Привет,
вече става по-лесно - не се подава нищо, само се чеква прекратяване. Влизаш с ел.подпис и избираш ФЛ / твоите имена-не фирмата /, отиваш на  упълномощители от менюто услуги - управление достъпи.Излиза списък с упълномощителите и срещу всеки има кръстче за прекратяване.

услуги-заявление за достъп-упълномощители
А доставчикът регистриран ли е по ЗДДС ? Ако пък е регистриран може за тях тази продажба да не изисква начисляване на ДДС поради някаква причина - не е задължително да ви начислят на всяка цена ДДС.
Извинявам се за въпроса, но да попитам, не трябва ли да бъдат попълнени т. 29 брутно възнаграждение и т. 34 нетно.

Да, трябва - не се обърквайте -  въпросът е за друго , а файлът си е за конкретен случай . Исках да илюстрирам полетата по питането
Защо са попълнени и т.21- до 26 ? Нали не се дължат ос.вноски ? Освен това накрая има и удръжка на личните осигуровки  ?

Изпратила съм грешен файл - за 2022 вместо 2020, когато имам този случай.Вижте сега.
Да си задам тогава въпроса така: По допълнителен ТД ,в Д1 трябва ли да се попълват т.16 и останалите до т.28, след като върху труд.възн. не се дължат осигуровки, тъй като лицето по осн.ТД е осигурен на максимума?

Изпращам Ви един файл на точно такъв човек - допълнителен договор на лице, осигурено на максимума по основен ТД. В името на файла въведете валиден ЕИК. В записа въведете също валиден ЕИК и валидно ЕГН и го разгледайте.
Всичко подавате на ФЛ по ЕГН.
Имаме закупен ДМА, който е като резервна част.

Тази резервна част няма ли да е всъщност част от ДМА, когато се повреди или износи вече съществуващата ? Тя едва ли може да е самостоятелен актив.
Още не бях стигнал до данъците :). Нямах си на представа, че осигуровките също може да се изравняват с ГДД.  Значи ако ОД в Д1 през цялата година е по-ниско от реалните доходи (например минимален ОД), то може да се изравни при подаването на ГДД .

Това е и смисълът на Т1/2 в ГДД и поради тази причина е по-добре да си изберете един константен авансов доход като ще изравните в края на годината с ГДД.
 Ако приходите са 4000 на месец и съответно ОД се получава 3000 след приспадане на 25% разходи, а в Д1 пиша минималния осигурителен доход вместо реалния очаквайки, че приходите може да не са такива през цялата година, само за два месеца ще се съберат повече от максималния осигурителен доход (3000-710)*2. 

Няма значение колко ще се съберат за два месеца. Важното е, че Д1 за един месец не може да има повече от 3400 ОД. Ако можете да прогнозирате приходите си е ОК, но обичайната практика е да се избере един авансов осигурителен доход / често минималния/ и в края на годината при попълване на Т1/2 на ГДД да се направи изравняването.
 Значи ли това, че може да ползваме данъчен кредит по тази фактура все едно е българска?

Да, точно това значи.  :smile1:
В такъв случай би трябвало да е практика СОЛ да се осигуряват на минимума през годината

Да, може, но не непременно. Може да плащате осигуровки на различен осигурителен доход всеки месец или на един постоянен ,избран от Вас.

 
 в  последното Д1 за годината да декларират огромен осигурителен доход.  Това не би ли довело до ОД число по голямо от максималния ОД?
Огромен ? Не.
Не можете в рамките на 1 месец да се осигурите на по-огромен  от максималния ОД.

Кл. 21: 3400
Кл. 31: 4000
Кл. 31.А: 205.48    (4000 - 4000*25% - 945.20)*10%

Според вас това правилно ли е?
Не. Ако сте внесли осигуровки на 3400 записът ще е коректен, можете да имате и максимален осигурителен АВАНСОВ доход, но ако нямате в края на годината реално тези доходи ще подавате корекции на Д1.


СОЛ свободна професия има 25 на сто необходимо-присъщи разходи. Имате приход 4000, но осигуровките ще изчислявате след приспадане на тези 25%.
4000*25%= 1000
4000*-1000=3000 осигурителен доход, а не 3400.
Коректността изисква работникът да си потърси неплатеното от предишния работодател. Той е получил една заплата, а на колко се е подписал е неизвестно.
Здравейте,

От фирмата ни напуска пенсиониран работник, който в предишната работа още е получил обезщетение по чл. 222, ал. 3, но само 1 заплата (при дължими от тях 2). Сега като ни напуска нас, трябва ли да изплатим ние още една, за да е коректно всичко и уредено ли е някъде нормативно?

Честно, Вие сериозно ли питате ???
Не мога да си възстановя процедурата, но при плащане на куриер те си отбелязват в тяхната система, че е платено, че са получени парите и си ги заприхождават. Няма начин да е без следа. Времето е минало обаче и няма как да поискате вече каквото и да било. Може да опитате ?
Затова протокол от Общо събрание достатъчен ли е?

Май е и единствено възможен вариант.  :smile1:
Вие убедени ли сте, че наистина услугата не е извършена ? Може би това, че не е платена е причина собственикът да иска КИ за тази фактура ? Ако това е така просто може да му обясните, че при условията на ЗКПО ще дойде време да отпишете това вземане на разход вместо сега да правите всички тези неща, за които нямате документи ,
Стойността на техниката е платена от нас на куриера с наложен платеж.

Според мене плащането на наложения платеж на куриерската фирма / не на самата услуга на куриера / не е възможно да е станала без никакъв документ. Той би Ви и послужил за "касова бележка" .
На какво основание мога да издам кредитно известие

Нямате основание за КИ, а следва да анулирате фактурата като основание за това е, че услуга не е извършвана. Това последното обаче трябва да бъде доказано и документирано, а не да се позовавате на "управителят каза" .
Освен ако спроред законите на Унгария плащането в брой не се документира по друг начин

Точно - затова питам как са платили. Все пак нашата Наредба е за плащания на територията на България.