имам и ВОП, трябва ли да го отразя в дневниците като дружеството е регистрирано само по чл 97а и ако трябва, както при регистрирана по ДДС фирма ли се процедира фактурата за покупката се отразява и в двата дневника?

ППЗДДС
чл.113
(3) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 6 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2020 г., в сила от 20.03.2020 г.) Регистрираните лица на основание чл. 97а, чл. 99, ал. 1 - 6 и чл. 100, ал. 2 от закона могат да не изготвят дневник за покупките. В тези случаи подаваният от лицето дневник за покупките трябва да съдържа един-единствен запис със стойности "нула" за числовите полета и "интервал" за символните полета.
А в другият случай  фирмата е регистрирана по чл. 97а, в този случай самоначислявам си данъка с протокол по чл. 117 и го отразявам в дневника за продажбите.

https://www.tita.bg/free/taxes/565

дружеството регистрирано само по чл. 97а от ЗДДС при получаване на фактура за услуга и за стока от ЕС начислява протокол по чл.117 и в двата дневника ли посочвам протокола и в дневника на продажбите и в дневника на покупките?

Не.
СС 2

Себестойност

8.5. Предприятията определят организацията за отчитане на разходите и начина на формиране на себестойността на продукцията и услугите съобразно изискванията на този стандарт и спецификата на производствената дейност, и вида на произвежданата продукция. Тази организация е елемент на счетоводната им политика и се прилага системно най-малко през един отчетен период.

дали има някъде нормативно задължение да формирам себестойност всеки месец
Не.
Правилно ли съм разбрала ?

Правилно. :smile1:
Смятам да осчетоводя фактурата, без да я включвам в дневниците. Съвети?

И аз смятам така. Нямате внос, стоката не влиза в страната, сделката е извън обхвата на нашия ЗДДС.
При липсващи ведомости за глобите - да, налагат ги, но и изискват възстановяване на ведомостите по подадени данни - поне на местно ниво не те оставят ей така. Кой успява, кой не, ама е голям гърч.
 какво Ви искаха?

Ето това ми искаха при дерегистрация през 01.2023 .
Скрит текст :

Буквално го копирам от Искането на документи при подаване на Заявлението за дерегистрация.
Подаваш Д1 с код К за всички наети. Подаваш Д6 с код К и верните суми.
Това е, което трябва да направиш. :smile1:
Може.

Условия за придобиване право на парични обезщетения в размер 50 на сто от обезщетението за отглеждане на дете до 2-годишна възраст, когато не се ползва отпускът за отглеждането му
Скрит текст :
източник НОИ
https://nssi.bg/fizicheski-lica/po-bg-zakonodatelstvo/dete-do-2-godinshna-vyzrast/
Би следвало да се издадат 2 УП3 за всеки период с различно намалено работно време - нали над табличката то се упоменава - колко е законоустановеното и колко е по договор.
https://kik-info.com/forum/index.php?topic=5347.0.

Има и доста други теми тука по този въпрос. Успех!
Кое е ... най добре за фирмата ?

Да се прекрати трудовия му договор, и да се регистрира като СОЛ

Ето това. И е добре да му определите и възнаграждение за личен труд.

Иначе има и други правилни неща , но това е според мене най-доброто. Разбира се може да имате и други съображения и те да диктуват друго развитие по въпроса.
Точно поради такива проблеми е редно всеки месец да се прави една контрола на задължения и плащания. Като не се прави дълъг период от време е трудно за откриване разминаването.
 Според мен не трябва нова ОКД.

Подкрепям . Имам такива случаи.
Дали мога да я дам на разход или е задължително да е ДМА

Ако имам закупена мебел за офис, която е на стойност над прага за ДМА задължително ли е да я въведа като ДМА?

Как би трябвало да си отговори задължително един счетоводител ?
Не може да има ГД със своето ЕООД.
Не го ли знаехте?

Аз не съм писала ГД, а договор по ЗЗД. Той може да е за възлагане на определена задача. Но по въпроса за ГД няма да влизам в безплодни спорове.  В други теми пишете,че няма понятие ГД., а тука ползвате термина. И все пак да кажа,както за не едно и две Ваши мнения - дано питащите не Ви вярват сляпо.

Прекъсване. Прекратяването е окончателно действие без "връщане" назад. :smile1:
Какво трябва да направя, ако осчетоводя фактури, които са за лични нужди?

Може би собственикът да върне парите с ПКО в касата на фирмата, а самото плащане да го отразите на разчет ?
Не е задължително да има ДУК. Сключете договор по ЗЗД, възложете му някакви задачи във връзка с командировката.
И мен това ме обърка в началото дали оборот Б включва ддс-то или не.

Това, че оборот Б включва ДДС-то може да проверите и чисто математически.
Пример :
оборот Б - А
ДДС Б -    Б

ДДС = А / 1,2*0,2


/ Ако оборот Б беше нетния ДДС-то щеше да е 0,2 от оборот Б, но не е така. /