Може да я закриете и после да платите на ПОС терминал в НАП без такса. Много е удобно.
При изтичане на времето за получаване на обезщетение от НОИ не Ви ли попълниха трудовата книжка ?
Аз бих го подала през февруари като преди това подам Д1 с осигуряване за ОЗМ.
Нещо друго ме озадачи: ако днес-15.01.25, СОЛ подаде ОКД-5 за всички осигурителни рискове от 01.01.25г. болничния няма да бъде изплатен. Тъй като болничния е от 10.01, а ОКД-5 е подадена на 15.01. Това така ли е на практика?

ОКД5 е подадена на 15.01, но е в сила от 01.01.
Тоест като плащам ДДС по митническа декларация не ми се намалява размерът на ДДС-то, което плащам всеки месец до 14-то число? От мнението на delphine (благодаря за което) така излиза.

Някак този извод ми показва, че сякаш не сме се разбрали.  :smile1:
Да илюстрирам с пример какво имам предвид. Закупувате стока по МД и плащате на митницата 20 000 лв / примерно / ДДС. Приемаме, че имате право на данъчен кредит за тези закупени стоки . В този случай ще ползвате при подаване на СД ЗДДС за съответния месец 20 000 данъчен кредит по МД. Да приемем, че същият този месец и следващите два след него имате продажби , за които имате начислено 12000 лв. ДДС общо. В този случай ще следва да искате възстановяване на 8000 лв.ДДС в края на процедурата.

"При това положение само ДДС кредит по митническата декларация ли ползвам или ползвам и ДДС дебит и се уравновесяват? Тоест ДДС кредита става нула при вноса на тези стоки."

ДДС кредита при вноса на стоки не е нула, ако ползвам Вашия израз, а си имате право на пълен данъчен кредит, ако приемем, че няма някакви специфики в закупуването на стоките, които Ви лишават от правото на данъчен кредит.

Така ли да го оставя за справката по чл.73 или да продължавам да търся лицето за служебна бележка от стария работодател? 

Да си подаде ГДД по чл.50 за 2024 , ако не представи бележка.
"При това положение само ДДС кредит по митническата декларация ли ползвам или ползвам и ДДС дебит и се уравновесяват? Тоест ДДС кредита става нула при вноса на тези стоки."

Като при всяка доставка по фактура / в случая МД / си ползвате данъчен кредит, ако имате право на такъв. Това с "ДДС дебит" и уравновесяването не съществува.

"Защото не мога в следващите три месеца да продам толкова стока, че да направя 10 000 ДДС примерно. И на всеки три месеца сам човек трябва да се занимавам с процедури по ДДС възстановяване с НАП."

Явно се налага. :smile1:
Благодаря за уточнението.  :smile1:
delphine, аз имам запазен архив от Годишна отчетност за дейността на предприятията 2020 година на НСИ, тогава (2021година) се появи официално съобщение за пръв път.

Много ти благодаря, ДаниЕ!

Хубав ден !
Здравейте , колеги !

От коя година е въведено правилото за еднократно подаване на Декларация за липса на дейност ?
Не съм запомнила дали го е имало предходни години или е ново ?
"Предприятия, които не са осъществявали дейност по смисъла на ЗСч, могат да декларират това обстоятелство еднократно за първия отчетен период, в който не са осъществявали дейност, като подадат в НСИ декларация, в срок от 01 януари до 30 юни 2025 година." ?

Фактурата я включвам в ддс-то за м.12, а плащането остава в м.01?

Точно така.

 Приспадам ли го от отчета?

Не - плащането не приспадате. Отчетът си включва редовно платени суми през месеца.
Когато правите обаче Отчет продажби за тези, които са без фактури ще извадите от общата сума на касовия отчет и тази, която е неплатена.
Управителя пуска касов бон. Осчетоводявам фактурата в м.12, а плащането в м.01? Или греша?

Няма просто как да сгрешите тука.  :smile1:
Вчера актуализирах и не ми се случиха никакви проблемни неща. Опитайте повторна инсталация .
Може ли да се подаде уведомление за ликвидация по чл.77 от ДОПК преди да е подадена ГДД за предната година.

Може - между двете действия няма връзка.
Здравейте, справка за общата сума на ВОП за дерегистрация имате ли? Благодаря

Използвайте горната бланка - просто преименувайте за Вашите цели.
Лицето е с прекратен ТД на 26.11.2024 г., ...
Не иска да подпише Заповед за прекратяване

Как тогава е прекратен ТД ?
Моето мнение е, че фирмата отговаря на условията от Закона за счетоводство за фирма без дейност / дори и без използване на кръглата папка  :smile1:/ .
Подаването на ГДД се налага не от наличието на дейност, а от наличието на данъчно признати разходи и формиране на данъчна загуба.

Успешна 2025 г !