Според мене сумата, разделена на месеците на упражняване на дейност  като СОЛ .
Да, това го открих, за съжаление упътването на софтуера дава, че 34 не се попълва за код 12, а упътването в зип. файла от сайта дава, че се попълва - разминават се двете.

Обаче вече съм на нов проблем - страницата, с изчисленията си остава празна, въпреки, че вече не ми дава грешка,  и като реших да подам генерираните файлове - прие д1, отхвърли Д6, поради нарушаване на изискването за подаване на едновременно на Д1 и Д6.
Д6 ми изглежда еднаква с данните от Д1 и не виждам, къде има разминаване, че не ми я приема:
9-1/2016
8.1 - 4
10 - 17.12
12 - 5.25
14 - 8.40
18 - 31/01/2016

Ако правилно Ви разбирам сте подали Д6 за СОЛ за 01.2016? Д6 за СОЛ не се подава за всеки месец, а само годишна .
А попълнихте ли клетка 34 със сумата от 105 лв. ?
Като се има пред вид, че лицето трябва да бъде в трудово-правни или облигационни правоотношения с фирмата не бих посочила данни за лицето и писала, че "няма договор" . Чисто теоретически този договор би могъл да бъде и устен , че и безвъзмезден , но без договор, указващ , че лицето е в определени взаимоотношения с фирмата не би било законосъобразно да има счетоводно обслужване от това лице - поне според закона. При регистрация по ЗДДС на новообразувана фирма съм посочвала, че предстои сключване на договор и не съм посочвала данни за лицето . Приемало се е за нормално на този етап и не съм имала проблеми.
Здравейте!Искам да попитам болничен започващ от 24,12,2015г и издаден в 01/2016г как трябва да се подаде по новият вариант?Защото при направена актуализация пак ми излиза по стария вариант.

А задавате ли входящ номер с дата от 2016 ?
В уведомлението за прекратяване размерът на заплатата не е задължителен реквизит. :smile1:
Надвнесените суми ще прихванете от следващи задължения по същия фонд/фондове, по които имате такива.  :smile1:
Склонна съм да мисля, че поведението на системата е коригирано по този повод за Д6 с код К, защото до момента не знам да е приемало изобщо корекция за предпредходен месец. Благодаря, че споделихте, ще видим при случай какво ще стане...
Чудесен материал !  :good:
Благодаря , n_alex76 !


Направиха ми впечатление някои моменти от него :

1. " НАП даде всичко от себе си и публикува уникално указание. То е разбираемо само за НАП и данъчните консултанти"
 2." Когато данъчната администрация губи дела, не тя понася санкцията .Разходите са за сметка на данъкоплатците.Затова НАП не се тревожи, че ще загуби времето на данъкоплатците в играта на котка и мишка "
3." Преди да представи указанието си, НАП заяви, че ще проучи европейския опит. Но резултатът е сложен текст, стоварен в последния момент, който при това няма правна стойност. Очевидно последната територия, която чиновниците биха отстъпили без бой, е правото да определят задължения по свое усмотрение"

Много бих искала и някой юрист да се включи с мнение по въпроса - ето в такива моменти те са с много ценно за нас мнение.

Д1-заличаващо, защото човека въобще не трябва да фигурира и
Д6 - с код корекция
и двете ги подадох за ноември и декември през ел.подпис. От НАП ми казаха, че имало много случай, в който за предходния месец декларациите не ги приема с ел.подпис и те не знаели защо се получавало така. :)  Защото реално срока ми не е изтекъл, а е до 31.01....та  излязох от късметлиите  :smile1: :smile1: :smile1:

Точно това имах пред вид, че се случва / и дава съобщение, че е извън срока , което поражда въпрос пък за срока.../ и затова попитах - благодаря . :smile1:
И да кажа резултата и за двата месеца ми приеха декларациите с електонния подпис. За  ноемврийските срока за корекция ми изтича днес. Благодаря все пак за съдействието

Само информативно - подадохте Д1 и Д6 за 11 и 12.2015  ли ? И Д6 с код К за ноември Ви приеха днес ?
и това не е идеален вариант, понеже от 2010г. определението за скрито разпределение на печалба вече включва думата "суми", а не както беше преди - "разходи",  което бая разширява обхвата и разчетите също могат да попаднат вътре, но пак е по-добре отколкото директно да отчитаме подобни неща като данъчно-непризнат разход и свързаните с това последващи главоболия дали Е или НЕ Е непаричен доход на някого


Нали говорим за разчет, сумите по който ще се възстановяват?

След дебитиране на 499 / или друга/ ще имаме последваща операция 501/499/или друга разчетна/ и въпросните суми ще бъдат възстановявани.

Ако използваме разходна сметка това няма как да става и наистина ще имаме отклоняване на средства за лични нужди и оттам скрито разпределение на печалбата.

И  всичко това единствено, ако имаме ползване за лични нужди . Както бяха писали мисля в Щапитал - цяла армия фирмени служители ще са нужни за изпълнението на Указанието.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/01/25/2692234_nap_izleze_s_ukazaniia_za_danuk_uikend/
За работниците-ясно. С една заповед - забрана за лични нужди.
Въпросът остава отворен за собственика. Кой и на какво основание ще му забрани? И в последствие кой ще го принуди да се отчита какъв личен живот води?

Мисля си за тази Заповед за забрана - едно нещо може да е забранено, но дали се изпълнява Заповедта е друго. Пак може да се ровят за доказателства и прочие. А за собственика е направо абсурдно да се приложи Заповед за забрана, така е. Един абсурд / като Указанието в този му вид / води неминуемо да много други абсурди по приложението му.
Това Указание като гледам е заложило в себе си много бъдещи дела между фирми и НАП . И тогава става интересно....не знам не го ли съзнават наистина . Или залагат на рибата в мътна вода ...
а какво мислите за варианта такива разни суми да се дават на разчет? възстановени в последствие от подотчетни лица?

Този ми се струва правилния вариант, но вместо подотчетни лица бих използвала 499  . На подотчетни лица обикновено се дава служебен аванс за целите на дейността на дадена фирма. И така без да ползваме данъчен кредит ще имаме един разчет за средства, възстановени впоследствие от лицето, за което се отнасят - подобно на личните осигурителни вноски на СОЛ.И това обаче не ни спестява наличието на методика, която да ни дава основанието да признаваме данъчен кредит в определен размер.
С начисленото ДДС не следва да увеличавате стойността на актива. Това Ви е данъчно-признат разход съгласно чл.26 т.4 ЗДДС.
Не знам защо не измислиха направо един данъчен праг, както с осигуровките и данъчните размери на амортизациите та да е просто и лесно и държавата да си вземе, каквото е пожелала. Защо сега ще ни препоръчват ?
Благодаря, n_alex76, за линка - ще го изгледаме да чуем аргументите на другата страна.Това може на служебните компютри да се направи - не е за лични цели, нали ? :smile1:
От скромният ми опит с клиенти мога да кажа - никой няма да направи нищо, ако аз не го подготвя предварително (попълня, обясня и т.н.), а и тогава пак няма да го направи.

Затова смятам да заложа на чисто административния подход:
1. Заповед за ограничаване на използването на активи за лични нужди (може и със стара дата)
1.1 колите домуват на служебния паркинг, пътни листове по километраж от ... до ... за всеки изминат километър - значи няма лично ползване
1.2 компютрите не се използват за лични цели - фейсбук, лична поща, форуми (???) - ако някой ги ползва - незабавно бива освободен. Няма освободени - значи няма ползвани компютри за лични цели
1.3 телефоните - не се провеждат лични разговори. В повечето фирми служителите заплащат изговореното над лимита - възмездна доставка, фактура.
1.4 имоти за лични нужди - не подържам такива във фирмите. Всичко се отдава под наем с документи и фактури. Жилищните имоти - на юридически лица, че да не отиде правото на дан.кредит

2. Всички сделки за лични нужди - възмездни (фактури и плащане). Това е малко като извънредния труд - по принцип са забранени, но ако има са платени.

Мдааа ... ще бъда строг, но справедлив ... :)

... и на карибите е лято ...

Аз напълно разбирам и споделям това, че никой нищо няма да направи, ако не го подготвим ние. Обаче все повече се възмущавам от тази нагласа, която води до все повече работа от страна на счетоводителя /непризната и неоценена/ и все повече безхаберие от страна на собствениците. Мисля, че е дошло време и те да започнат да разбират нещата, да имат малко повече лично отношение към въпроси, касаещи техните пари. Да разберат, че не ние вземаме решения и правим чудеса , а на практика в основата на работата ни са техните решения и стопански действия. В крайна сметка правим необходимото да им помогнем да вземат информирани решения. ще си помисля дали да не е само една декларация от тяхна страна вместо многобробройни , сътворени от счетоводителя документи.

иначе за какво е лято на Карибите като няма да го усетим, потъвайки до гуша в новите данъчни "предизвикателства" ...
...осъзнавам, че каквото и да обяснявам, надали ще получа уведомление от клиент, че през месеца нещо е било ползвано за лични нужди

А дали няма да е целесъобразно да им искаме такова уведомление/декларация, че през месеца нямат ползвани за лични нужди стоки, услуги и прочие ? Въобще в някаква декларативна форма, че нямат или ако имат - какво ? И съответно за това следва да имаме и методика преди подаването на СД ЗДДС. Тази декларация би ни служила като основание да ползваме в пълен размер или не ДК по описаните в дневниците фактури.

/ аз спирам до тука, че става все по-зле /