Предполагам, искате да кажете че има фактури за придо идването на стоките :) , а все още няма разход. Признаването на разхода е свързано с други неща (напр. с продажба, влагане...), а не с осигуряването на собственика.

Аз първосигнално го разбрах като питане дали като фирмата уж няма дейност разходите ще бъдат признати / във времето / . Само че фирмата не е без дейност - нищо, че е без приходи. Да се надяваме питащата да прави разграничение между разхода като счетоводен и данъчно признат и като разход, предполагащ осигуряване на собственика.
Абе малко сложно стана , но дано е и ясно... :smile1:
регистрирана фирма тази година, но все още няма дейност. Собственикът е закупил стока ...

Наличието на дейност не е наличие на приходи. Тя е по-широко понятие от това да се реализират приходи. Според мене е следвало да се подаде ОКД5 още преди започване на тези действия по закупуване на стоки и прочие други разходи. Няма причина разходите да не се признаят, но биха се търсили осигуровки за този период.
Здравейте, може ли да ми помогнете трябва да изготвя УП 3 на служител, който до 12.1989 г е с българско име, а от 1990 г с турското си. Как се изготвя в такъв случай?

Поискайте да Ви представи Удостоверение за идентичност на имена
НОИ оспорват болнични, при които има режим - домашен стационарен, а лицето например ходило да продава канцеларски материали. Как да стане? За това става дума. Да няма доказателства, че е нарушил режима, защото няма да получи пари и по ТПО.

Не подвеждайте с подобни отговори . По тази Ваша логика майка по ТД, но работеща едновременно като СОЛ - упражняваща дейност е недопустимо, а е често срещана практика и то законосъобразна.
да попитам и още нещо  от ЕТ в което е самоосигуряващ  трябва ли също да се издава  Пр. Характеристика

Здравейте,
не съм на ти с въпросите, касаещи тази ПХ, но ще изкажа мнение. Намирам формуляра за не твърде издържан в някои отношения. Примерно пише "стаж" , а не трудов . Следователно неи точно думата трудов би трябвало да е водеща. Ще дам такъв пример : имам ЕТ, в което работи само СОЛ и кара тежкотоварен камион. Във връзка с иддадения ТЕЛК точно тази му дейност се оказва противопоказна за упражняване. Вписахме я в ПХ , защото този човек е работил винаги и единствено само това. Първоначално не попълних нищо и му казах да обясни в ТЕЛК и да попита - това беше резултата от питането.
Не мисля, че ще е грешно да се впише и "професионалния маршрут" в ПХ на СОЛ. Точно това е употребеният израз там.
Доста спорно, защото ако не спазва режима, НОИ могат да откажат плащане, а накрая счетоводителят ще е виновен, че не е предупредил.

Кое плащане ще откаже НОИ ?
Като СОЛ така или иначе няма право на болничен, няма да прекъсвам осигуряване, ще си внесе пълни осигуровки. Подавам стандартно декл.1

Добре си го решихте... :good:
погледнах сега Указанията :
Скрит текст :

ЕКАТТЕ не е забранен за корекция.
Принципно - да, правилно. Отдавна не съм разглеждала Указанията за попълване на уведомлението и не знам дали ЕКАТТЕ е със забрана за корекция като някои от позициите. Пробвайте, не пречи.
 Та на въпроса-имаме ли право да насочим хората към подаване на ГДД или не?

Здравейте, Angel Halembakov !
Не знам дали имаме задължението да сме първи по ред в тази ситуация, но при положение, че лицето си подаде Декларацията нямаме право да откажем. Иначе споделям неудобството на цялата тази процедура. Миналата година работници сами пожелаха да се насочат към НАП с аргумента, че "по-бързо се възстановявали полагаемите се суми" . Може и друго да има - така са сигурни, че наистина ще си ги получат . :smile1:
Здравейте,
по питането си вече получихте доста мнения, съображения, предложения... Ваш ред е да прецените кое можете да защитите пред данъчните, да се обосновете и на тази база да прецените действията си. Ако извършвате услуга - регистрирате се и издавате фактура. Ако не е услуга - издавате фактура без необходимост от регистрация .

Хубав ден !
 Каква причина виждате да не издадете протокол?
 Счет. записвания тези ли трябва да бъдат: Дт 411 Кт. гр 70 и Дт гр. 50 Кт 411

Съвсем правилно. Защо си толкова неуверена в себе си ?  :flowers:
Здравейте, как е редно да се осчетоводяват приходи от посредничество?
Клиент има договор за посредничество с фирма /продава услугите/  ...

Сама сте си отговорили.  :smile1:
 За да помогна ако някой някога има нужда ще дообясня,че  фирмата беше ЕТ .Собственика искаше да е ООД. И така ООД изкупи ЕТ.

Вече извън темата - успешно сте си подали декларацията. Защо дружеството да е новоучредено ? ЕТ-то не се ли изкупува от съществуващо вече / от кога ? / ООД ?
Аз питах,  дали трябва да цитирам  в Invoice  в основание   за нулева ставка ДДС - Европейскта Директива  и член от нея, в който се регламентират ДОставки на услуги в ЕU?

Разбрах въпроса и Ви отговорих.  :smile1:
Здравейте,
мисля, че от техническа гледна точка ще може да подадете Декларацията с чекната т.3. Всъщност не давате информация дали имате задължение да плащате авансови вноски или водещото в случая е " Сега ми предстои да подам Декларация по чл87 а от ЗКПО с която доброволно да  платя третата авансова внсока от ООД." Малко неясно е зададен въпроса - поне за мене.

Хубав ден !
В основание : в българската фактура е " 0% ДДС, чл.86, ал.3 и чл.21, ал.2 от ЗДДС, обратно начисляване/. Какво основание да напиша в Invoice, която изпращам на клиента , съгласно Европейските директиви?

Същото.  :smile1:
Моят съвет е да прочетете този член от ТЗ и да прецените дали изобщо се отнася за ЕТ.