Здравейте.
В нашето дружество също получаваме такива фактури като не издаваме протокол по чл. 117 от ЗДДС..

Ако по тези фактури реализирате ВОП на какво основание не издавате протокол ? Иначе имате право да си потърсите данъчния кредит чрез оператор за възстановяване.

https://kik-info.com/forum/index.php?topic=37942.0
Програмата не позволява да въведа фактура със същия номер, независимо, че пробвах със знак минус.

Как точно не позволява? Какво изписва?
Когато преди година ми се наложи да правя такова прехвърляне и аз не бях наясно с доста неща, но в крайна сметка с питане в НАП и ИТ... та на въпроса - ще стои датата на прехвърлянето.
Да, събира се - новата фирма е правоприемник и тя попълва в крайна сметка ТК при напускане на такова лице.
Мисля, че ако решението е едно /едно основание/ и сумата е 1000 и повече лева, плащането трябва да е по банка, дори и да е на части с малки суми.

Разбира се. Това,че следва да съобразяваме нещата със ЗОПБ е извън всяко съмнение.

Ащо управителят е изтеглил парите в брой на каса - дата по дата. Ако ги е прехвърлил по сметката си - може и с едно решение.
Като се вземе решение сумата се изплаща, когато има пари. Няма срокове освен,ако не са предвидени такива в самото решение.
Няма такова изискване да се платят в месеца на вземане на решението.
Направете един протокол с най-ранната дата / или преди нея / за всички суми общо или, ако по някаква причина искате - за всяка дата.
Инспекцията по труда може всичко да оспори, но много зависи и фирмата как ще защити позицията си. Поставянето на този гипсокартон е на място и в такъв смисъл има работно място, но по договора има възложена поръчка и има договорен резултат. Освен това тази дейност има еднократен, инцидентен характер и според мене спокойно би могло да се защити наличието на граждански договори. В случая няма и работно време - предполагам никой не задължава тези лица да идват и да си тръгват в определен час - от тях се очаква да свършат договорената работа независимо колко време на ден ще работят. Просто си разсъждавам и си мисля как ни научиха да правим всичко с оглед на това кой контролен орган какво ще каже . Разбирам желанието да нямаме проблеми с ИТ, но все пак в случая има на какво да се стъпи и да се защити позицията на фирмата, сключила граждански договори. Ако извикаме майстори да боядисат сграда, да почистят мазета, да сменят дограми и прочие да не би да ги назначаваме на трудови договори ?
Здравейте,
смятам, че идеята Ви няма слабо място - всичко е законосъобразно. Въвеждате използването на ваучери за храна като се възползвате от правото си на социални разходи при изпълнение на необходимите изисквания за това.
Колегите които освобождават нека кажат как стои при тях.

Да кажа аз.  :smile1:
Подадох ЕТЗ за прекратяване преди седмица - сега погледнах - лицето е прекратено и не е в списъка на активните ТД. Не знам кога е отпаднало оттам - нямам навика да наблюдавам в реално време.
Може би трябва все пак малко да изчакате след като днес е подадено и прието всичко ? Важното е, че лицето е прекратено , а не активно.
При покупката му не сме ползвали ДК,защото същият се използва от управлението.Сега при продажбата, на физ.лице или юридическо такова от ЕС,в основанието за неначисляване на ДДС посочвам чл.50.Права ли съм.

Да, права сте - ако сте имали начислено ДДС при покупката и не сте ползвали данъчен кредит на основание чл.70 ЗДДС не начислявате и при продажбата. Използване за "управлението" не е посочено в основанията на чл.70, но Вие си прецизирайте тази част по-ясно. :smile1:
И аз съм за нормална и навременна комуникация. Не е необходимо да се създава излишно напрежение.
Ако собственика е захранил преди години сметката и касата на фирмата и има да взима пари?

Пак ще има да взема - дали лева,дали евро - все са пари.
Аз пък да попитам: задължителен ли е документ?

Хиксче,аз лично напълно споделям точно тази твоя  гледна точка и не възнамерявам да влизам в други филми. Кой както иска така да се задължава.  :smile1:
Малко смесихме "проблемите "  . Като са фиктивни дали левове или евра все тая - къде са като са само на хартия - скрито разпределение. Въпросът беше друг - как да ги превалутираме като няма да имаме документ.
Това,bobo, е точно така,но при фиктивна каса няма как да стане. Ще превалутираме без документ иначе ще ги хвърлим ли тези пари...
Здравейте, как ще процедирате в големите фиктивни касови наличности, като реално няма какво да се превалутира, няма да получиш документ от реално превалутиране

Е,фиктивни или не ,с документ или не ще ги превалутираме по фиксинг. То като че има друга възможност... :smile1:
Вие май не ме разбрахте.
Лицето е на две длъжности при един и същи работодател.
На основен трудов договор 4 ч и на втори при същия работодател на още 4 ч. но на друга длъжност.

https://kik-info.com/forum/index.php?topic=32193.0
 Няма как да стане безсрачен...

Ами той вече е станал безсрочен независимо как се вижда в системата на НАП. Може да използвате като повод подаване на ЕТЗ за ДС по някаква причина и да промените основанието, за да се вижда такова , каквото е вече на практика.