В ГДД по чл.50, незавършеното производство, авансовата приходна фактура,  го включвам в част 3-та ред 1, шифър 2-3001 и го изключвам от ред 2, шифър 3-0011, дали  е правилно?

Следвате си направения ОПР. След като в него сте включили незавършено производство в приходната част / увеличение на запасите - да бъдем по-точни/  не следва да го изключвате от разходите. Нали именно това е и смисълът да фигурира в отчета в приходната част - за да компенсира разходите, които са част от това незавършено производство.
Ако не сте задължени - не подавайте. Ако все пак искате - използвайте избора по чл.83 ал.3 ЗКПО.
се получи задължение и доста голяма лихва за 2016г., за която са редовно внасяни и осигуровки и данъци.пробвахме с молба за заличаване на лихвите, но казаха, че не може да стане.

Редовно са внасяни според Вас, защото според системата е нямало задължения и са се натрупвали надвнесени суми, които са погасили по-късни задължения.
Попълвате в колона 5 дохода от получен наем, а в колона 4 - осигурителния доход, върху който внасяте здравни осигуровки.
Направете си го да Ви е удобно и прегледно и да води до правилен краен резултат. Подробностите не са от съществено значение.  :smile1:
В едностранното счетоводство имаме ли разходи за бъдещи периоди,

Защо да нямаме ? Те си съществуват независимо от формата на счетоводството. Може би е добре да си направите един регистър/книга и там да ги вписвате и пренасяте в книгата за разходи, когато тези разходи станат текущи.
Може би трябва да изисквам документ, че ще си декларира дохода, за да мога да осчетоводя при мен разхода?

Това си е негова работа - ако иска да не го декларира. Вие не следва да се съобразявате с това точно. Все едно някое ФЛ от България да не си декларира дохода и това да попречи на нашето осчетоводяване и признаване на разхода. Вижте обаче облагането на доходи, изплатени на ЧФЛ , удържането или не на данъци, декларирането им от платеца.
Предизвестие при предстоящо пенсиониране


Скрит текст :
За тези възнаграждения от 2019, получени 2020 ще попълните коригиращи Т1/2 за 2019. Там ще отразите тези суми.
Чудесна опция в услугите на сайта ! Благодаря ! Сега успях да разгледам и да си създам "любими" закони - много удобно !
Новорегистрирано ООД( 10.2020 ), има регистрация и по ДДС.
Все още не е започнало дейност.
За 2020г. има  2-3 фактури за разход – за печат, за е-подпис – общо стотина лв. Има и 1 фактура за аванс – 8000 лв. – за предстоящо изграждане на ДМА.
Всичките фактури все още не са включвани в СД по ДДС. Подавани са нулеви декларации по ДДС.
Чудя се какви годишни отчети трябва да подам.

ЗСчетоводството
Скрит текст :

Плащането на аванс за ДМА сякаш води до неизпълнение на подточка "в" и според мене не сте за "фирма без дейност".
Да, въпросът е по-скоро възможно ли е полагането на личен труд, свързан с дейността на дружеството, при условие, че ФЛ е СОЛ и се осигурява като такова през друго дружество

Да, при тези условия.  :smile1:
След като се осигурява в друго дружество Д1 ще е с код 90 и няма да има право на приспадане на личните осигуровки при формиране на данъчната основа за изчисляване на данъка.
Вижте тука има доста теми по въпроса - администрирането на личния труд и този на ДУК е принципно съвсем различно , както и смисълът им. Не, лице по ДУК не е лице, полагащо личен труд по отношение на получавано възнаграждение, дължими осигуровки и данъци.
"Този образец не се попълва, когато получателят на дохода от друга стопанска дейност ..."

Доходът от наем не е доход от друга стопанска дейност.
Фирма продава фирмен автомобил на физическо лице . Освен застрахователна стойност трябва ли да има и оценка от лицензиран оценител и ако ДА - коя стойност се взима за продажна цена във фактурата.

Във фактурата се вписва именно продажната цена.
 се чудя изобщо дали ще го включа в дневниците и по-скоро не.

И аз така.