Принципно фактурате от друга страна не е данъчен документ по смисъла на нашето законодателство. Евентуалното "включване" на фактури става чрез Протоколите по чл.117, когато следва да издаваме такива за начисляване на ДДС, но не включваме самата фактура. Като говорим за включване имаме предвид дневниците по ЗДДС, а иначе си осчетоводяваме тези фактури за счетоводни цели.
Честно казано и на това не можаха да ми отговорят. Някои го тълкуват като стока , други като валута , трети като услуга. Но мисля че би трябвало да има някаква формулировка някъде.

И аз като bobo да попитам - бихте ли ни обяснили с думи прости какво е това по своята същност / извън счетоводното тълкувание / ?
Цитат
А да попитам още нещо.От кога трябва да подам Код 5 за започване на осигуряването.Докъто стане прехвърлянето на ЕООД ще мине може би месец-два.И през този период длъжна ли съм да подавам,че ще се осигурявам от когато е починало лицето тоест за месеците назад.?

ОКД5 ще подадете в 7 дневен срок от започване на дейност, когато и да е това напред във времето. Осигуряването е в пряка връзка с упражняването на дейност - има ли такава следва осигуряване, а ако няма - не.
1.Аз имам две години още до пенсия.В момента работя на ТД като се осигурявам на максимума,но работата ми е периодична с командировки  на период от 3 месеца.Месеца в който не работя ми е в неплатен отпуск.През този месец трябва да плащам осигуровки през фирмата като СОЛ върху 710лв.
Как може документално да се оформи за другите месеци да не плащам осигуровки,а само за месеца в който съм в НО.

За месеците, през които ще се осигурявате на максимума по трудов договор не дължите никакви осигуровки като СОЛ. Не е необходимо да правите нищо специално по този въпрос . В персоналния регистър е видно, че имате максимален осигурителен доход за този период. Можете да си разпечатвате тази справка от там, за да имате обоснованост, че не плащате осигурителни вноски .


2.Ако няма вариант така,тогава трябва да поискам да ме осигуряват на 2600 и да ми върви осигуряването и от двете места.

Това според мене е излишно усложняване на нещата.

3.Стажа как ще ми се зачита- на ТД съм на 8 часа ,а като СОЛ пак ли ще е на 8часа и имам ли право така?

Стажът ще се зачита 8 часа на ден - няма как да е 2*8. А от двете места ще се взема осигурителния доход за определяне на пенсията.

4.Имам и за 2 месеца платена борса,която няма да мога да използвам като приема ЕООД.
Може ли след7-8 месеца фирмата да се прехвърли на друг и аз да искам да ме съкратят по ТД за да си доизползвам борсата?

Да, можете да си ползвате остатъка от борсата при това положение .
https://qwerty1/statiya/obezshtetenie-za-bezrabotica


Съболезнования за случилото се.
КТ
Чл. 269. (1) Трудовото възнаграждение се изплаща в пари.


Не виждам проблем нито противоречие с КТ.
0% за хляба, а за закуските, нали и те са от брашно?

Да, от брашно са, но не са брашно.  :smile1:
Може ли цената на придобиване да бъде увеличена с разходите за ремонт /боядисване, шпакловки, гипсокатон и т.н/ платени по банков път и издадени фактури за тях?

Не, защото за данъчни цели имате 10% признати разходи, с които се намалява облагаемият Ви доход от продажбата на недвижимото имущество. Справка - Приложение 5, част I  колона 6 на ГДД чл.50.
Данъчните облекчения за физическите лица са си чиста проба счетоводни затруднения - най-лесното им решаване преминава през подаване на ГДД от ФЛ.
Реално касата е била на минус и за това са се натрупали.

Започнете сега обратната процедура - "налейте" пари от продажби в касата и ги връщайте.
Като е била покривана червената каса как сте "давали" тези средства - като заем, като допълнителна парична вноска ?
Според вас какво трябва да се направи без да се обжалва предписанието на Нои?

Или обжалвате, или изпълнявате предписанията.
Колега, хубаво е да си покачвате адреналина, но има толкова по-приятни начини за това.  :smile1:
Само информативно - получавам днес фактура за плащане по банка с една банкова сметка, а към нея е закрепено и щракнато с телбод листче с друга, защото посочената е закрита, а фактурите са напечатани.
И защо си мислите, че е законно да пише само цех?

Изобщо не коментираме кое и дали е законно, а дали в случая е необходимо или не ДС.
Пише адреса на сегашния цех


При това положение ще промените това вписване с ДС. Ако пишеше само цех... щеше да е друго.  :smile1:
 Може би трябваше само ЕГН

Не, правилното е и двете. По-скоро проверете има ли подавана ОКД5 за започване/възобновяване на дейност от този ЕИК, когато е стартирал дейността си.
Защо е нужно да "чистя" касата с оформянето на дивидент,след като реално това е било СРП /скрито разпределение на печалбата/.

Мене пък по-скоро ме е занимавала обратната страна на това - защо да е скрито разпределение на печалбата като си е авансов дивидент, но последният до скоро беше "неразрешен" от НАП. Явно въпрос на гледна точка и конкретна ситуация. Личното ми предпочитание е да си имаме право на авансов дивидент официално и да не се притесняваме да го раздадем. Това с документацията не ми се струва най-важно - ще си я правим. :smile1:
Само не знам за НСИ какво да правим.

Най-добре нищо. :smile1:
ЗП прекратява дейност. В декларацията за прекратяване какво се посочва - ЕГН, БУЛСТАТ или и двете.

Ако имате предвид ОКД5 - и двете.