raynavh ,

Обърнете внимание, че чл.79 ЗДДС въобще не разглежда случаите на продажба на ДМА или стока и оттам и неприложимостта на направеното от Вас заключение.
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,11915.0.html

И защо мислите, че ако прехвърлите сградата от ДМА в стоки тя престава да бъде сграда ?

В по-горния пост въпросът ми беше за тази тема, която копвам сега.
Скрит текст :

Какъв е аргументът Ви да заведете сградата за 120 000 лв при положение, че същата е закупена за 10 000 ?

Какво общо има размера на кредита за закупуване на сградата с платените пари за нея ? Явно те се различават и вероятно целта е била да се изтегли голям кредит, а да се купи на ниска стойност, за да не се плащат високи данъци по ЗМДТ.

И защо мислите, че ако прехвърлите сградата от ДМА в стоки тя престава да бъде сграда ?
Здравейте,

Искам да попитам как да преназнача човек от 2-ри трудов договор по чл.111 на основен по чл.67???

Подавам уведомление с код 2 - изписва ми "Несъвпадение в основанието на договора"

Не искам да го освободя и пак да го назнача, т.к. трябва да му начисля обезщетение по чл.224 от КТ?

Поздрави,


http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,11115.0.html
..........След това в чл. 70 не е посочен изрично случая, когато лице не е регистрирано по ЗДДС.


Именно, този член не Ви касае , а оттам и чл.50. Така мисля.
Не смятам, че е приложим чл.50 ЗДДС .

Скрит текст :
Здравейте !
Въпросът е интересен . Датата на данъчното събитие при издаване на КИ е след регистрацията по ЗДДС независимо, че се отнася към фактура, издадена преди регистрацията. Смятам, че след като сте регистрирани по ДДС ще си начислите ДДС по КИ / в случая със знак минус /. Това естествено ще Ви намали задължението за ДДС за съответния месец. Върнатите стоки обаче ще бъдат продадени вече след регистрацията Ви по ЗДДС и при тази продажба ще си начислите ДДС. В дневника на ЗДДС ще отразите КИ като всяка фактура за продажба, но разбира се със знак минус.  :smile1:
Въпросът иска малко повече конкретизиране. " Лично ползваното " жилище дали не е един от тези имоти , които се отдават под наем ?
дел, че се повторих
Скрит текст :
Дано ти послужи, преди доста време ми трябваше, но така и не я ползвах.  :smile1:
Задължително си издавате Заповед за прекратяване на трудовия договор, която следва да е подписана от лицето. По време на изпитателен срок болничният не поставя наетото лице в положение на "защита" и договорът може да бъде прекратен .
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,11849.msg70999/topicseen.html#new

В отговора си към  Вас в тази тема ХХХХХ е приложила същото писмо, за което сте открили нова тема. Независимо от писмото споделям мнението, че ОКД5 е редно да се подаде, защото целта на ОКД5 е да се укаже началото на упражняване на дейността  . И подкрепям мнението на ХХХХХ в посочената от мене тема, че по-добре един подаден документ в повече отколкото неподаден в този случай.
По въпроса с ОКД5 за пенсионер, който ще се осигурява само здравно:
1. Не съм сигурна, че трябва да подава ОКД5, защото с последния вид на формуляра няма какво да се декларира.

Е, как да няма какво да се декларира - най-малкото в случая " Декларирам : упражнявам дейност от дата........."
Тази дата е и отправна точка за начало на самоосигуряването на СОЛ . А за какво ще се осигурява е друг въпрос. :smile1:
При корекция на обр.1 за въпросното лице няма да се повлияе подадената вече информация за другите . Отбелязвате 31 в т.15 и съответно , че нямате основание за подаване на обр.6 .
 
ОКД5 се подава не за начало на осигуряване, а за начало на упражняване на дейност като СОЛ. Ще подадете ОКД5 за лицето като няма да попълвате нищо за вида на осигуряване и ще плащате само здравни осигуровки след като СОЛ-ът е пенсионер .
Не мисля, че програмирането на групите има тази логика. Това, че дадена фирма не е регистрирана по ЗДДС не прави една стока облагаема или не с ДДС . :smile1:
Не става въпрос за стоки от групите "В" и "Г".
Идеята ми е дали фактът, че фирмата не е регистрирана по ДДС, означава, че реализира продажби, по които не се начислява ДДС, подобно на непосочването на данъка в издаваните фактури (чл. 113, ал. 9 от ЗДДС)?

Не Ви ли е правило впечатление, че дори и на нерегистрираните по ЗДДС фирми КА посочва на отделен ред в месечния отчет сумата на ДДС ? Иначе по принцип нерегистрираните по ЗДДС фирми така или иначе реализират продажби, по които не се начислява ДДС.
Доходите от ДУК в дружество, където лицето е и СОЛ (съдружник) също не следва да се включват при определяне на минимален месечен осигурителен доход , нали така?

Да. :smile1:
А през август, ще извадя тази сума, защото ще ми бъде включена в месечния отчет, нали така.

 :good:
А това лице декларирало ли е при Вас , че е самоосигуряващо се ? Ако е СОЛ и е декларирало това не правите удръжки за ДДФЛ. Включвате хонорара в справката по чл.73 за 2014 .