А какъв е проблемът да бъде нает автомобилът за целия период на работа по този обект ?

  Искаше ми се да ползвам ДДС по фактурите за гориво!
Единствената  дефиниция , ако може така да се каже , за представителен разход съм срещнала в ППЗДДС .

" Чл. 62. (1) Представителни или развлекателни цели по смисъла на чл. 70, ал. 1, т. 3 от закона са: посрещане, престой и изпращане на гости и делегации; нощувки; консумация на храна и напитки; организиране на делови срещи; тържества, развлекателни мероприятия; екскурзии.
(2) Алинея 1 не се прилага по отношение на организиране на симпозиуми, конгреси, конференции и други подобни мероприятия, които са пряко свързани с представяне или тестване на предлаганите от лицето стоки или услуги в рамките на независимата му икономическа дейност."

Не намирам обаче място на облеклото тука, въпреки , че съм се " старлала " да го видя ... :laugh:
Да .

Споделям мнението / лично, без да ангажирам никого с него / , че би трябвало лицето да си внася парите в дружеството по каса или банка , защото личният труд би могъл да се изплати и след 25 число на месеца примерно, а осигуровките са дължими до 25 число .
СОЛ може да внася на каса осигуровките ежемесечно и да не се налага да се удържат от сумата за личен труд.
А може би си ги внася на каса и не му ги удържате от личния труд ?
dani54 ,

да, може, ако наеме личния автомобил на командированото лице под наем за времето на командировката.
 :wave:
Да, фирмата може да ползва ДК за горива, ако наеме автомобила.

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,6280.0.html
Да, подавате ежемесечно обр.1 и годишна обр.6 .
Да, може . Разбирам , че договорът е сключен на основание чл.67 ал.1 т.1 .:smile1:


Скрит текст :
Бихте ли споделили после и Вие развитието на въпроса, че ми предстои същото ?  :smile1:
 :wave:

Прочетете тази тема и по-конкретно въпроса на toni_s - точно за Вашия случай е , мисля - успех !

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,5404.0.html
Срокът на годност е съобразен със съхранение на стоките при определени условия , които поради липса на ел.енергия явно не са съобразени, мисля.


ЗА непреодолима сила със сигурност не може да се претендира, но защо да ен може да се използва Чл.80 ал.2 т.5 - брак поради изтичане на срока на годност/трайност, определен съгласно изискванията на нормативен акт?
Да, трябва да подадете искане за погасяване по давност до 31.12.2013 , защото след тази дата ще бъдат изискуеми .
Смятам, че не би могло да се говори в случая за непреодолима сила и би трябвало да се начисли ДДС върху бракуваната стока .

http://www.lex.bg/forum/viewtopic.php?f=16&t=33971
Ако това ФЛ продава коли като основна своя дейност то трябва да узакони дейността си като регистрира фирма и при упражняване на дейност да се самоосигурява върху минимум 420 лв. осигурителен доход.
чл.210

3) Алинея 1 се прилага и когато транспортът на работниците и служителите се осъществява с лек автомобил до трудно достъпни и отдалечени райони и без извършването на разхода данъчно задълженото лице не може да осигури осъществяването на дейността си.

За да приложим ал.3 трябва и двете условия да са налице, но вероятно не става дума за трудно достъпни места . :(
По-скоро като превоза става с такси то вероятно и транспортната фирма издава фактура, в която пише транспортна услуга, а не се упоменава такси. А и таксито може да не е лек автомобил.......Би могло да се направи " защита " на тезата с малко повече усилия........ако си струва.
 :shablon_03: :good:


Само остава да кажеш кога ще черпиш по тортичка ....... :laugh: :wave:
Счетоводен стандарт 4
........................ ........
Начисляване и отчитане на амортизацията

6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба.

6.2. Начисляването на амортизацията се преустановява от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба, независимо от причините за това.

СС4 определя регламентира начисляването и отчитането на амортизациите. След като фирмата никога не е работила от създаването си до сега - както упоменавате в питането си - въпросната сграда няма как да е въведена в експлоатация и няма как да и бъдат начислявани счетоводни амортизации.А какво Ви кара да търсите намаляване на стойността на сградата ?

Интересен момент е, че издадена веднъж фактурата и включена в дневника за продажби предполага плащане на цялото ДДС, независимо от това издължена или не е сумата по фактурата. Иначе на данъчните по би им харесало цялата частично получена сума да бъде обложена с авансов данък доколкото ДДС-то са си го взели платено или не от доставчика на СОЛ-а. :laugh: