Освен в декларация 1, която се подава за август, трябва ли да се отрази другаде? Трябва ли да се подава в НАП за спиране на осигуряване и отново за започване като пенсионер?

Това е достатъчно. Не е необходимо да подавате ОКД5 за прекъсване и отново за възобновяване.  :smile1:
Значи мога да я включа, изисква се регистрация по ТЗ, а не по ЗДДС.

Просто вижте всяка една точка и преценете дали вашата услуга отговаря едновременно на тези условия. Обърнете внимание на т.1 по отношение на характера на услугата.
Здравейте, колеги, имам следният казус: дружество е закупило преди 3 години лек автомобил от юридическо лице, без ДДС, на база чл. 50 от ЗДДС. Сега дружеството продава същият автомобил на физическо лице, и питането ми е фактура с ДДС ли издаваме или без, като се позовем отново на чл. 50, ал.1?

Не можете да се позовете на чл.50 ал.1 защото той препраща към чл.70, а Вие не сте имали случаи от изброените в този член.Не сте имали фактура с начислено ДДС, което поради обстоятелства изброени в чл.70 да не сте имали право да ползвате като данъчен кредит.
Според мене следва да начислите ДДС.
/ отговорът ми е извън коментара за ползванeто на чл.143 /
Правилно сте разбрали. НАП не уведомявате специално. :smile1:

чл.74 ЗДДС

Скрит текст :
Ако продължи да се осигурява на 510 в края на годината ще довнася осигуровки. По принцип не е задължително да му увеличавате осигурителния доход, но бихте могли с цел избягване на довнасянето и формиране на по-голям разход за фирмата.
 Ако лицето прецени, че може да е "дилър" - може да се възползва от него.


Според мене преценката е не дали лицето може да е дилър , а дали ще приложи общия ред на облагане с ДДС или ще се възползва от възможността да продаде автомобила като втора употреба . Но по презумпция то трябва да е дилър.

Така разбирам нещата в случая и доколкото не се занимавам с такава материя на практика може и нещо да ми убягва. :smile1:.

http://trudipravo.bg/mesechni-spisania/mesechno-spisanie-schetovodstvo-danaci-i-pravo/menucontfp1/113-mat05

от линка :
Скрит текст :
Само искам да отбележа, че посочената по-горе възможност е приложима в случай, че лицето е ДИЛЪР.
Определение за дилър е дадено в ЗДДС , ДР ал.1 т.23 ЗДДС . Именно дилърът прилага чл.143 , ако направи такъв избор.

Така мисля.  :smile1:

Лорд Левингстън се разхожда в мол и пита слугата си?
- Джон, какъв е този шум?
- Протест на майки, сър.
- За какво протестират?
- Да могат да кърмят на обществени места, сър.
- Някой забранява ли им?
- Никой, сър.
- Тогава защо викат?
- Тъпи патки, сър.


Здравейте, фирмата ни е продала стоки-плат на италианска фирма с валиден vat номер. Начислили сме 20% ДДС, защото нямаме доказан транспорт.

Начисляването на 20 % ДДС при недоказан транспорт следва да стане с Протокол. Няма как да начислите ДДС още в първичния документ все едно сте убедени, че стоката няма да напусне страната. Ако последното беше вярно нямаше да говорим изобщо за ВОД.
Исках да постна ей това нещо :
https://www.tita.bg/laws/115

и в частност описанието на ето тази процедура :
Скрит текст :

Кой месец е направен въпросния ВОД? Помислих, че става дума за 07.2018 - ако е така за нищо не е късно. :smile1:
По принцип е така , но дано пък другата страна не си издаде протоколи въпреки начисленото ДДС и да се "разминете"...

Така е за начисляването на ДДС, но ВИЕС следва да си подадете.
По принцип е така , но дано пък другата страна не си издаде протоколи въпреки начисленото ДДС и да се "разминете"...
Да уточним нещо и за матрицата - ако я изработвате с Ваш материал и я фактурирате на клиента няма как да е услуга - според мене Вие продавате на съответната фирма матрица / макар и поръчана от нея / . Нямате ВОД , разбира се .
Друг би бил въпросът , ако клиентът Ви е предоставил материал за изработка на матрицата - тогава бихме могли да кажем, че извършвате услуга - изработване на матрица и след това тя е собственост на фирмата - поръчител.
Пропуснах да напиша, че гръцката фирма плаща 50% от стойноста на матрицата, пора ди това, че остава за ползване след това от българската фирма.

Какво се случва на практика ?
Вие извършвате услуга - изработване на матрица във  връзка с дадена поръчка и след това тази матрица Ви е продадена на половин цена ли ?
Само ако трудовия договор е сключен за управленска работа.  А ако е за друга ....., например, като шофьор?!

Сигурно би минало доста време докато подобен въпрос стигне до Върховния съд и той постанови какво да правим...
Все ми се струва обаче, че по този въпрос - назначаването на трудов договор на управител на ЕООД няма дълго да издържи тезата, че това НЕ може да стане. Имам доста примери около себе си за сключени такива договори и никакви проблеми с това...Иначе моите уважения към това Решение на ВС / не съм го чела обаче / .
Попълвате си всичко по ГДД чл.92 - идеята е да я подадете вече правилна и изчистена от пропуските и грешките. Ще Ви се зареди вх.№ от НСИ - той няма да се промени дори и да правите корекции по ГОД. Ако това се налага - обърнете се към НСИ за съдействие. Те ще Ви обяснят какво следва да направите . Корекцията/евентуално/ на ГОД няма връзка в случая с подаването на коригираща годишна данъчна декларация по чл.92.