Ако избера и двете отметки в Окд5, които са за осигуряване

Кои две отметки ?
А какъв ще е оборотът от 09.22 до 08.23 вкл., колега?

Ако пусна ф. за 3000, ще е 99000.

Отговорът е очевиден. За какво е питането след тази цифра ?
Като дълготраен актив мисля, че няма как да се води, тъй като не е с цел да се ползва от фирмата, а с цел продажба.

И ДМА няма как да е, защото ще натрупвате разходите по сметка Разходи за изграждане на ДМА до въвеждането му в експлоатация евентуално. Може би така и впоследствие решавате да го продадете и трансформирате в продукция/стока.
Вижте чл.80 ЗДДС и обърнете внимание на ал.2 на същия член.
Да, това си го спестих при писането. Иначе е "или въведен в употреба".
Но пише де АН е до 30%. Значи може и по-малка. Кой го определя това.

Собственикът, управителят .
 Чета СС4 и там е от месеца следващ закупуването т.е. 1.07.,

Не е точно така.  :smile1:
В СС4 е указано :

6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит  или въведен в употреба .

За ДАП вижте чл.58 ЗКПО.
Лице по ДУК в ООД без определено възнаграждение се пенсионира.
Възможно ли е да спре да се осигурява за всички осигурителни случаи, а да внася само здравно, и ако да как да промени вида на осигуряването?

Не, не е възможно - пенсионер или не се осигурява по трудово правоотношение, на което е приравнен ДУК. Ако лицето е съдружник да прекрати ДУК-а и да стане СОЛ.
Има ли пречка освен ДУК същия да има и ТД?

Никаква.  :smile1:
Има и вариант да си е СОЛ с личен труд, но това вече си зависи от целите, които се поставят.
1. Фирмата сега ще започне дейност.
2. И двамата ще управляват.
3. Не, освен управлението няма да извършват друга дейност.

При това положение следва и двамата да се осигуряват - най - икономичен вариант е като СОЛ.
Вижте НАРЕДБА № Н-18 ОТ 13 ДЕКЕМВРИ 2006 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА НА ПРОДАЖБИТЕ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ СОФТУЕРИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕТО ИМ И ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛИЦАТА, КОИТО ИЗВЪРШВАТ ПРОДАЖБИ ЧРЕЗ ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 80 ОТ 2018 Г.) .

Това, за което питате е в чл.26 -27 .
За доказване на доходи - ГДД.
За осигурителен стаж:
 https://ekspertis.bg/document/view/qanda/148048/0/
 От чл.45 стигам до извода, че трябва да се издаде нормална фактура с превод на английски и начислено ДДС.

Би трябвало в чл.45 да откриете необходимите Ви документи за доказване на получаването на доставката на територията на другата страна - членка / и да ги изискате съответно / и това да Ви е основанието да не начислите ДДС. Ако не успеете начислявате ДДС.
Точно това е проблема-наименованието, което плаши повечето счетоводители. Всъщност няма нищо "скрито", щом го декларираш.

Не, защо да плаши счетоводителите, плаши собствениците със сигурност. :smile1:
Защото им пишем протоколите и решенията без да е наша работа. Ако знаят че просто могат да си прибират парите без да се занимават с бумащина при един и същ резултат кое ли ще изберат? :)

Не виждам някакъв голям проблем в писането на протоколи и решения. Поне моята практика показва,че никой не желае официално да декларира нещо скрито независимо, че е облечено в официално " разрешение".
Т.е. ако управител изтегли дивидента си , който е над 1000лв. в брой от сметката на фирмата е спазен закона.

Не съм много съгласна с това. По-скоро законът би бил спазен, ако управителят на фирмата внесе в брой по банковата сметка на лицето / на себе си в случая /  тази сума, но не и да се тегли от сметката на фирмата.
Хм, значи трябва "внимателно" да се крият...
По правило следва да направя кръстосан курс евро/паунд по БНБ на датата на плащането, но понеже с доставчика си разменяме всеки месец справки за салдата, виждам че той е закривал по друг кръстосан курс. Този доставчик издавайки своите фактури към нас винаги най-отдолу на фактурата има втори ред - равностойност в евро, но по техните курсове. И виждам че така си закрива.

Точно така ще постъпвате и Вие, но по нашите курсове. Не може да искате еднакви салда с контрагента - накрая всеки ще формира свой счетоводен разход/приход от валутни разлики.
Искаме тази жена да бъде управител на новоучредено ЕООД по ДУК без доход. След като няма доход, то няма основание за осигуровки. Това би ли прекъснало майчинството?

За периода на майчинство въпросният управител не следва да упражнява дейност без значение има или няма основание за осигуряване.
Всички тези промени по отношение на ДУК, осигуряване на Управители са от вече далечната 2010 г. ., а тогава , както се казва, темата беше гореща, но вече отдавна е рутинна.
Успех !