Delphine - много благодарности! :good:

Сега малко да си ги заработя тези благодарности аз , че сте ме авансирали .  :smile1:
Казах по-горе, че не съм в свои води по темата, но ХХХХХ подсказа къде да търсим текстовете, които ни трябват та реших да доведа работата докрай.


КСО
чл.41
(3) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 1 от 2014 г., в сила от 01.01.2014 г.) За дните, включени в периода по ал. 1, през които лицето е получавало парично обезщетение от общественото осигуряване за временна неработоспособност, за бременност и раждане или при осиновяване на дете от 2- до 5-годишна възраст, се взема предвид доходът, от който е определено паричното обезщетение.


А този доход за предшестващи болнични Ви е взет при осигуряване на максимума и така това си остава за вас базата и за следващи болнични.
Опровергавайки се напълно и съгласявайки се с ХХХХХ стигаме до извода, че можете да си работите колкото искате и да си вземате болнични, когато имате наистина нужда без да губите от това. :good:
търговски регистър примерно?

Само, ако съвпада с Решението за приемане на ГФО. Иначе по принцип - не.
Достатъчен е договорът за заем. :smile1:
Благодаря, не,  не съм подавал д6 всеки месец :)

Значи си смятам д6 върху реалните приходи директно?

Попълнете си Т1 и Т2 и тогава си определете окончателните вноски, че с това директно...да не стане много. :smile1:
Добра дискусия :smile1: :smile1: :smile1: :smile1: :smile1: :smile1:, че не е редно не е и не е законно.. но иначе може :blush: Въпроса е да не се превърне в практика .
На скоро постъпи при нас нов колега с 10 години стаж в един сектор.... и с 0-точно така /нула/ дни стаж по книжка при този работодател в този сектор. А работодателя го е мамел, че го осигурява, и ще вземе голямо обезщетение за безработица, като не му е дал никакви документи при напускане-то няма и на какво основание де..

Е, как така няма на какво основание - нали подкрепяйки отговора МОЖЕ твърдите, че дори и без регистриран трудов договор си е законно трудовоправното отношение и би трябвало щом лицето е работило да му попълнят и трудовата книжка. Щом "може" едното трябва да "може" и другото. По силата на тази  логика след като едно лице е работило регистриран или не трудовият му договор следва да има стаж и да му бъде попълнена и трудовата книжка. Работодателят да си носи отговорност. Нали това твърдите ?
Значи не става така - ТПО да съществува, а стаж - не. :smile1:
не са начислявани, обекта си стои по 613 , изобщо го няма вкаран нито в САП нито в ДАП

Правите си един протокол за въвеждане в експлоатация от тази година и си я заприхождавате в САП и ДАП. :smile1:
Здравейте,
не се чувствам много в свои води по тази тема, но ще се опитам да Ви отговоря макар и най-общо.Вижте този линк :

http://www.nssi.bg/benefits/benefits/100-nerabotosposobnost/1860-ma13

От него :
Скрит текст :
Личното ми мнение е, че ще има значение дали ще бъдат с прекъсване или не болничните Ви . По-добрият вариант / от финансова гледна точка / е започнете ли да не ги прекъсвате.
Значи ...за клиенти от ЕС ми трябва ДДС регистрация

Да, това е и смисълът на чл.97А ал.2 / говорим за данъчнозадължени лица по смисъла на ЗДДС / :smile1:
Правилно ли Ви разбирам - самоосигуряващото се лице от България доставя услуги на данъчно задължено лице в Швейцария ? Ако това е така :
Мястото на изпълнение е в случая извън територията на България - на територията на трета страна - и за Вас е неприложим чл.97А.

чл.97А ЗДДС
.........
(2) На регистрация по закона подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, установено на територията на страната, което предоставя услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка.



С една дума - не следва да се регистрирате по ЗДДС.
Защо направо не направят задължително всеки касов апарат да е с тези четци / като в Метро / - направо и материални книги ще правят вместо да се чудим как да групираме и какво да правим. Скъпа им се вижда инвестицията на фирмите, но пък ще реализират икономия от заплащане на труд за въвеждане на стоки в складова програма . Тези сегашните касови апарати не знам какви възможности имат - представям си един магазин с 500 артикула какви ленти ще вади с името на всяка стока.
В последната редакция на Закона за счетоводството при определени условия вече ивнвентаризациите не са задължителни. Отчитането обаче на стоките стойностно според мене няма никакво законово основание и "оправдание" . Ако някой предложи нещо обосновано по въпроса за безпроблемното и законосъобразно отчитане на същите стойностно бих се възползвала на всяка цена. :smile1:
Въведете фактурата със знак минус в дневниците / и счетоводството респективно /през текущата година , ако не Ви се занимава с чл.126.
Бих направила само едно уточнение по отношение на контировките от линка, с които по принцип съм съгласна.

При получаване на парите по програмата     
503/754 / финансиране на текущата д-ст /

Признаване на прихода съгласно СС         
754/704 / приходи от финансиране /
Работодателят ще Ви издаде служебна бележка, която не би трябвало да доведе до данък за възстановяване по ГДД.  :smile1:
Попълвате и Приложението за доходи от трудови правоотношения плюс останалите, за които имате доходи.
ditzve ,

имам починал работник на 01.01.2018 - също като в твоя случай е бил почти в непрекъснати болнични през 2017 г.. Начислих обезщетението по чл.224 в декемврийската ведомост , подадох Д1 без проблеми.
" наемодател "Управляващ собственик на ЕООД" "

Да го наречем по-простичко наемодател - физическо лице и да си ползва 10 % НПР спокойно.  :smile1:
ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ПУБЛИКУВА НУЛЕВ БАЛАНС И ОПР, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ ПРЕДПРИЯТИЕТО НЕ Е ОСЪЩЕСТВЯВАЛО ДЕЙНОСТ ПРЕЗ 2017Г.
В АГЕНЦИЯТА СЕ ПУБЛИКУВА САМО ДЕКЛАРАЦИЯ СВОБОДЕН ТЕКСТ ЗА БЕЗ ДЕЙНОСТ.

Обърнахте ли внимание на коя дата е публикуван този материал ???
Изпълнявате точка 1 от предвидените стъпки и другите Ви въпроси отпадат .  :smile1:
Успех в начинанието !