В двата примера от прикачените файлове продажбата на сграда в единия случай е с договорена цена без ДДС, а в другия случай - с включено ДДС .

При варианта с цена без включено ДДС  имаме прилагане на чл.67 ал.1 ЗДДС:
"Чл. 67. (1) Размерът на данъка се определя, като данъчната основа се умножи по ставката на данъка."
В разработения вариант от Баланс БГ е приложено точно това и правилно е изчислено ДДС съгласно чл.53 ал.1 ППЗДДС :
" Чл. 53. (1) Размерът на данъка за всяка доставка се определя по следната формула:

Д = (ДО x ДС) / 100 , където:

Д е размерът на данъка за конкретната доставка;
ДО - данъчната основа на конкретната доставка;
ДС - съответната данъчна ставка."

В този вариант имаме определяне на данъчна основа и формирането и съгласно изискванията на чл.27 ЗДДС .


При втория вариант имаме цена с включено ДДС и съответно е в сила чл.67 ал.2 ЗДДС и съответно е приложим чл.53 ал.2 ППЗДДС за изчисление на данъка.

" (2) Когато съгласно закона данъкът се приема за включен в обявената или договорената цена, размерът на данъка се определя по следната формула:

Д = (Ц x ДС) / (100 + ДС) , където:

Д е размерът на данъка за конкретната доставка;
Ц - договорената цена с включен данък или обявената цена на дребно по конкретната доставка;
ДС - съответната данъчна ставка "

Следва да обърнем внимание , че в този случай не определяме данъчна основа, а изчисляваме ДДС като тръгваме от договорената цена.
Намирам, че даденото решение на въпроса от И.Кондарев точно следва чл.53 ал.2 ППЗДДС . В случая не следва да говорим въобще за формиране на данъчна основа по чл.27, а направо изчисляваме дължимия ДДС.


Мисля, че в тези две разработки имаме не два варианта на един казус, а два различни казуса, изискващи приложение на различни членове от ЗДДС и ППЗДДС.В случая , за който е зададен въпросът става дума за цена с включено ДДС и следва да се приложи чл.53 ал.2 за определяне на данъка и съответно това е илюстрирано от И.Кондарев.

Това е мнението ми, но би било добре да се получи дискусия, защото въпросът е интересен. Четох различни материали , че много не са съгласни с мнението на Кондарев, но не намерих никъде логична обосновка защо ?

В тази тема си струва да се задълбочим малко в двата варианта, защото не мога някак да приема, че И.Кондарев ще даде неверен съвет по въпроса. Трябва да се прочете по-задълбочено и чл.53 ал.1 ППЗДДС и да се обмисли.
Прикачих го по-горе, успях да го запиша. Дава си точно според мене сумата. :smile1:

/ а, Алфичка го е копнала - това не можах нещо да го направя, но важен е резултатът /
Тами, не знам защо не ми дава да копирам готовото Приложение 6, но си излиза 2500. Попълвам първия месец 1000, втория 2000 и плащане на третия ред в дясно 500 и резултат от обработката 2500 за възстановяване. Провери си пак.
Delphine, доколкото разбирам от постовете на Рори, в случая собственика на ЕООД - то само се самоосигурява като полагащ личен труд собственик без да е получил доход от личен труд. няма какво да декларира като доход като СОЛ.

Напълно си права, sabinaP !  :good:

Рори в прав текст си е написал/а , че лицето не получава възнаграждение  за личен труд / недовидяла съм го / . Разбира се, че като не получава доходи не подава и чл.50.
Хайде, пожелавам на този собственик 2015 година големи доходи и тогава да си подаде ГДД.  :yes3:
delphine,

Прегледах линка, който си дала. Там се коментира полагането на личен труд и неговото отчитане. Прегледах и чл. 52 от ЗДДФЛ, както и указанията за попълване на ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ и оставам с убеждението, че при липса на доходи, СОЛ не следва да подава ГДД.

Рори,

в текста на писмото има следния момент :

" За съдружника като физическо лице, получило доходи от възнаграждения за положен личен труд в дружеството, възниква задължение на основание чл. 50, ал. 1 и ал. 3 от ЗДДФЛ да подаде годишна данъчна декларация."

(3) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Местните и чуждестранните физически лица, придобили доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, букви "е" и "и" от допълнителната разпоредба, подават годишна данъчна декларация по ал. 1 за тези доходи.

Лицето следва да подаде ГДД по чл.50 . :smile1:
http://plusminus.com/bg/tutorials/vat/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B8-%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%BF%D0%BB%D1%8E%D1%81-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%81


http://zdds.info/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=procedura921

Подкрепям написаното от Алфа . Вторият линк може да ви служи за попълване автоматично на Приложение 6 като въведете данни за месеците от процедурата и е много полезен за тестване в този случай.
сигурна ли си? защото аз съм уверена, че отиде ли някой да уведоми за невключен документ от преди година, ще се прибере с глоба. ако имаш опит в това отношение-сподели.

Споделям - не познавам някой, който след като е прочел закона отива да уведомява НАП за невключен документ. Просто защото това дори и НАП не го изискват и очакват.И те четат закони.

Темата вече е напълно изчерпана, мисля и с нищо не допринася повече каквато и да е полза някому.
http://zakonnik.bg/document/view/qanda/146574/262410

Коригиране на грешка при неотразени данъчни документи в справка-декларация по ДДС

Отговаря Лиляна ПАНЕВА - данъчен консултант

Скрит текст :
за делфинчето и алфа - освен точка 1 има и точка 2 в алинея 3 на  коментирания член. и въобще цялата алинея 3 определя КАК да се направи корекция ИЗВЪН случаите на алинея 2. Не знам кое ви дава основание да преценяте, че САМО в определени случаи се прилага точка 2, а че този коментиран случай не е сред тях.

Е, стига, не четем само първите точки в членовете на законите - хвърляме и по един поглед и на другите. :)

(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.


 В чл.126 т.2 пределно ясно си е казано - писмено уведомяване - при неправилно отразени в регистрите документи. В случая обаче няма неправилно отразяване, а имаме неотразен изобщо документ поради което се прилага т.1.
В случая законодателят не трябва да дава никакво тълкувание, а си го е казал в прав текст разбрано и точно.

И в тази връзка съвети от рода на казаното от тебе "може да подадете в текущия дневник и без да уведомявате никого. ако уведомите - ще отнесете глоба от 500 лева при всички случаи"
е една "свободна интерпретация" по въпроса нямаща нищо общо със законовите текстове.

Не знам защо обикновено се смята, че чл.126 води до уведомяване на НАП. Това е вярно в определени случаи, но в този конкретно чл.126 ЗДДС визира следното :

" чл.124
............
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи "

Няма уведомяване, няма проблеми - установили сте грешка, поправяте я в месеца на тази констатация и тъй като тя е невключен документ прилагате чл.126 без необходимост да уведомявате НАП / включвате фактурата в месеца на направената констатация, че сте пропуснали фактурата / .
не, от март миналата 2014 г е.

Вижте и приложете чл.126 ЗДДС.
Ще си напишете сторно бележката и тя не намира действително отражение никъде, защото парите са върнати по банка, а върнатата стока е отразена / не знам защо не с КИ / с протокола, който сте издали. Ако парите бяха върнати в брой тогава щяхте да вземете операцията Дт 411 / Кт 501 .
Според мене :

продажба на стоката             Дт 411/ Кт 702
плащане от клиента              Дт 501 / Кт 411
връщане на стоката              Дт 411 / Кт 702   с минус и издадено КИ
връщане парите на клиента  Дт 503 / Кт 501
                                               Дт 411 / Кт 503
Според мене - да.
http://ekspertis.bg/document/view/pismo/137018/0/

от статията :


"Когато самоосигуряващото се лице не е извършвало дейност през целия месец или е било във временна неработоспособност, бременност и раждане или отглеждане на малко дете (при условие че е осигурено за фонд „Общо заболяване и майчинство”), окончателен размер на осигурителния доход следва да се определи само за времето, през което е имало дейност. За тази цел сумата от ред 13 на колона 5.3 трябва да се раздели на броя работните дни, през които е упражнявана дейността. Месечният осигурителен доход се определя, като така изчисленият среднодневен осигурителен доход се умножи по броя на работните дни за всеки един месец от периода, през който лицето е упражнявало трудова дейност."
А,защо получен доход за 2014,не трябва ли за 2015г.?
Сумата,въпреки че е за м.12.2014,нали е платена през 2015?

Нали сме на вълна подаване на декларации по чл.50 / все още / та направо за тази декларация косвено отнесох въпроса ти .  :smile1:
А то било / сега видях / за напускащ 2015 служител. Разбира се, че е така - заплатата за 12.2014 влиза в служебната бележка за 2015.  :good:

/ набързо на този човек му подадох ГДД 2014   :lol: /
" Заплатата за м.12.2014г. е платена през м.01.2015г."

от служебната бележка :

".....в уверение на това, че през 201 4 година е придобил/а доход от трудови правоотношения, както следва:     "




http://qwerty1/4444-majchinstvo-sled-po-malko-ot-godina-trudov-staj/

Ако имате възможност да продължите осигуряването си като наето по трудов договор лице след изтичане срока на програмата ще придобиете изискуемия осигурителен стаж и ще може да ползвате права като майка до 2 г. на детето.