Нито извършва дейност само подписва документи

Преди години един клиент казваше : "По цял ден пишеш и нищо не правиш - ей това е работа " .
Колеги, а как тълкувате предложените нови членове  за обезщетенията по време на извънредно положение на страница 9 - чл.218а и 267а?

Някакво подобие на опита за промяна в режима на авансовите вноски.
Мисля, че в тази си част апартамента в Унгария напълно отговаря на определението за място на стопанска дейност.

Здравейте,
не знам точния отговор на поставените от Вас въпроси , но фиксирането на обекта само по себе си дали е достатъчно ? Все пак дейността трябва да се извършва "чрез обекта " . В смисъл, че той трябва да е център на дейност, а не една недвижимост просто. Ако лицето живее постоянно в България и си извършва дейността от тука бих подкрепила първоначалния отговор на Маграт.
Хората са започнали да се държат, все едно извънредното положение е Дивия запад.

 :good:

Набира скорост мисленето, че всичко е позволено и всичко е простено.
Благодаря за отговорите,има удръжки до 04м. по ГД,след това няма.

Дохода , получен от началото на самоосигуряването разделяте на месеците на упражняване да дейност като СОЛ / без значение на броя на отработените през тях дни /  и вписвате в к.5.
Не полага личен труд във фирмата си и се осигурява от 05м.на минималния праг.

Това е една невъзможна комбинация - след като се осигурява значи полага личен труд. Или обратното - след като полага личен труд се осигурява. Просто не получава възнаграждение за това. Попълвате колона 4 с авансово избрания осигурителния доход и до тука. Колона 5 е, ако има доходи като СОЛ. Не знам ГД как е сключен. Някои правят удръжки дори и на СОЛ и тогава се чуди човек кое къде да сложи...
Всичко това е добре обяснено в Указанията към Т1 и Т2.
 Д 6 коригирам по този начин :  1 бр. Д 6  в намаление на здравните осигуровки с код корекция  и 1 бр. Д 6 като редовна с увеличение  на ДОД / с разликата/ Права ли съм. Т.е. Декларация 6 ще имам 18 бр.записи.

Да, правилно е. Ще имате за всеки месец :
Д6 с код 5 с код К , правилния размер на ЗО и всички суми по др фондове еднакви с преди подадените . Датата същата като на преди подадената Д6.
Д6 редовна с код 8 и разликата в увеличение на ДДФЛ.
 И защо да нямат право да пускат хората в неплатен отпуск? Имам хора със семеййни фирми-назначени са съпрузи,деца. Искат да ги пуснат в неплатен ,за да платят по-малко осигуровки,защото цялата фамилия чака на този бизнес, а той в момента е в колапс.

Ако наистина излязат в отпуск никой не го забранява, ако е обаче само по документи ... не искам да мисля, че всички ще започнат да правят това и после да виним държавата, че няма пари.
Подкрепям напълно ! Дано има здравомислещи да разберат, че простите неща дават по-голям ефект. Какви законодателни промени , какви новости , които ще доведат до хаос особено при фирми , добре разчели определянето на авансовата си вноска и вече декларирали я. В една фирма съм декларирала доста по-голям размер на авансовата вноска от този, който ще ми "преизчислят " . Не желая да ми се намалява - преди да я обявим сме мислили. Ако ни е голяма - има механизъм да я намалим законово .
Да променят срокове за декларации и данъци и до тука. Тези добрини ще са достатъчни !
Колко да го удължат, ditzve ? Имаш време до 10.04.2020 за този. Дотогава може и упълномощаване в НОИ да си направиш.  :smile1:
Аз в рамките на този прозорец нямам нито в ляво долу, нито горе , нито в дясно бутон потвърди
Имаш - в рамката, която обхваща прозореца,  но вероятно не ги виждаш. Не можеш ли да го минимизираш ?
Най-много да стане една каша и бъркотия. Много фирми са си подали ГДД, определили са си авансовите вноски. Сега НАП като им ги запреизчисляват служебно за тяхно "добро" - направо не ми се мисли. Трябва да има избор дали подалите искат да се възползват от тези "благини".
Има си механизъм всеки да си намали авансовата вноска с Декларация - къде там пък отидоха да пипат с нови правила. Не го дочетох това творение...едни срокове за подаване и за плащане на данъци да бяха променили беше достатъчно . Ама да е по-интересно...
maxi ,
като отидеш на Приложение 1 и дадеш зареждане на данни се отваря прозорец с данните. В рамката на този прозорец долу в ляво има две опции "потвърди" и "отказ". Избираш потвърди и данните се зареждат. После потвърждаваш самото Приложение.
Т1 и Т2 се попълват ръчно - там в колона 3 единствено се зареждат данни от трудовите доходи на лицето, ако има такива. Ако е СОЛ с Приложение 1 няма да се заредят данни в колона 3, а ти ще си ги нанесеш в колона 5.
Възможно ли е да ми покажете бланка или образец как би трябвало да изглежда описа за да улеснявам счетоводство...

Справката, която ми дават се генерира от СУПТО продукта им. За продажбите без фактури са си въвели аналитичност с клиент " продажба за население " и по дати излиза опис на "продажби за население"  и сума. Вижте възможностите на софтуера, който ползвате .
Всъщност за всяка продажба пускам премо предавателен протокол от софтуера на онлайн магазина, ако правя и по едно копие за счетоводството достатъчно ли ще бъде или отново трябва да водя вътрешно фирмен отчет?

В същата, описана от Вас ситуация получавам от фирмата справка - опис на всички продажби за населението за месеца и на база на тази справка правя месечен отчет . Отделните протоколи / както е при Вас / си се съхраняват във фирмата.
Забравих да спомена че не съм регистриран по ЗДДС

Тогава съставяте отчет, аналогичен на този по чл.119.  :smile1:

"една обща фактура за всички продажби на физически лица или има друго правило...?"
Това е практически невъзможно, а другото правило ни го подсказва чл.119 без значение, че не сте регистриран по ЗДДС. Просто отчета няма да го наречете, че е отчет по чл.119, а отчет за извършените продажби за населението / примерно / .
Всъщност трябва да имате подадено заличаване на прекратяването - първото подадено уведомление . Това имате ли го направено, че нещо не се ориентирам в написаното ?
И аз получих от СТМ макети на оценка на риска, идентифицирани опасности на работното място, мерки, инструкции за дезинфекция, хигиена и филтър на входа, извънреден инструктаж.

Така добре оцениха риска, че просто нямам думи...поредните ненужни, некомпетентни и непрофесионални оценки, инструктажи и прочие....чергата се запалила , а ние тепърва копаем кладенец вода да търсим.
Сори за офтопика.
Правилно ли да разбирам, че ако лице е съдружник и същевременно е управител на ООД (няма ДУК) може да се осигурява като СОЛ без личен труд в същото дружество?!

След като лицето е СОЛ няма как да е без личен труд. След като един съдружник упражнява дейност / дори и управленска / в едно дружество той вече полага личен труд и има качеството на СОЛ. Съвсем друг въпрос е дали има възнаграждение за личен труд. Комбинацията СОЛ и липса на личен труд е просто невъзможна.
Ако искате да попитате дали едно лице - съдружник и управител може да е СОЛ - да, може. В качеството си на СОЛ може да извършва всякаква дейност, свързана с дейността на фирмата вкл. и управленска. Не следва обаче да има ДУК с възнаграждение, ако целта е да се самоосигурява.