именно там е промяната - вече следва тези лица и да се самоосигуряват.
да ползвам сметка от група 70., като друг приход и съответно да си амортизирам МПС-то.

Това е най-близо до истината.  :smile1:
хъм ..а днес служител от НОИ ми отговори,че съм длъжен да подам  промяна на обстоятелствата за болничния за да спра плащането към датата на смъртта ....

Да, попълва се Приложение 9 раздел II т.1 за промени в обстоятелствата.
Фактурата, която ни издават за покупката на МПС-то е на стойност 32 000, като приспадат в нея авансови вноски на стойност  -32 000 и  сума за плащане нула. А тези авансови вноски са минали като текущ наем и сега не знам какви операции трябва да направя.

Здравейте,
на практика излиза, че имате фактури назад във времето за наемни вноски , а след това тези наемни вноски се признават за авансови по фактурата за продажба на автомобила. Няма как да са обаче и двете, нали ? Като са се съгласили да признаят наемните вноски за авансови не следва ли да издадат КИ по фактурите за наемните вноски , защото на практика те ще останат осчетоводени и неплатени. А  като неплатени ще трябва да се преобразува с тях резултата по ЗКПО като настъпят условията за това. Отделно стои въпросът дали е ползван данъчен кредит по тези фактури и какво става с него ?


Сега приемат на флашка / после я връщат / . Може да направите папки за отделните години .
2. Когато се прави корекция на Д6 се попълват верните данни /които са по-ниски от подадените/ и се посочват същите дати, както в първоначалната, така ли?

Така е, но допълвам, че фондове, които не са се променили / ако има такива / се посочват в Д6 с код К със същите суми като в преди подадената Д6.

По т.1 не знам дали има някакво специално изискване, но ми се е случвало и съм правила записите по години.
така ще излезе, че в приложение 3 слагам всичките Здравни - и авансовите и окончателните, а в другото приложение - нищо.

В това няма нищо нередно. Важното е да сте приспаднали авансовите и окончателните осигурителни вноски от доходите си.  :smile1:
През фирмената сметка са изплатени суми на физически лица, които са без документ.

Дали няма да е най-добре да си ги "върнат" , докато е време ...
При подобен случай така си оставих нещата. Впоследствие болничният не отпадна. Ако го бяха отменили щях да правя корекции.
Според мене в момента си отразявате дни в болничен, а след като НОИ се произнесе окончателно си правите необходимите корекции.
Фактурите са платени текущо, а през септември е пусната нулева фактура, в която приспадат авансови вноски, които при нас са осчетоводени като наем.

Не го разбрах това . Фактурата е нулева, защото се приспадат суми, но за какво е тя ?

От лентата долу на екрана дадох изход на biss

Деинсталирайте го.
      Месечният наем съм отчитала като текущ разход на база издадени от наемодателя фактури с начислен ДДС.
     

Аз ли не разбирам нещо - какво става с тези фактури след като плащанията по тях се признават за авансови вноски ? Остават неплатени ли ?