Покупка на хляб и брашно – в ДДС декларацията се отразява само в дневник Покупки.
Контиране се попълва задължително:
1. Тип на документ - Ф-ра, ДИ, КИ
2. Номер
3. Партньор
4. Основание
5. Дт/Кт – 304,4531/401
6. Тип на сделка – Покупка
7. Операция по ДДС – Получени доставки, ВОП с право на ПДК
Протоколи по ЗДДС и др. (от Бързи команди) НЕ се избира!
При смесени фактури с 20% и 0% ДДС, сумите за ДО и ДДС се вписват сумарно по 304 и 453/1.

От тука се ориентирайте за колоните.
така беше до сега


Новата версия не съм я свалила и разгледала още.
Здравейте, колеги !
На работещите с Делта ПРО на Микроинвест искам да съобщя, ако не са видели, че има нова версия на продукта. Най-накрая се изясни, че начинът на осчетоводяване на покупките за хляб и брашно от български доставчик в досегашната версия е бил неправилен и е коригиран . Дълго го коментирахме тука, но софтуерът не даваше възможност за никаква друга технология, освен заложената и противоречаща на наши и на НАП мнения.
Успешна работа !
Имам работник с болнични целия октомври - генерирах файл на Д1 с ТРЗ програмата , проверих на НАП-ската програма - всичко е ОК. Записите са като при Вас.
Здравейте,
въпросната опция ще се появи като отидете на задължено лице не  Вашата фирма, а  Вашето ЕГН като ФЛ. То е в списъка с фирмите, които са Ви упълномощили.
Здравейте, повдигам темата, защото и аз имам същия казус и не съм сигурна как да изготвя Д1...

Мисля, че ще следва да се подадат 2 Д1.
Здравейте,
не виждам законова пречка заместникът да работи през определени дни от седмицата след като за това е подписан съответния трудов договор между двете страни. :smile1:
Изобщо в правилна посока ли мисля

Категорично не .

П.П. Разбира се ще ползваме счетоводна фирма, но все още не сме стигнали до там,

Спешно Ви е нужна още на този етап.


Въпросите Ви са твърде непрофесионални и с несериозна насоченост. Това ще разберете след наистина професионална консултация със счетоводител / не по форумите обаче /.
Тоест ако фактурата е от 22.09.2022 и е регистриран на 06.10.2022,

Може да е регистриран в КАТ, но да не е въведен в експлоатация / придружено и с протокол за въвеждане в експлоатация / за целите на дейността на фирмата.
Към ПОС терминала е свързано нашето ФУ.

Това ново уточнение обяснява нещата в някаква степен. ПОС терминал на организатора и ФУ на фирмата - участник   . Изискването от страна на организатора да издадете фактура е може би елемент и условие на договора за участие ? Всъщност издаването на фактура от фирмата към организатора обяснява и комбинацията ПОС терминал организатор-ФУ участник / не твърдя, че им продавате стоката на тях, но може би това е предвидено в договора за участие ?/.
Нещо не се разбираме. ФУ е свързано с ПОС терминала при издаване на касовата бележка. А ПОС терминалът не е Ваш.
Благодаря Ви. Т.е. аз продължавам да удържам целия данък до края на годината, а лицето си подава ГДД, за да му възстановят данъка?

 :good:
Правите си корекции на Д1 за месеците, за които е необходимо. Подавате и коригираща Д6 с код 8 и верните данни. Освен, че трябва да върнете парите на лицето следва да компенсирате и работодателя, който е внесъл недължимо по-голяма сума ДДФЛ. Тези пари за данък след корекциите ще са надвнесени и трябва да ги проследите до изчерпването им за ДДФЛ в следващите месеци.
По-просто би било лицето да си подаде ГДД вместо всичко това, което искате да правите тепърва.
Не мога ли в декември да му върна данъка?


Да, като направите съответните корекции.
Направете си корекции по месеци на Д1 на служителя и си подайте Д6 с верните данни за всеки месец или лицето да си подаде ГДД чл.50 2022.
Да, така е. Пос терминала не е фискално устройство - просто сумите от продажбите постъпват не по нашата сметка, а по тази на организатора. Няма прехвърляне на собственост на стоката.

При продажби чрез ПОС терминали във  фирмените магазини се издават / съгласно ЗДДС / касови бележки от ФУ на фирмата, която продава стоката.
Защото стоката е моя и аз я продавам. Касовия бон е с вид плащане по карта, а не в брой.

Това го разбрах, но доколкото става ясно продавате от ПОС терминал, който не е Ваш.
 Всички продажби са отчетени през фискален касов апарат, като са заплащани от клиентите с карти, заредени със суми, които са платени на организатора и които са свързани с банковата сметка на организатора( на негов пос терминал).
Издайте си фактура с ДДС.
Оказва се,че представител на клиента ще приеме на място /в БГ/  детайлите на 24.10 и няма да получа транспортен документ доказващ ВОД.

Стоката няма да напусне страната ли ?