Често на фактурите има единствено Булстат и няма как да знаем ЕГН-то...
Аз не съм срещнала някъде да има определен срок за корекции на болничен , но си мисля, че подаден с погрешни записи или с липсващи реквизити този болничен не е коректно подаден . Вероятно системата им не прави селекция и да отказва такива болнични, но това не означава, че примерно всичко е ОК и лицето ще си получи обезщетението по този болничен лист. Затова като попълвате гледайте отстрани в ляво съобщенията за грешки и не подавайте без преди това да сте се уверили, че всичко е ОК. А сега , след като сте установили пропуските си,  подайте наново всичко с правилните данни, за да не създавате проблеми с изплащането на парите .
n_alex76 , благодаря ти много !  :air_kiss:

Не ми се е налагало до сега, но ми предстоят такива процедури . Поне на първо четене ми се струва доста обременяващо като администриране .
..."Документът /А1/се представя пред чуждестранния работодател, който изплаща възнаграждението на българския работник или пред приходните власти в съответната страна"..
От това става ясно за кои командировани ще е необходим документа.

 :good:
Нови главоболия.....ще се поровя за подробности, че нещо ми е убягнало това нововъведение.
 Има специални формуляри на страницата на НАП. Ако ви интересува ще ви напиша от къде да ги изтеглите.

Да, интересува ме - благодаря предварително !
Хубава вечер !
Някой намерил ли е къде точно на страницата на НАП има публикувана актуална и достоверна информация по въпроса ? Разгледах, но не намирам...
Аз все още твърдя, че по Д6 не трябва да се прави корекция, а само в Д1.

Ели, по принцип си права, но не се знае примерно дали датата на изплащане не е посочена 31.03.2016 . Дали ще подаде или не ДДФЛ е въпрос на други обстоятелства, които не знаем . Просто трябва да се чекне, че при подаване на Д1 с код К не следва да се подава Д6.
благодаря , точно за тази операция ми са съмненията 304/303 ,че там ще стане двойно отчитане на разходи

По принцип операцията е правилна, но вижте как ще формира ОПР софтуерът Ви.
Винаги има някакво пояснение при отхвърлени данни..........Подайте Д1  с код К и отбележете, че не следва да се подава Д6 - смятам, че така ще Ви я приеме . В случая няма засечка на Д1 с осигурителните вноски, защото има промяна само в ДДФЛ.
" производство 302/401   611/302  611/303    ? 411/701  701/ 303 "
В тази поредица бих добавила 601/302 и едва тогава 611/601 и оттам 303/611 .

" 304/302 част от материалите също се продават като стока "
Правилно според мене - не виждам причина за "двойно изписване" .

"304/303 / част от продукцията се продава на дребно в магазин "
По принцип е правилно, но вижте как ще се прояви това записване в ОПР. От една страна дебитните обороти по група 60 , които влизат в 303 ще отидат в разходната част, а от друга при 702/304 ще имаме в разходната част и запис за "Други разходи - по перо отчетна стойност на продадените стоки " Следва да проконтролирате това било с ръчна редакция или настройка на формулите в софтуера - не знам какви възможности имате там.
къде бъркам???????

Интересен е моментът с Д1 код корекция - подавате корекция за лице с включено обезщетение по чл.224 и Ви  отхвърля тази корекция ? Без пояснение ?
След като ЕТ-то има дейност през 2015 независимо от това , че няма приходи от дейността подава ГДД .
И въпросът по-точно е ? Иначе материалите за производство следва да са в 302 .
 :good:

Правилно ! Д1 с код К само за лицето и Д6 редовна със сумите в увеличение.
Не подава ГДД , подава само Д6 / 13 за 2015 .
Няма как още в първия данъчен период да подадете Прил.6 и да попълните клетка 80. Ако излезете на възстановяване 04.2016 това ще е първият месец от процедурата , а при приключването и ще подадете Прил.6 и попълните кл.80 , ако имате ДДС за възстановяване от първия месец на периода - в случая 04.2016.
/ стана дълго, но дано да е ясно  :smile1: /
ЗДДС
............
чл.125
............
(2) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Регистрираното лице, което е извършило за данъчния период вътреобщностни доставки, доставки като посредник в тристранна операция или доставки на услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка, заедно със справка-декларацията по ал. 1 подава и VIES-декларация за тези доставки за съответния данъчен период

Ако услугата попада в чл.21 ал.2  подавате и ВИЕС.

Извинете за неточността! Фирма, която се занимава с производство на смеси и изкопни услуги има закупени климатици, шкафове, маси, столове и т.н, питането ми при формирането на себестойността амортизацията на коя от двете дейности трябва да се отнесе?

Би трябвало да имате възприет принцип на разпределение на общите разходи. Част от тях биха могли да са административни, а друга да бъде разпределена между отделните производства и дейности на база нетните приходи от продажби. А бихте могли да имате и друга база , ако тя отговаря по-точно на спецификата на дейността .
Аз нещо не разбирам въпроса , както е зададен......... :hmmm: