" Моля отговорете ми наистина ли е нормално счетоводителя да приключи годината със задължения към бюджета........"

Какво да коментираме повече след такъв въпрос ?  с цялото ми уважение към питащата - моля да не го приема лично

Това , ако не друго показва какви са очакванията , които собствениците имат към нас...........и това е продукт на действителността, в която счетоводителят си е направо магьосник , но това е вече свръх...........
Аз смятам, че всеки счетоводител прави и платежните за плащане на съответните задължения, по които той или собственикът плащат в банката или в брой съответното задължение и подава за това необходимите декларации. Формирането на задължения е резултат от декларирани такива , но неплатени. Не са давани платежни ли ? Или не са давани / внасяни пари ? Аз поне не познавам счети, което само да подава обр.1 и 6 / примерно / и да не пише и дава платежните за дължимите вноски. А неплащането е определено " простъпка " на собственика.
" Моля отговорете ми наистина ли е нормално счетоводителя да приключи годината със задължения към бюджета, за които дори не ни е уведомил и това си е наш проблем! "

Счетоводителят приключва годината съобразно представените му документи. Не счетоводителят приключва годината със задължения към бюджета, а фирмата не се е разплащала редовно с бюджета поради което счетоводителят е документирал тези нейни задължения при приключването. Нали подписвате годишната си декларация собственоръчно, подписвате годишния финансов отчет ? С какво повече да Ви информира счетоводителят относно задълженията Ви ?
И да - нормално е да приключите със задължения / фирмата, а не счетоводителят / , ако те не са плащани своевременно в законоустановените срокове.
Все пак трябва да правим разлика между начисляване на осигурителни вноски и ДДФЛ за сметка на работника и действително удържани такива. Питането Ви беше за служебната бележка при неизплатени заплати - как може при неизплатени заплати да има удържани осигурителни вноски ?

ето Вашия текст :

"... според мен поне удържани осигуровки би трябвало да се посочат, след като са подавани Д1 и Д6 за  начислени заплати."

Няма как заплатите да са само начислени, а осиг. вноски - удържани.
Как ще са удържани като не са платени - удържат се при плащането.  :smile1:
И аз се присъединявам към молбата на SBR ползващите Делта Про да споделят плюсове и минуси на програмата...........намирам се в голямо двоумение и чудене за бъдещото и ползване.......

Във връзка с темата - излиза че доходите от патентна дейност въобще не влизат в дохода за детски, а влизат пенсии, обезщетения, помощи и стипендии.... Едното е доход от трудова дейност, но облагаема по ЗМДТ, а другото са обезщетения...


Това е голям бисер, сътворен от законотворците ! Парадоксално, но законосъобразно , факт !  :good:
Актуалната т. е. последната версия.
ЗСПД
..........
Допълнителни разпоредби



§ 1. По смисъла на този закон:
........................ ..
2. (изм. - ДВ, бр. 69 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г.) "Доход" са всички брутни доходи на семейството, които са облагаеми по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, както и получаваните пенсии, обезщетения, помощи и стипендии, с изключение на добавката за чужда помощ по чл. 103 от Кодекса за социално осигуряване, стипендиите на учащите се до завършване на средно образование, но не по-късно от навършване на 20-годишна възраст, както и помощите и средствата, получени по този закон и по Закона за закрила на детето.


И аз като Ирена смятам, че дивидентите следва да се включат при изчисляване дохода за получаване на помощи за деца - съгласно горецитираната разпоредба на ЗСПД и на това, че дивидентите са облагаем доход съгласно ЗДДФЛ .  :smile1:
Към неговите атаки се присъединяват и служители на НАП от Принудително събиране. Това последното споделям от личен опит.
" Нека без страх да изразим нашето мнение по всички въпроси и хора от които зависи това ние да сме на онова професионално, социално и материално ниво, което цялата счетоводна гилдия и обществото очаква от нас!"


Това силно ме впечатли !
А защо не си изказвате " без страх " мнението ?
И уверявам ви, нямаме никакви очаквания към вашето " материално ниво " .

С искрено уважение съм към тези експерт-счетоводители, които споделят опит в теми тука и из интернет пространството, публикуват мнения и участват в дискусии по професионални въпроси. Вероятно те нямат притеснения относно професионалното си и материално ниво за разлика от тези от тях, които ще изказват мнението си " без страх"  в затворените групи.
http://www.kik-info.com/calculators/maichinstvo.php

В горепосочения линк има калкулатор от КиК-инфо за изчисляване на болнични като са дадени и указания как да се процедира - ще можете да си изчислите сумата.  :smile1:
За времето, през което ще сте в болнични работодателят ще трябва да внася здравни осигуровки в размер на 20.16 ст. за месец и да, да придвижва болничните , които ще представяте , да подава и обр.1 за Вас.
Корекции на грешки при декларирането

Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

" И аз съм за нормална последователност на събитията: Грешка - Откриване на грешката - Анулиране на сгрешената фактура - Издаване на правилна фактура. "  :good:

Според мене в този случай правилната вече фактура с февруарска дата не би трябвало да се включи в априлската СД , а да се спази разпоредбата на т.2 въпреки, че това по никакъв начин няма да промени резултата .
Така мисля, че следва да се постъпи.
Не е необходимо номерата да са последователни и точно от този кочан , който сте започнали - можете да използвате друг кочан фактури .

 Така примерно работят фирмите, които разнасят стоки по магазините и всеки техен представител има отделен кочан , от който издава фактури .
За увеличаването е ясно ,но аз все си мисля че не са разход на фирмата и нямат място в гр.60...?

Не са данъчно признат разход, но счетоводен са . :smile1:
Фирма има мотокар, който се използва за дейността на фирмата - товаро-разтоварна работа . Предстои да се извършва същата работа и за друга фирма като ще се издава и фактура за договорената сума. Сещате ли се за необходимостта от някакво разрешително или каквото друго би могло да е, необходимо за извършване на тази дейност от фирмата / не е транспортна услуга / ?

да не попадна някъде, където не мога сега да съобразя, че ме " дебне" нещо......