Този промишлен отпадък всъщност би трябвало да е технологичен брак и да влиза в себестойността на произвежданите метални конструкции. Няма как да го "завеждате". Продажбата му е печалба за вас, а е разход при вкл в себестойността на изделието.
Но  може да бъде прекратен по чл71, ал.1, сред като е сключен по чл.79, ал.1 от КТ?
Сигурно имате предвид чл.67 вместо 79 ?
Разбира се, че може - след като има изпитателен срок може да бъде прекратен в рамките на този срок поради несправяне с работата.
Здравейте,
т.17 е за прекратяване на договора и там основанията са различни. Те обхващат различните членове от КТ , свързани с основанието за прекратяване.
ЗДДС
Чл. 128. Когато основната доставка се съпътства от друга доставка и плащането е определено общо, приема се, че е налице една основна доставка.

НАРЕДБА № 7 ОТ 9 ЮЛИ 2003 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ И ОТНЕМАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ДЕЙНОСТ КАТО ОПЕРАТОР НА ВАУЧЕРИ ЗА ХРАНА И ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ ДЕЙНОСТ КАТО ОПЕРАТОР

Чл. 2. (1) Чрез ваучерите за храна работодателите предоставят на лица, работещи по трудови правоотношения и по договори за управление, наричани по-нататък "ползватели", средства за храна отделно от възнаграждението им.
1908
От фирмата доставчик на устройството са му казали,че не е проблем,че не е регистриран по ДДС така трябва да се пускат бележките.

Правилно са Ви отговорили .  :smile1:
Имам фактура за отделни конфигурации, които се асемблират в 1 компютър.
......
Трябва да събера стойността на всички конфигурации и да го заведа като общ актив

Правилно . :smile1:

Ако плати фактура по банка с карта добре, ще я закрием през банката, но за тази в брой , освен операция 501/411 и после 503/501 не се сещам?

за постъпилите в брой пари    -   501/411
В брой - парите в чекмеджето.  :good:


за платените по банка / ПОС   -   503/411
Благодаря! И аз се заблудих, че ще трябва да изчисля 3-те дни от работодателя.

Не сте се заблудили.  :smile1:
Както казва Марпан поне първите 3 дни ще трябва да се изчислят.

КСО
чл.40
(5) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2000 г., изм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 100 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Осигурителят изплаща на осигуреното лице за първите три работни дни от временната неработоспособност 70 на сто от среднодневното брутно възнаграждение за месеца, в който е настъпила временната неработоспособност, но не по-малко от 70 на сто от среднодневното уговорено възнаграждение.
Поне първите 3 работни дни трябва да се сметнат.

Да, така си е. :smile1:
Заблудих се - то било след майчинство втората година, а аз първосигнално го приех непрекъснат болничен.
За микро предприятие  подавам Г2 , декларация  чл 13 декларация чл 62 ,ОПР,Баланс,ПП , това достатъчно ли е

Да, даже е в повече.  :smile1:
ОПР и Баланс - съкратени и без ПП.
ЗДДС
Чл. 13. (1) (Доп. - ДВ, бр. 96 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) Вътреобщностно придобиване е придобиването на правото на собственост върху стока и на всяко друго право на разпореждане със стоката като собственик, както и фактическото получаване на стока в случаите по чл. 6, ал. 2, която се изпраща или транспортира до територията на страната от територията на друга държава членка, когато доставчикът е данъчно задължено лице, което е регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка.

Получихме фактура за рекламни материали (не са мостри) от страна членка на ЕС  регистрирана по ЗДДС в България. ДДС номера на фактурата е български и има начислен 20% данък.
Това и аз си го помислих първоначално, тъй като фактурата е между два БГ номера. Обаче нали има и транспортен документ т.е. има физическо движение на стоки от ЕС към БГ.

Има, но едната БГ фирма получава стоката от другата БГ фирма, а откъде тя е доставила тази стока вече тя ще си го администрира.
Разписката за плащане с деб.карта в техен офис, счита ли се за такъв документ или задължително документът трябва да е разписка за ППП...

Здравейте,
режимът на работа с ППП зависи изцяло от договора, който доставчикът е сключил с куриерската фирма. Това не зависи от Вас като получател на стоката по куриер. Това плащане с дебитна карта не се вписва в понятието ППП. Ако доставчикът работи с този куриер посредством ППП то куриерът ще ви издаде разписка , която ще замести касовата бележка на доставчика. Пак повтарям обаче - това е резултат от правилата на работа между куриер и доставчик. Вие си изисквайте или касова бележка от доставчика или разписка за ППП от куриера.
Благодаря много, а за интрастат имате ли представа дали трябва да ги включа?

https://www.ruskov-law.eu/sofia/article/intrastat.html

"„Интрастат" е система, която цели обмен на информация между отделните страни-членки на ЕС и създаване на статистика във връзка с вътреобщностните пристигания и изпращания на стоки. "

В случая нямате пристигания/изпращания. :smile1: