Фирмата ни е регистрирана по ДДС и е набелязала в авто къща  товарен автомобил за дейността си в Германия , каква фактура трябва да получи от доставчика , като ВОП ли се третира сделката или има нещо по специфично когато се купува употребяван автомобил
 

ВОП ще имате, ако товарният автомобил влезе в България след закупуването му. Ако остане там и обслужва дейността в Германия не е ВОП . Каква фактура ще получите - да кажат по запознатите с продажба на автомобили втора употреба .
Имате си нова / стара машина и тя си има амортизационна норма.

Дала съм Ви отговор. Амортизирате си старата /вече модернизирана/ машина ,а за нея си имате вече действаща към момента амартизационна норма.
В коя посока да търся отговора на въпроса колко е амортизационна норма на част от металорежеща машина ?

Вие и сам/а сте си дали отговор на въпроса .  :smile1:

2. Сега има 40 хил лв. за смяна на част.  управляващо устройство. То множе да се слага само на тази машина. Не може да съществува самостоятелно. Машината си работи, но я модернизираме.

Имате си нова / стара машина и тя си има амортизационна норма.
Бих искала да обърна внимание на модератор    и се надявам да има адекватна реакция към системно неуместния и противоречащ на добрия тон език на лицето t.trifonov66.

   Да, всеки човек, който цени свободното време и има достатъчно мозък ще спечели достатъчно пари, за да бъде свободен има много свободно време.

Въпросът тука е не колко му е свободното време,а за какво го използва.
Иначе поне не при моите дружества не се касае за укрити приходи от продажби, а за неосчетоводени харчове от собствениците.

И неначислени и платени данъци.

 Едно от условията съгласно становището на НАП е да има Решение на ОС за разпределение на авансов дивидент и то на база обосновани критерии. Ще имаме начисление и изплащане . Не бих осчетоводила само плащането. Как ще се развият нещата в годишен план е друга работа.
Но засега глоби за дивидент под 1000 лв. изплатен от касата няколко пъти в месеца няма. НАЛИ ?

Е, защо да има след като това е законосъобразния начин за плащане на дивидент в брой.
НАП не се ли интересуват повече от "данък дивидент".Какво като три пъти в месеца се разпределя дивидент под 1000 лв.?

Принципно се интересуват и от данък и от глоби - от всичко, което могат да вземат. Стига да успеят.
 и тава ме наведе на мисълта дали все още този модел ще сработва.

Да, докато все още има законови предпоставки за това. :smile1:
дали си остава легална практиката за разпределяне на дивидент в брой с няколко протокола в месеца, всеки до 1000 лв.?

Да, няма проблем да имате по няколко протокола за дивидент и да го изплащате в брой.
Така направих,но не ми приема коригиращата декларация , защото срока е до 31.10,

Ще трябва да отидете на място в този случай.
Т.е. ако има една фактура за ел. енергия и една за гориво, така може да се забави евентуална процедура с два месеца.

Това е така, ако включите фактурите и започнете процедура. а може и да не ги включвате в дневниците  до 12 месеца без да влизате в процедура евентуално.
Подайте Д1 с код К и верните данни за всички дублирани лица. Подайте Д6 с код К и верните данни.
Отстъпката е за плащането. Завеждате си актива на стойността по фактура преди отстъпката,начислявате си амортизация. Закривате задължението към доставчика с приход .
Искам да вмъкна, че все пак има и ограничения.Не може да си личен асистент на 2 деца с ЧП по едно и също време. Което пак не е много справедливо, за човека който се грижи за тях.Може да се помисли за добавка или нещо друго, ама явно това не е приоритет на държавата.

Със сигурност си има нюанси при всеки конкретен случай. В това питане обаче прави впечатление, че и бонбонче се притеснява от личния труд, който полага като СОЛ защото тогава става едно наслагване на часове труд, което стига до невъзможност.
Иначе подпомагането на лицата в нужда от ЛА си е една сериозна тема , която остава нерешена въпреки очевидните проблеми в системата.
Замислих се ей така - 8 часа основен ТД + 4 часа втори ТД + 4 часа личен асистент = 16 часа
и оттам нататък СОЛ ... Кога се спи бе, хора, по този начин ? И коя работа остава неизпълнена, че как се извършва физически всичко това ? Закона позволявал какво - да се работи така или да се вземат едни пари така, не знам...извинявам се за отклонението.

Всяко отклонение от божествените ни програми си има последици.

Много вярно е това, t.trifonov66 .
Не може да оставите нещата така. Явно няма прекъсване на дейността - няма подадено или отразено ОКД5 за това и не може да подадете възобновяване. Трябва да се изясните с НАП.
Намерих справките. Благодаря! Тази справка се сканира и закача като допълнителен документ ли?

Не, тя си е за вас, а сумата, която ще използвате за пренасяне посочвате в ГДД чл.92 в частта за намаление на финансовия резултат при преобразуването.