Имах преди години един нает работник и се пенсионира юли месец като до тогава беше в неплатен. Бяхме го подавали целия без право на стаж и така и попълнихме документите. Като си ги подаде съответно се почна - защо нямате 30 дни с право на стаж. А той човекът си имаше предостатъчно, та да зависи от един месец и то неплатен. Не искам, казва. Не може да не искате, отговарят. И докато не направихме всичко с корекции и прочие порцедури по обр.1 нямаше мира. та и сега - ще подам корекции за януари и февруари та да са първите дни, но просто се запитах защо пък да са точно първите и защо това право на тези 30 дни да прераства в задължение..........

Прочетох те, ХХХХХ - така излиза, да - 30 дни са стаж и толкова. Само може да се поспори защо да са първите точно.......да не правя примерно корекции, а да ги отразя сега да рече юни и юли.
Благодаря ти, Марпан !
И само да допълня въпроса си в първата му част - това, че лицето има право на тези 30 дни поражда ли задължение при неплатен отпуск да се възползва от това си право или може всички дни неплатен да са без стаж ?
Да се допитам за мнения по следния въпрос :

Наето лице има подадена молба за неплатен отпуск от 01.01.2014 до 31.12.2014 и същият е разрешен от работодателя . След като лицето има право на 30 работни дни неплатен отпуск , които се зачитат за трудов стаж в рамките на една календарна година следва ли тези 30 работни дни да са именно първите 30 работни за годината ?

И в този случай следва да се подаде обр.1 за януари 22 р.дни с код на вид осигурен 01 , за февруари за 8 работни дни с код на вид осигурен 01 и след това кодът на вид осигурен е вече 28 . Правилно ли е ?


Много ти благодаря, че пишеш какво се получава - надявам се да споделиш и крайния резултат . Аз се поразрових , но никъде не намерих текст с указване, че корекция може да се прави в срока на плащане на задължението , но може и да не съм търсила както трябва...Не съм разбирала по този начин обяснението в указанието на декларацията, че промяната се ползва след подаване на декларацията, но знае ли човек.......
Хубав ден ти пожелавам !  :smile1:
Резултатът е : Подадената от Вас декларация по чл.88 и по чл.87а, ал.2 и 3 от ЗКПО е приета.

Графиня Тити , а коригирано ли е задължението за второ тримесечие на същата тази авансова вноска с новата вече сума ?

замислям се какво значи, че промяната се ползва след подаването на декларацията....не ми се е налагало да подавам декларации по чл.88 и ми се иска да си изясня как се държи системата на НАП в случая
Благодаря за включването, не ми остава друго освен да проверявам.

Би ли споделила резултата - може нещо да пропускаме в тълкуването на ситуацията ?
Актуалният и точен текст от указанието на декларацията чл.88 е :

" Срок за подаване на декларацията
Когато с декларацията се декларират промени на авансовите вноски, няма срок за нейното подаване, но промените на авансовите вноски се ползват едва след подаването. За новоучредените в резултат на преобразуване дружества, за които възниква задължение да правят тримесечни авансови вноски в годината на преобразуването, както и за новоучредените дружества, които на основание чл. 83, ал. 3 от ЗКПО са избрали да правят тримесечни авансови вноски в годината на учредяването, декларацията се подава в срока за извършване на първата тримесечна авансова вноска. За приемащи в резултат на преобразуване дружества, когато след преобразуването се променя размера на определените от тях преди преобразуването месечни или тримесечни авансови вноски, декларацията се подава в срока за извършване на първата месечна/тримесечна авансова вноска след преобразуването "

Това положение с коригиране на авансовата вноска е в случаите на новоучредено др-во и то само в срока за извършване на първата тримесечна вноска.
Всичко в ЕС си е точно и днес се появи сумата за АВ с падеж 16.07.2014
Та за това гледам да спазя срока от 1-ви до 15-ти да подам Декл. за намаляне на АВ. И декларацията е приета, но не е отразена.

Такъв срок обаче няма - пак ще се позова на указанието към декларацията.  :smile1:
Не съм съгласна, защото за 1 трим. подадох някъде към 03.04.14 и определената авансова вноска изчезна от задължение.

В указанието ясно пише от кога се ползва намалението - от датата на подаване на декларацията. А дали не е изчезнало задължението за първо тримесечие в резултат на някакво друго плащане ? Единната сметка правилно ли отразява задълженията ви в момента ?
Намалението ще е за третото тримесечие.

 :good:
Ако правилно те разбирам, като задължение би следвало да изчезне след 01.07 ?

Мисля, че задължението за второ тримесечие ще остане, а намалението ще бъде вече от 01.07.2014 .
Днес подадена мисля, че няма как да влезе в сила със задна дата - логично е задължението да стои, а намалението следва да е от датата на подаване.

от указанието в декларацията :
" Срок за подаване на декларацията
Няма срок за подаване на декларацията, но намалението на авансовите вноски се ползва след нейното подаване. "

Всичко това е за Ваша информация - няма задължителни изисквания от НАП или банките за това, какво ще пишете в платежното извън задължителните реквизити.

код 11 00 00
Декларирате данък-дивидента с декларация чл.55 до 31.07.2014 г. от фирмата . На платежното за данъка - наредител - фирмата. Период не е задължително да се попълва, като практика съм срещала различни варианти - месец на вземане на решението, период-съответното тримесечие или месеца на дължимост на данъка .
Не, не се виждат като надвнесени ...

Така и предполагах, че трябва да е.  :smile1:
По принцип имате право да изискате възстановяване на всички надвнесени суми, независимо за какво се отнасят те. Друго си мисля обаче - Вие не сте декларирали пред платеца на дохода, че сте СОЛ и той съвсем правомерно Ви е направил удръжките и съответно ги е внесъл по фондове. Вие си искате евентуално Вашите удържани суми, но така и платецът на дохода остава да е внесъл повече за своя сметка, което не е така при положение, че не сте декларирали определени обстоятелства . Интересно ми е във Вашата единна сметка виждате ли тези суми като надвнесени ?
Ако сте задължена да имате касов апарат трябва да издадете и касова бележка. Вижте Наредбата за касовите апарати и там се ориентирайте дали Вашият статут изисква или не да имате касов апарат. В случай, че сте задължена, но нямате плащането по касов път е невъзможно и следва да получите парите си по банка. Иначе да - тази фактура влиза в дохода ви , който ще декларирате за 2014 г. с подаване на ГДД .

http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2135540645
Задължително по банков път се плащат само фактури равни или над 15 000 . Фактурата може спокойно да се плати в брой .
" ... по какъв начин работодателя легално може да ми плаща остатъка от договорената сума, така че да не ми се спира борсата с 60%. "

Да Ви  плаща по-дълго време суми под 300 лв. след НПР до изчерпване на сумата .Правя уговорка, че в договора трябва да е отразено всичко това - месечните суми и начина на плащане , за да отговаряте на изискванията за право на обезщетение . В отговора на Ирена това е т.1 .  :smile1:

Ако работата е за три месеца по 500 лв. документално да бъде примерно за 6 месеца по 250.