Най-вероятно ще го заличите успешно, но подаден със дата извън срока за деклариране няма да бъде приет.
Има ли нещо общо с данък за ЕТ - 15% - тоест при всички данъка е 15%, ама написано по друг начин.

Точно. Можем да кажем , че 90 % от печалбата е обложена с 15% данък при равни данъчна и счетоводна печалби.
Правилно разсъждавате. Трябва да се отбележи обаче, че първото облагане е за дивидента, получен от ЮЛ, а второто - от ФЛ.

Погрешно съм разбрала въпроса. Вие говорите за данък печалба и данък дивидент. В такъв смисъл имаме облагане с два различни по характер данъка. Вижте отговора на eli _g.
И понеже съдружниците в дружество Б са физически лица, изплатеният дивидент ще се обложи с данък при източника (5%)? Значи излиза, че някаква част от така изплатеният дивидент е повторно обложена тъй като източникът е обложена печалба, произхождаща от дружество А?

Правилно разсъждавате. Трябва да се отбележи обаче, че първото облагане е за дивидента, получен от ЮЛ, а второто - от ФЛ.
710 лв.

Това е и причината. А сега разделете 710 на 20, умножете по 19 и въведете този осигурителен доход.
А какъв осигурителен доход сте въвела, че не се вижда ?
Болничен към СОЛ нямам, но нали осигурителния доход се е увеличил, не влияе ли върху болничните?

Върху този доход в увеличение имате доплащане само за пенсия, но не и за ОЗМ.
Може ли да приемем ,че док. по чл7 ал 2 е ведомостта/възнаграждение по банков път/
Да.
Посочената от Вас по-горе дискусия беше създадена именно за коментар на въпроса, който поставяте и самата Вие. В хода на дискусията се изясни категорично какво трябва и какво не да се издава от лицето и предприятието. Вижте конкретно отговори 50 и 55 в темата.
  И да иска, няма как съдружник да има ГД с дружеството.

"Договорът за управление е вид граждански договор, който регламентира в писмен вид както задълженията на представляващия, така и задълженията на дружеството, което е представлявано."

https://lawfirm.bg/publikatzii/dogovor-za-upravlenie-i-kontrol-vazhni-aspekti





 Ако обаче, реши да извършва и друга дейност във ЕООД ,трябва ли да има ГД за тази дейност

Още с подаване на ОКД5 лицето е декларирало, че упражнява дейност - всякаква, свързана с фирмата, чийто собственик е. Не е нужно нещо някъде да описвате поименно, пояснявате или обявявате извън това.
Т. е за 2022 и 2023  няма задължение за тримесечни авансови вноски?

Да, правилно. Задължение няма - може само по желание.

ЗКПО
Чл. 83
(2) (Нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Авансови вноски не правят:
2. (доп. - ДВ, бр. 104 от 2020 г., в сила от 01.01.2021 г.) новоучредените данъчно задължени лица за годината на учредяването им и за следващата година, с изключение на новоучредените в резултат на преобразуване по Търговския закон.

Т. е, ако правилно съм разбрала : остава СОЛ с личен труд-управление.

Остава просто СОЛ с личен труд. И какъвто и да е този труд след като е свързан с дейността и функционирането на фирмата лицето е СОЛ.


и му пишеме един граждански договор ,че ще управлява.
Това е напълно излишно - нека лицето просто да си управлява.

Тогава къде е намирате разлика в ДУ и личен труд за управление ?

Разликата е следната - по ДУ може само да управлява. Чрез упражняване на личен труд освен да управлява може да си извършва и текущата дейност във фирмата. Осигуряването е също различно.

Това съвсем схематично.  :smile1:
2022 сменям политиката и начислявам 25% ?

Това ми звучи направо безотговорно - ей така ли се сменя политика ? А и в данъчен аспект е по-важно какво става не със счетоводните, а с данъчните амортизации. Всъщност така и не ми стана ясно голямата счетоводна или данъчна загуба е притеснителна ?
Я по-добре вижте какви възможности Ви дава чл.55 ал.2 на ЗКПО .
Счетоводството би дало точния резултат, ако всичко минава през него.
Подновяват го - с други думи не се налага подаване на нови заявления за упълномощаване в институциите.

 :good:
Така и предполагах - имам впечатлението, че по всякакъв начин улесняват клиентите си.
При ИН няма начин да се преиздава за повече от 3 години. Издава се нов. Поне така ми обясниха.

Имат си свои особености - примерно след 3 г този на Банксервиз се подновява - това е терминът при тях. Какво ще значи - като му дойде времето ще разбера. Попитайте наистина в НАП.
Банксервиз винаги дават отговор на този въпрос - зависи от това дали електронният подпис след този срок се счита за издаден или преиздаден. Освен да попитате в НАП.
Попитайте издателя на електронния подпис .
При така издадена фактура, следва

...да си изясните на какво основание / и то трябва да е записано / има неначисляване на ДДС във фактурата.
 В крайна сметка правилно или не

Правилно или не, но "удобно"...