Ако лицето не е било СОЛ цяла година, а определени месеци Х сумата на личния труд се дели на месеците на упражняване на дейност като СОЛ независимо от броя на отработените дни през всеки един месец - дели се на Х. Това е записано и в Указанията за попълване на Т1.
Не мога да открия информация за месеците в болничен,

Вижте указанията за попълване на Т1/2 - там е обяснено коя колона как се попълва.
Да. Независимо от броя на месеците, за които е плащат личен труд сумата се дели на 12, ако лицето е било СОЛ 12 месеца. :smile1:
 При това положение ако доходът е само от личен труд в определени месеци ,данък не става ли надвнесен?

Става / евентуално / -  и подлежи на възстановяване.
 На първия ред само авансовите, а на втория доплащането

 :good:
Има ли вариант, при който бихме могли да избегнем по някакъв начин начисляването на ДДС в случая ?

Здравейте,
в конкретния случай при положение, че отсрещната страна иска да и фактурирате продадените изделия , прехвърляте собствеността на клиента и те не напускат страната не виждам вариант да избегнете начисляването на ДДС. Попадате в хипотезата на чл.53 ал.3 ЗДДС и впоследствие ще направите корекция на начисленото ДДС.
а бе хора къде съм се оплел в тази процедура

Опиши по-конкретно и точно периодите и резултатите, че явно си писал на един дъх...не става ясно съвсем.  :smile1:
Аз смятам, че не трябва да се подава декларация 6, но от отговорите нещо се обърках ...

Няма какво да декларирате - има СОЛ, има задължение за осигуряване, но няма задължение за ефективно внасяне на осигурителни вноски.

Здравейте,
и аз подадох декларация само за авансовите вноски , а след това вече годишната. Подадох си отново частта за авансовата вноска. Всичко мина успешно - нищо не се дублира и си излезе правилното задължение. Не е необходимо да я премахвате .
А някой може ли да ме ориентира откъде мога да видя примемрен договор за положен личен труд на СОЛ?

Може да ползвате бланката на граждански договор и просто да я приспособите за целта. :smile1:
Разбрах Ви правилно. С втория пост исках да посоча, че времето до 410 ден е време на отпуск за бременност и раждане. Ако се върнем на първия линк то попада в т.10 - втората "чафка".

за времето на платен отпуск за временна неработоспособност и за бременност и раждане, както и отпуска при осиновяване на дете до 5-годишна възраст - доходът, от който е определено паричното обезщетение по правоотношенията, по които лицето е осигурено за безработица;
Ако болничният е над месец? Тогава и времето ще е фактор.

Формулировката " без значение от броя на отработените дни " е в посока на положението, което описвате - при липса на нито един ден няма да имаме разпределение на сумата за точно този месец , в който нямаме нито един отработен ден.
Ако все пак с декларация едно в месеца на болничния е деклариран намаления размер (2347,83), а в последствие лицето има доходи на или над прага от 3000 лева и впише в колона 5 - 3000 лева за този месец (или дохода си, който е над тази сума), то ще излезе, че лицето има да довнася и пак ще се стигне до ситуация, в която се плащат осигуровки дори и за времето на болничния?

Всъщност това твърдение не е вярно, защото осигуровки се плащат не за времето, а за сумата на възнаграждението през съответния период, част от който е и времето за болнични. Иначе правилно са Ви отговорили от НАП.
https://nssi.bg/benefits/benefits/100-nerabotosposobnost/1860-ma13

"парични обезщетения при бременност и раждане, които се изплащат за срок до 410 дни"
Не, просто няма какво да декларира с тази декларация след като ще е с нулеви стойности . :smile1:

Да разбираме, че е осигуряване на максимален осигурителен доход не като СОЛ, нали ? Или ?
ако сега коригирам кода в картоните на работниците проблем ли ще е .

Не виждам какъв проблем ще е - то по-скоро , ако не го коригирате ще е проблем . :smile1:
Не знам дали въобще се налага да имате Заповед - все пак с нея и без нея предмета на дейност е какъвто е. Принципно не пречи . :smile1:
Да, и аз това установих, това което не знаех до сега е че пенсията също се включва в изравняването, което е много странно за мен, да внася здравна вноска и върху нея,така ли е или греша?
Това нещо нова ли е или аз просто съм го изтървала?

Това е отдавна и не - няма да внася здравно върху пенсията. Като попълните Т2 ще си обясните как стоят нещата в това отношение. Иначе отпред в указанията винаги го е пишело.  :smile1:
...пенсионер е.

Зарежда се размера на пенсията му. :smile1: