Angel Halembakov , благодаря за отговора !  :smile1:
Чисто от опасение относно някоя бюрократична "идея" ме занимаваше мисълта да не би да не е съвместимо с техните изисквания да разделяме даден разход вместо да го имаме в последната фактура целия / образно казано / в нужния размер.

Хубава вечер !  :smile1:
Замислих се върху следното :
Ако разходите по програмата са по-малко от преведената сума то "печалбата " се възстановява - връщаме пари.

 ВАЖНО: Във връзка със спазването на принципа за недопускане под никаква форма на реализиране на печалба от безвъзмездните финансови средства, печалбата подлежи на възстановяване.

Това следва ли да означава, че разходите следва да са точно / математически / равни на преведената сума ? Ако имаме в повече следва ли да разделим разхода по , така да се изразя, последната фактура като я разделим на разходи по програмата и разходи не за нея - един вид да допълним до точния размер на превода или това би било недопустимо и следва да представим точни като сума фактури ? Ако пък разходите са за заплати и осигуровки тогава точния размер ли пак търсим като отново ги разделяме в последния месец за постигане на тази точност ?

Не знам дал обясних разбираемо , каквото исках ...
 но аз също се замислих за принципа на заличаване ,подаване  на Д1 И 6.

Съвсем правилно е така - заличаване и нова. След като ще подавате в НАП отпада и притеснението за това как ще се равнят Д1 и Д6 след заличаването, защото те ще го направят с въвеждане и на новата Д1. Въпросът беше как ще се случи при онлайн, но подаването в НАП решава нещата. :smile1:
1. Заличавам Д 1 с вид осигурен 01
2. Подавам редовна  с вид осигурен 03 и съответните осигуровки.
3. Подавам редовна Д 6 само с разликата в осигуровките /ДОО и  ППФ/ 

Принципно "технологията" е правилна. Имам само две съображения :

1. За период преди 01.01.2020 вероятно ще трябва предписание от НОИ или подаване на място в НАП с някакво обяснение, защото едва ли системата ще приеме тези корекции на Д1 онлайн.

2.За да се спази принципа на едновременното подаване на Д1 и Д6 трябва да подадете информацията по т.1 и т.2 едновременно и да се обработи така. Не знам технически става ли, но заличаването на Д1 ще наруши равнението с Д6 , ако не се подаде / и приеме /  едновременно новото Д1 .
Здравей, Nickolay !

Имаше един колега тука и всеки пост му беше с встъпителни думи "предложение" - скоро не съм го срещала. :smile1:
Та...предложение :

1. при внасяне на пари за закриване на сметката - 503/501
2. при служебно закриване на сметката :
    503/499  - не мисля, че заем е подходяща сметка, защото това е по-скоро разчет и задължение   по него, но съм срещала на практика и използването на заемна сметка
    499/70.. - за закриване на разчета

Ако сметката стои в този си вид и преминава така от една в друга календарна година в края на годината вземам операция 503/499 и в началото на другата - същата със знак минус. Текущо през годината я оставям да стои с кредитно салдо, но това , разбира се може да се коригира и всеки месец примерно.
Въведете ЕГН-то и укажете, че това е ЕИК.
Вижте прикачения файл - може да Ви насочи към отговора.

От текста :
Скрит текст :
Е как тогава получавам това ИСКАНЕ, БЕЗ НАП да имат такава информация?
......
Това е казус и трябва да има решение!!!

А защо трябва да чакате НАП да Ви поиска да си платите данъците вместо да го направите , както е редно в определените срокове ?
И да - "казусът" има решение - който има доходи подава декларация и плаща данъци без да чака НАП да му напомни за това.
продаден автомобил за скрап

Здравейте,
в крайна сметка продавате автомобил, а не скрап .  :smile1:
За представителни и управленски разходи не отпадна ли изискването за наличието на фактура? Останала съм с впечатлението, че се признават такива и само с касова бележка.


Вижте чл.10 ал.6 от ЗКПО.  :smile1:
... актуален учредителен договор.

Сякаш е добре всичко в него да е актуално ... :smile1:
При положение, че до 16-то число е осигурен от работодател А на макс 3000 лв и са внесени осигурителни вноски в максимален размер, следва ли работодател Б да внася също осигуровки за месеца или само данък  :good:

Здравейте ,
ако влезете в НАП с ПИК на лицето и отидете на осигурителен доход за месец ще видите, че този месец , в който е осигурено до 16 на максимума ще е изписан ОД 3000 . Повече не може да добавите към него. Ще удържите само данък.
Здравейте ,

ако си спомняте до 31.12.1999 г. работещите на ТД в ЕТ бяха задължени да удостоверяват стаж не с трудова, а осигурителна книжка. След това от 01.01.2000 това се отмени. Имам едно ЕТ от ония времена и съм заверявала в резултат на ревизии . Това обаче беше в сила само за ЕТ и в никакъв случай за ООД/ЕООД. Даже се учудвам за юридическо лице да изискват осигурителна книжка на нает работник. Всъщност май някой му е казал, а не, че е представил ТК и са му поискали осигурителна. Аз мисля, че просто трябва да си го отпратите да си занесе надлежно документите и да не Ви "вкарва" излишно в този филм.

Аз предложих моя вариант, да потърсят други разходи,
Angel Halembakov ,

Споделям мнението Ви по този въпрос. Ако се заложи на материали, формиращи себестойност на продукция не ми се мисли в какви ситуации ще се окажат , ако има непродадена или върната продукция . От друга страна какви обяснения ще се налагат по въпроса каква част от себестойността на продукцията е от материали по програмата и каква - не. И всичко това за едни 10 000 ...

Хубав и усмихнат ден на всички !
Цитат на: Angel Halembakov link=toАз дpic=27608.msg162142#msg162142 date=1601384354
 Разходите за суровини, материали и консумативи необходими за дейността на фирмата са допустими по ОПИК /гледам едно консултантско листче пред мен с посочените "допустими"-това до delphine/.

Струва ми се, че във въпроса има едно замисляне относно последващото осчетоводяване в 303 на същите тези материали - това ме накара и да отговоря така. Може идеята на питането да е друга - не ми стана твърде ясно.  :smile1:
Струва ми се неправилно да се променят осчетоводяванията заради програмата. Осчетоводяването няма причина да бъде друго, но явно по-важният въпрос е дали то дава на направените разходи характеристиката на "допустими" по програмата.
Nickolay ,

надявам се да се включи колега с практически опит по зададения въпрос. Нямам фирма със селскостопанска дейност и може би в чисто практически план не съм "актуална" - все пак мнението ми е, че в последваща сделка предходната като такава с "най-скорошна цена " ще е тази от днес / условно от твоя въпрос / .
Дали няма да ти е от помощ СС 41 Селско стопанство и по-точно т.3.7  от него ?
Това означава ли,че не трябва да чакам обаждане по телефон или е-мейл и направо трябва до отида да получа регистрацията?

Трите дни са минали - това остава да направите и дано са готови с регистрацията.