Като основен капитал, не съм наясно с какво разполага.

Не е и необходимо. :smile1:
Става дума за ФЛ, а не юридическо. Тука имате отговор :
https://kik-info.com/forum/index.php?topic=29279.msg171053;topicseen#new
Моля, коментирайте и правилността - важно ми е!
Не мога да си обясня от къде идва разликата - има заеми - отразени са, приключени са разходните и приходните сметки и пасива не излиза с около 5 хил. лв.

Заличете добре лични данни и копнете баланса да се види какво точно има.
е заложено салдото само на банката. В пасива сумата е заложена като резерв, но отново не се приравнява баланса.

Без да коментирам правилността на записванията - чисто математически - салдото по 503 в дебит и същата сума като резерв в пасива - как не се равнява баланса ?
 Не разбирам заяждането.

Няма заяждане - всъщност отговори се на въпроса Ви. Имате услуга - регвате се и издавате фактура, нямате услуга - издавате фактура. Вие така и не дадохте отговор дали извършвате услуга, дали продавате стока или имате продукция примерно. Все различни неща. В такъв смисъл е и препоръката да се обърнете към счетоводител на място, защото тука давате оскъдна информация, която изисква уточняващи въпроси и не се стига до края на темата.

Хубав ден !
Делфинче, не ти ли се струва,че въпросите са "по принцип" и само се опипва почвата чрез съвети от типа ЕЖК
:(
Или е продала нещо като ФЛ и сега ѝ искат документ...

Май и двете неща са верни, Хиксче ! Не знам как се казва това действие , при което те "въртят на шиш" до получаване на удобния отговор. Даже щях да пиша, че е редно да потърси счетоводител на място и да се изяснят нещата. :smile1:
  Имам клиент в Гърция, за когото изработвам макети, рекламни щандове, брошури и т.н.

Бихте ли написали примерния текст на една фактура към вашия клиент ?
Всяка Заповед има и дата на връчване, получил и т.н. Доста е бюрокрацията, но нали и лицето трябва да бъде уведомено какво му се дава, на какво основание и т.н.. Заповедта следва да се съхрани и в досието .
Нев може ли само да начисля бонусите?

Все пак трябва да имате някакво основание, нали ?
 Това с ДДФЛ и Д1 за 08,2021 не го разбрах

Имах предвид да подадете Д1 с код К за това лице да 08.2021 и в ДДФЛ да включите и този по чл.224. Няма да промените по този начин Д6 с код 5 за август и системата няма да търси едновременно подаване.
Здравейте работник с последен работен ден 01,09 в който е в самоотлъчка и освободен считано от 02,09,2021 , има начислено обезщетение по чл 224 не мога да му подам Д1 сега и изобщо трябва ли да се подава декларация

Реално този работник е неосигурено лице за месец 09.2021 и няма как да бъде формирана Д1 - не можете да въведете никакъв код за вид осигурен. Според мене не следва да се подава Д1, а данъка ще си посочите в Д6 с общия на всички наети. Евентуално бихте могли да посочите ДДФЛ и в Д1 за 08.2021 - това "за протокола".
Здравейте,

в един момент , когато едва ли някой знае отговора на този и подобни въпроси , е много ласкателно за професията да си мислите, че само счетоводител е способен да отговори на този въпрос.  :good:
Може и да перифразираме - ако някой изобщо може да отговори на такъв въпрос би бил единствено счетоводител .

Това - с малко доза хумор. Хубав ден !
А как се определя на колко да се осигурява на ДУК, минимална работна заплата или прага на длъжност управител в съответния код на дейността?
Задължително се осигурява за всички рискове (+болничен)?
ДУК може ли да бъде без възнаграждение (собственика и управителя не са свързани лица), за да не плаща данък, а само осигуровки?

Договорите за управление са приравнени на трудови по отношение на дължимите осигуровки и данъци. Справка - Допълнителни разпоредби ЗДДФЛ пар.1 т.26и . В тази връзка отговорите са  , че лицето ще се осигурява за всички рискове на прага за длъжността или на брутната РЗ, ако е по-висока от него. ДУК без възнаграждение съгласно чл.16 ЗКПО е отклонение от данъчното облагане.
Какви са вариантите за осигуряване на управител регистриран в Агенцията по вписвания, на което собственик е друго лице, фирмата е ЕООД.

Вариантът е един - по ДУК, с код 10 в Д1.

Няма вписан ДУК в агенцията.

Не се и изисква, въпреки, че съм виждала да публикуват и договори.

Управителя няма сключвани трудови договори, води се безработно лице, не е пенсионер.

След като работи по ДУК и по този начин упражнява дейност вече не е такова лице. :smile1:
 Информацията, която получаваме от различни счетоводители и юристи варира

Това направо ме изненадва и озадачава. И дори леко ме съмнява.  :smile1:
Може ли ЕООД, което не е регистрирано по ДДС, да издаде фактура на фирма, чиято дейност е в друга държава от ЕС?

И може , a и трябва, когато има обстоятелства за това. :smile1:
Здравейте,
ако лицето е с ДУК то правилният код е 10. Код 90 е за СОЛ с личен труд, който се осигурява на друго място. С код 10 би трябвало да нямате проблем, ако посочите работните дни в позицията дни в осигуряване без осиг. вноски.
Ако приемем, че вариантът, който описвате ще си остане така - с код 90 вижте дали в Д6, която подавате нямате колона с вид плащане 5 и нули. Ако има - отстранете го макар, че е с нули. Д6 подайте само с вид плащане 8 и данъка - записът да е в 1 колона.
Не може всичко да е идеално, но не мисля, че ще имате проблеми. :smile1:

ДС от 11.10,считано от 01.09 ли?
Направете си корекция на Д1 - вместо с код 04 /ако не греша - за втори трудов договор / подайте с 01 за основен. Системата би Ви приела и ДС за промяна на основанието. Въпреки практиката да се прекъсва стария и прави нов бихте постигнали същия ефект и с ДС. Преценете си Вие.
Аз я вадя от осигурителния доход за здравно.

И не само ти.
 :good:

Аспасия Петкова
Eксперт по социално и здравно осигуряване


от линка на стр. 8 :
Скрит текст :
Какво бихте ме посъветвали, ако е пропуснато това задължение?

Да не си "замълчавате".  :smile1:
Можете да използвате примерно увеличението на МРЗ и въпреки , че за РЗ не се подава уведомление да подадете и да вмъкнете вътре ЕКАТЕ.