Още нещо, през 2013 когато сме на загуба има внесен авансов данък, четох, че внесения авансов данък намаля печалбата или увеличава загубата както е в моя случай, и съответно 503/452  , после 452/123 за 2013 г. През 2014г искахме и НАП ни го възстановиха, тогава 503/452 и  123/452 със знак минус.Обаче сега виждам че,  в баланса стои минуса на внесени данъци в-у печалбата, в оборотна разбира се го няма като салдо на 452, но програмата ми го изкарва в баланса .Така ли трябва да е?

Защо въобще вземате тези операции ? Оставете си го като надвнесен до момента на възстановяването му и тогава салдото ще се закрие с тази сума.
След като ще изплащате личен труд 1000 лв. , ако се осигурява на задължителните 420 в края на годината ще има да довнася осигуровки . Точно в този случай е по-добре да се осигурява на 1000 лв. - така или иначе ще ги има тези 1000 като доход.И още - в случай, че се осигурява на 420 авансово при личен труд 1000 ще има надвнесен данък в края на годината.
Струва ми се, че всичко е правилно.При вземане на Решение за покриване на загубата с реализирана печалба ще вземете Дт 122 / Кт 121 .
Какъв е смисълът да се осигурява на 1000 лв, ако няма да защити този доход и да има реално такъв за деклариране ? Ако е задължен да внася на 420 , а внася на 1000 без доказан доход осигурителният доход, който реално ще му се признае е 420.
Ако започнете да правите "склад" на счетоводната програма как би се обяснила при една проверка или ревизия разликата между наличностите по счетоводни данни и тези в софтуера на магазина ? Би трябвало да има съответствие и да ползвате данните от софтуера наготово без да правите друг склад, който се явява различен от правилния.......Изисквай те от фирмата да Ви дава данни за отчетна стойност и наличности по програмата , която ползват. Пиша това, защото казвате, че "Искам всичко да направя както е редно . " За несъответствията да си носи отговорност собственикът.
Една стандартна бланка на фактура върши отлична работа .  :good:
Да, правилно - подавате обр. с код корекция на лицето и обр.6 с разликите в повече за осигуровките и ДДФЛ. За ДДФЛ датата е ясна - както сте я упоменали. За обр.6 с осигуровките мисля, че не е задължителна същата дата като на първата подадена, но не пречи и така да е. Датата в кл.18 е дата на начисляване/изплащане .:smile1:
Позачетох се в този Проект и особено в частта му за този Национален съвет. Голяма работа ще да е този съвет, както го гласят - ще си създава стандарти, ще прави промени / или предлага такива / в Зсч, ще следи прилагането...........аз като гледам отиде, иззеха работата на Сметната палата, на данъчните , на законодателните органи / почти / . Стана като в този филм на Чарли Чаплин - Хлапето - малкият тича и чупи прозорците, а бащата след него предлага труда си да слага нови. На това му се казва умение да направиш изкусни врътки та да постигнеш това, което си си наумил.

С една дума - хора без работа в пряк и преносен смисъл.
Толкова голяма номенклатура и голям документооборот според мене изискват и по-сериозно отношение от собствениците на фирмата, които би следвало да си купят софтуер с отчитане на продажби и покупки от доставчици в реално време. Не знам какви пари биха накарали някого да обработва 700 фактури, че да им прави и склада. Иначе няма проблем да окрупните групите и артикулите, но все пак това е къртовски труд /700 фактури са това..../ .
Никога не съм била привърженик на нападките към Микроинвест, защото не съм срещала негативно отношение от техните дистрибутори на местно ниво. Много се надявам това, което пишеш да не е позиция на Микроинвест, а само на един "тарикат" от дистрибуторите, който се явява един "сертифициран" простак и само петни името на фирмата, която представлява. Даже бих им препратила този отговор като илюстрация за "професионализма" на представителите им.
Благодаря ви за съдействието!
По повод това финансиране не са извършени разходи, като лихви примерно, значи ли да не ги включвам?
Миналата година не сме ги показали в приложение 4 с код 6, сега не знам, какво да направя ще има ли някъкви глоби, ако се открие тази грешка?

Ако по това финансиране имате задължение все още към собственика към 31.12.2014 то посочвате сумата в т.4, а за минали години не бих правила нищо.Честно казано след толкова разнопосочни мнения неслучайно промениха Приложение4 - намирам, че сега има по-ясни критерии кое да бъде вписвано. :smile1:
Не трябва ли да имам 10 дни атработени преди да ползвам отпуск ата?

Не.

И за Нои никакви документи ли не трябват при връщането???

Не.
Аз Ви подведох с горния си отговор. В записа на обр.1 на всеки работник присъства процента за ТЗПБ на фирмата в зависимост от дейността и. Следва да подадете нови записи - вече коригиращи - на обр.1 с правилния процент ТЗПБ и редовна обр.6 с разликата в повече за този фонд.
Продължава. Това са две различни основания за осигуряване и доколкото като СОЛ упражнява дейност и има и ДУК то и двете осигурявания си вървят ........
Защо коригиращи ? Ще се подаде само обр.6 редовна с разликата в повече. :smile1:
Нищо не пречи да се избере осигурителен доход над този минимален.......стига да се достигне реално като доход през годината.
Не може СОЛ сам да си решава на какъв доход да си внася осигуровки - има си прагове според доходите от 2013г..

Все пак те са минималните задължителни........ :smile1:
Така е по отношение на давностния срок на глобата, да. Имайте пред вид, че при по-късно подаване на обр.6 системата начислява лихви и колкото по-късно ги подадете толкова по-голям ще е размерът им. Подадох пропуснати обр.1 след 3 месеца и нямам глоба / честно казано и не очаквам / . :smile1: